[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:47

Ik zou morgen ook naar Oudkarspel maar heb mij net ook afgemeld. Baal enorm want keek er enorm naar uit om weer te crossen, maar vind het met deze temperaturen niet verantwoord. Niet alleen het rijden zelf, maar al die tijd in de trailer/vrachtwagen is ook geen pretje voor een paard. Ik had eigenlijk verwacht dat de KNHS hier wel een standpunt in zou nemen. Maargoed, nu zelf de keuze maar gemaakt.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:01

Helemaal de startkaart met corona tijd. Lekker de knhs gesponsord en niks er voor terug :+

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:28

Cioccolato schreef:
Helemaal de startkaart met corona tijd. Lekker de knhs gesponsord en niks er voor terug :+


Ja, hier ben ik het ook wel mee eens hoor 8)7

Ik kreeg net ook mail terug van bevestiging van afmelden en of ik het geld nog wel wil overmaken.
Dat had ik natuurlijk ook al verwacht en ergens snap ik het ook, maar niet de volle pond...

Maar goed, ik zal betalen hoor.
Het is gewoon een ruk jaar wat betreft de wedstrijden haha
Laat 2021 maar komen :+

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:04

De knhs geeft het meeste geld uit aan de internationale top. Heb laatst samen met pa hun jaaropgave zitten bekijken :+

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:13

Ik heb ze net gemaild of door de uitvallers het mogelijk was om iets eerder te starten. Ik kon het proberen, maar helaas was dit niet mogelijk. Wel denken ze dat ze wat inlopen door de uitvallers. Ik kom uit het midden van het land en daar is het toch warmer dan in oudkarspel.

Ik denk dat ik me helaas ook maar ga afmelden....

R_emkee

Berichten: 3457
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:28

Wat balen dat jullie allemaal af moeten zeggen.. maar dit is ook niet normaal kwa temp idd. Ik heb slecht slecht nieuws ben ik bang... Maandag een echo maken van merci haar been.
Afbeelding
Vrees ergste.. iets met haar pees.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:32

josewoos schreef:
Cioccolato schreef:
Helemaal de startkaart met corona tijd. Lekker de knhs gesponsord en niks er voor terug :+


Ja, hier ben ik het ook wel mee eens hoor 8)7

Ik kreeg net ook mail terug van bevestiging van afmelden en of ik het geld nog wel wil overmaken.
Dat had ik natuurlijk ook al verwacht en ergens snap ik het ook, maar niet de volle pond...

Maar goed, ik zal betalen hoor.
Het is gewoon een ruk jaar wat betreft de wedstrijden haha
Laat 2021 maar komen :+


Ik vind het om eerlijk te zijn ronduit schandalig dat ze er nog om vragen.

Als het nu toch op deze manier moet... krijgen ze ook niet een al te beste naam van

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:38

Hoe zit het trouwens met het vervoer verbod en het daarom niet kunnen starten? Leuk als het daar 'maar' 33 is/wordt maar de terug weg richting de 35 plus gaat dus niet.
Kun je daarmee iets met startgeld terug krijgen? Zondag wordt het hier 35 graden dus kan ik niet eens thuis komen.. dus in principe mag ik niet eens op concour, of nja. Niet naar huis, ga natuurlijk heen hele middag wachten op een snikhete trailer tot het afkoelt.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:41

Hier de knoop ook doorgehakt en afgemeld. Wordt me iets te gek dit, vind het niet eerlijk naar het paard om midden op de dag met deze temperaturen zulke prestaties te vragen.

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:41

Dat is inderdaad mijn probleem! Het rijden zelf komt wel goed, gewoon rustig aan en goed koelen. Maar ik kom uit het midden van het land en voor hetzelfde geld wordt het daar wel in de middag 35 graden. Naast het verbod is dat gewoon ook echt te warm om hem zo lang op de trailer te hebben.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:45

Dat punt mist de organisatie zelf ook :+
Ala ik daar op stal stond of 30 min vandaan had ik geen eens twijfel gehad en gewoon lekker gereden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:49

Jullie halen een paar dingen door elkaar. De KNHS krijgt geld van de verenigingen ipv dat ze geld geven (ze zijn nu wel vrijgesteld van afdracht bij wedstrijden tussen 6 en ... augustus; normaal moeten ze knhs gewoon betalen als ze besluiten af te gelasten!). Ik heb jaren op het wedstrijdsecretariaat gewerkt en het is zwoegen om het kostendekkend te krijgen. De organisatie kan er ook niets aan doen dat het zo warm wordt. Zij moeten wel allerlei kosten maken, ook als de wedstrijd niet door gaat!

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:55

Cioccolato schreef:
Hoe zit het trouwens met het vervoer verbod en het daarom niet kunnen starten? Leuk als het daar 'maar' 33 is/wordt maar de terug weg richting de 35 plus gaat dus niet.
Kun je daarmee iets met startgeld terug krijgen? Zondag wordt het hier 35 graden dus kan ik niet eens thuis komen.. dus in principe mag ik niet eens op concour, of nja. Niet naar huis, ga natuurlijk heen hele middag wachten op een snikhete trailer tot het afkoelt.


