[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:49

Dan moet je voor Spaarnwoude gaan :j

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:52

SusanH schreef:
Jeetje Z alweer! Kom je ook naar Renswoude volgend jaar? Geen korte 1 maar wel een korte 2 ster :j

Jaaaa zo leuk!!! Hij is er zo klaar voor!

En 1* bestaat nu niet meer toch, of naja, dat zijn dacht ik meer de oefencrossen van de * wedstrijden. 2*-kort is de oude 1*-kort.
Renswoude zit ik zeker over te denken! Toch een heel bekend terrein voor ons, en daarnaast zijn die wedstrijden altijd een mooie uitdaging maar wel heel eerlijk opgebouwd.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:58

SusanH schreef:
Dan moet je voor Spaarnwoude gaan :j

Als je eenvoudig zoekt zou ik voor Spaarnwoude gaan. Wat betreft Markelo, die vind ik altijd heel mooi uitdagend en super leuk aangekleed. Kan het altijd wel waarderen dat ze daar alles (op-af, bos in en uit, puntje, coffin) in de cross hebben met nette alternatieven. Alleen als het water nog een heikelpunt is, is deze waterbak wel een uitdaging (flink donker gat).

Met Maasdijk en Leende heb ik geen ervaring.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:01

M_Vainqueur schreef:
SusanH schreef:
Dan moet je voor Spaarnwoude gaan :j

Als je eenvoudig zoekt zou ik voor Spaarnwoude gaan. Wat betreft Markelo, die vind ik altijd heel mooi uitdagend en super leuk aangekleed. Kan het altijd wel waarderen dat ze daar alles (op-af, bos in en uit, puntje, coffin) in de cross hebben met nette alternatieven. Alleen als het water nog een heikelpunt is, is deze waterbak wel een uitdaging (flink donker gat).

Met Maasdijk en Leende heb ik geen ervaring.


Dit bedoel je?
Afbeelding
Diego houdt van water dus dat is in principe geen probleem.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:03

Markelo was in 2017 niet fair. Klasse L overigens. Dit jaar hebben ze er wat mee gedaan en zou die een stuk eerlijker zijn geweest, maar heb 'm dus om die reden niet gestart.
Vinkega vind ik wel een steeds leuker wordende wedstrijd. Dit jaar echter niet gestart, ik vind de trakhener daar niet leuk dus dan gaat m'n keuze met de vele wedstrijden van tegenwoordig lekker uit naar een ander.

Toch een voordeel aan veel wedstrijden _O-


Met de Z helemaal geen ervaring. Wil niet eens naar het M

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:13

liekec schreef:
M_Vainqueur schreef:
Als je eenvoudig zoekt zou ik voor Spaarnwoude gaan. Wat betreft Markelo, die vind ik altijd heel mooi uitdagend en super leuk aangekleed. Kan het altijd wel waarderen dat ze daar alles (op-af, bos in en uit, puntje, coffin) in de cross hebben met nette alternatieven. Alleen als het water nog een heikelpunt is, is deze waterbak wel een uitdaging (flink donker gat).

Met Maasdijk en Leende heb ik geen ervaring.


Dit bedoel je?
[ [url=m/njM1kN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Diego houdt van water dus dat is in principe geen probleem.

Ooooh je kijkt naar Potdijk! Aaah dat maakt het verhaal anders. Potdijk was de laatste paar keer niet zo heel vriendelijk, maar volgens mij zijn ze weer aan het verbeteren. Maar bij Potdijk is voornamelijk de conditie icm de sprongen de uitdaging.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:24

Ja ik zal had het idd hierover, maar weet dus niet of dat degene is die op de kalender staat op 2 juni? Daar staat namelijk alleen Markelo, geen idee of dat potdijk is...
Conditie en sprongen is geen probleem.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:29

Potdijk was altijd aan het begin. Snorrewind later geloof ik?

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:29

2 juni is denk ik Snorrewind. Potdijk is altijd eerder toch (dat is denk ik de Markelo die er voor 27/28 april op staat)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:42

Ja potdijk is vaak in april

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:43

Is Potdijk die op de motor crossbaan? Die is wel pittig ivm de bodem en de vele heuvels. En idd in 2017 was het L echt niet fair op sommige punten mn die afsprong combinatie.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:51

Ja die ja! Die bulten zijn leuk, als de bodem te doen is en er naar gebouwd is.
Stond toen precies boven op zo'n hoge bult een hindernis, dat was wel het toppunt voor mij.. Heb hem laten schieten dit jaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34655
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:00

Ja dat was in 2017. Op alle bulten stond wat volgens mij. Veel bochten ook. Chap had er geen moeite mee. Als minder ervaren combinatie zou ik wat anders kiezen.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:07

Ja die heb ik ook gereden idd! Mijn paard had er ook geen moeite mee, hebben zelfs de L gewonnen. Maar toch vind ik het niet leuk voor m'n paard om haar door zoiets heen te sturen moeite of niet. Stukje gevoel. Gewoon niet. De keuze is nu toch groot genoeg, dus daarop vallen ze bij mij af momenteel!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:50

Dus waar ik het over heb is dan Markelo Snorrewind? Wat vinden jullie daarvan?

Ik zag potdijk in ieder geval in 2018 wel als eerlijk, geen hindernissen bovenop bulten gezien oid.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:00

Ik ken snorrewind niet. Maar volgens mij is die wel vriendelijk

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:07

Snorrenwind vond ik altijd een super leuke cross. Van alles wat. Water was vrij donker maar ik ben er ook alweer jaren niet geweest

Potdijk is best een uitdaging. Vorig jaar stond het een stuk beter. Alleen is voor mijn paard het heel naar als de start ver weg is. Daar wordt ze niet eenvoudiger van. Dat maakt mij dit jaar aan het twijfelen over potdijk

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:12

liekec schreef:
Dus waar ik het over heb is dan Markelo Snorrewind? Wat vinden jullie daarvan?

Ik zag potdijk in ieder geval in 2018 wel als eerlijk, geen hindernissen bovenop bulten gezien oid.


De foto van dat filmpje is Potdijk.

Ik vond Snorrewind echt een hele leuke cross. Helaas bleek ik niet goed opgelet te hebben en had ik mijn paard over een verkeerde hindernis gestuurd..

Er staat een filmpje van Snorrewind afgelopen jaar op you tube. Moet je wel even door de eerste anderhalve minuut scrollen.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:12

Snorrewind heeft wel een iets lastige waterbak (wat donker tussen de bomen). Dus met een paard wat lastig is op water zou ik die niet heel snel doen.

Verder meestal wel wat leuke uitdagingen, maar daar dan ook vaak wel een alternatief voor
(was een paar jaar geleden dat ik er was, maar toen hadden ze een puntje vanuit een bocht, met een alternatief, de combinatie hindernis - greppel - hindernis maar ook een alternatief, en wat smalletjes met een alternatief).
Dus wel heel leuk.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:39

Mooi! Dan ga ik Snorrewind sowieso rijden. Ik heb mijn plannen zo goed als klaar. Vind echter wel dat er midden in de zomer weinig te rijden is.. ik heb juli en augustus maar 3 geschikte wedstrijden gevonden. Maar goed dat is niet anders. Als het zo'n zomer wordt als afgelopen zomer is dat misschien maar goed ook.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:33

Ik ben wel jaloers als ik jullie planning zie. Wij gaan waarschijnlijk in april een oefencross rijden en hopelijk is dan het weer goed genoeg om officieel rond te gaan springen. Helaas kunnen wij in april nog wel sneeuw krijgen, dus hoop dat het een warme lente wordt :=


Kwam er vandaag trouwens ook achter dat mijn Merrie's overgrootvader Secretariat is :D

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:31

In de zomer niet crossen is ook prima. Het weer is er vaak niet naar. Vind het voor de paarden ook wel beter, hebben hun ook wat veiligheid met rust

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:43

Helaas is dat precies wanneer ons seizoen is.
Oktober is herfst.
November-April is winter.
Mei is lente.
Juni-September is tropisch :=

Gelukkig is er wel altijd genoeg water en ijs te krijgen zodat we goed kunnen koelen.
Heb in Nederland nooit iceboots gebruikt, maar ik vind het met 25+ graden toch wel fijn.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:35

_Snow_White schreef:
Helaas is dat precies wanneer ons seizoen is.
Oktober is herfst.
November-April is winter.
Mei is lente.
Juni-September is tropisch :=

Gelukkig is er wel altijd genoeg water en ijs te krijgen zodat we goed kunnen koelen.
Heb in Nederland nooit iceboots gebruikt, maar ik vind het met 25+ graden toch wel fijn.

Dan kan je inmiddels in Nederland ook meerdere keren iceboots gaan gebruiken hoor! :D

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:45

Het tropisch nederland!