Dit heb ik hen gemeld. Dat ik niet mág komen omdat het hier wel 35 graden wordt (met screenshot van de weersvoorspelling). Maar dat maakt hen niks uit. Kreeg inderdaad ook het verzoek om het inschrijfgeld alsnog over te maken.

Melisje_92

Berichten: 1099
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:59

Nou ik woon best in de buurt, moet iets meer dan een half uur rijden...maar ik ga mij echt afmelden hoor. Gisteravond laat heb ik gewoon even in de bak gereden en vond het toen nog pittig. Ik ga het haar niet aandoen. -O-

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:08

tine10 schreef:
Jullie halen een paar dingen door elkaar. De KNHS krijgt geld van de verenigingen ipv dat ze geld geven (ze zijn nu wel vrijgesteld van afdracht bij wedstrijden tussen 6 en ... augustus; normaal moeten ze knhs gewoon betalen als ze besluiten af te gelasten!). Ik heb jaren op het wedstrijdsecretariaat gewerkt en het is zwoegen om het kostendekkend te krijgen. De organisatie kan er ook niets aan doen dat het zo warm wordt. Zij moeten wel allerlei kosten maken, ook als de wedstrijd niet door gaat!


Wij maken ook kosten, vergeet dat ook niet. Wij kunnen er ook niks aan doen dat het zo warm wordt.
Er zijn vast andere oplossingen dan iedereen volle mep te laten betalen :D

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:26

Ben wel benieuwd of de startlijst aangepast word met alle uitvallers morgen. Ga vanmiddag even kijken en dan besluiten of ik start. Maar ik sta 5 minuten van beukers af met mijn paard,dat scheelt ook

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:28

Hij is inmiddels heel erg aangepast.. maar dan denk ik met zoveel afmeldingen moet er toch ook wel een belletje gaan rinkelen bij de organisatie. Vind dit eigenlijk wel een teken dat het bij hen meer om het geld gaat dan om het welzijn van de paarden om het door te laten gaan. Heb ze vorig weekend al een mail gestuurd met de verwachte temperaturen, hadden ze nog niet eens bij stil gestaan kreeg ik terug. Ze hebben een week de tijd gehad om de tijden aan te passen of het programma, wordt dat op het laatste moment alleen maar een uur vervroegd. Ze hadden qua tijden/ verdeling over de dagen toch veel meer kunnen ondernemen in die week? Het is nu daar 34 graden in de schaduw :n

Nee, ben er wel teleurgesteld in hoe ze het hebben opgepakt vooral met dat het al een week bekend is dat deze temperaturen voorspeld zijn. Daarnaast heb ik mij netjes afgemeld en sta ik nog steeds op de lijst. Zo wel meerdere, die er nog op staan. Verdient geen schoonheidsprijs naar mijn mening.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:32

36 graden al.. koekoek. Arme paarden :(:)
Afbeelding

Melisje_92

Berichten: 1099
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:07

Temp voor morgen is een stuk gezakt en geen volle zon, ik ben nog steeds in twijfel. Vanochtend een rondje buiten gereden toen het al warmer werd, ze wilde erg graag galopperen :')

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:58

Haha al die twijfels bij iedereen!! Zo herkenbaar, heb ik ook zovaak. |( Blij dat ik niets hoef te kiezen, ik had dit weekend lekker eens geen wedstrijd staan haha! Alleen maandag een crosstraining.
Succes voor diegene die wel gaan! Al zijn het er niet veel geloof ik..

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:32

Vanmiddag tijd gekeken en eigenlijk kwamen ze allemaal prima de finish over.

In ieder geval besloten zelf morgen wel te gaan, word dan onze eerste keer BB!

Melisje_92

Berichten: 1099
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:40

Ik heb ook net besloten te gaan, met in gedachte dat als het niet goed voelt ik uiteraard niet verder ga.

Zag dat er best wel een windje stond, dat ook een beetje.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:46

Ik heb besloten niet te gaan. Welzijn van mijn dieren gaat voor. Ondanks dat het eruit zag als een onwijs mooie cross en we er echt super veel zin in hadden!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:53

Verstandig denk ik! Ik las dit topic en daarna de reacties in het topic over de overleden Zindane en begon steeds minder te begrijpen van mijn mede-eventers. Ieder zijn eigen keuze hoor, maar laat die paar tientjes inschrijfgeld niet te zwaar wegen. Onze hobby kost ons allemaal toch al meer dan het oplevert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:06

Je paard heel houden is het aller belangrijkste. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze gestart zou zijn als ze maar enigszins gedacht zou hebben dat het niet verantwoord was. Daarnaast startte ze zo ver ik begreep in de ochtend en toen was het nog prima te doen. Ik ken ze als echte paarden mensen met hart voor hun paarden. Ik vind het alleen maar triest voor hen, zeker als je de reacties op Facebook en bokt leest. Het is al verdrietig genoeg.