[SGW] Nabespreking SGW Ysselsteyn 5/6 okt 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Nabespreking SGW Ysselsteyn 5/6 okt 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:09

Nou dames! Hier het nabesprekings topic!

Het was een top weekend!
Ik hoop dat iedereen blij is met zijn resultaat.

Graag hoor ik het van jullie.

x_Jeanine_x

Re: Nabespreking SGW Ysselsteyn 5/6 okt 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:22

Voor ons een dag met vallen en opstaan :)
Zusje Joyce eerst M paard gedressuurd 44, 5 strafpunt. 1 balk met springen en tot de 2na laatste hindernis een foutje met als gevolg dat ze samen gevallen zijn. Wel alles gereden zonder alternatieven.

Z pasrd tussen door gedressuurd. Voor zijn doen goed 42, 5 strafpunt. Springen 2 balken maar ruiter mega stijf etc. Cross foutloos maar 12, 6 strafpunten voor tijd.

Na de val en Z paard heb ik samen met Joyce nog in turbo tempo de Z cross gefietst . Wat ook al niet heel soepel ging hihi.

In de Z cross bij de bult-afsprong nog even Renee gespot als hindernisjury hihi. Was heel toevallig. En Evie sorry dat ik tegen je schreeuwde bij de bult :o normaal maakt het volgens mij niet uit als ze langs iemand op crosst. Maar nu dacht ik dat het anders misschien niet goed zou zijn voor het vertrouwen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:29

Helemaal vergeten te vertellen, ik had tijdens mijn cross nog bijna een aanvaring met een fietser..
Na hindernis 5 geloof ik, had je dat dunne paadje dat van links nr rechts ging. Daar had een crosser met een fiets met niet horen aankomen.. Nou moet zeggen dat ging echt maar net goed!!
Had ff lopen schelden :p mr daar heb je toch niet veel tijd voor, hop en door ;) hihi

Jammer van die val zeg! Niet pijn gedaan?

Moet zeggen de sfeer vond ik echt super.
Dit was mijn tweede cross, en het voelt zoveel fijner en gemoedelijker aan dan bij onze drs en spr wedstrijden!

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:31

Harald verwijlen limburgs kampioen in t Z! :)
Was een mooie cross.. Met een paar moeilijke hindernissen toch.. (Vooral IN-UIT in t Z)

Veel fouten op het water hoorde ik..?? Ware. Ook best veel vallers volgens mij, EHBO had het druk

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:35

In de B klasse paarden was hindernis 5 toch echt de mogelijkheid tot afsprong met dikke boomstam erachter geloof ik. Denk dat je het dunne paadje langs het weiland afloopt bedoelt met een boomstammetje, een dubbel en een houtwal aan het einde. Al zou ik het knap vinden dat ze je daar niet hebben horen komen met 3 hindernis controleurs.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:39

Ja het was na hinders 5
Ik weet ook niet precies waar. Gelukkig zag ik haar half, en zei al "pas op" waardoor ik lansgs ging en zij half van de fiets viel volgens mij..

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:39

Ook hier gefeliciteerd met je kampioenschap, CalvinenGino!

Ik heb gisteren gereden, alles ging fijn. Dressuuruitslag viel me wel tegen, 16e plek en 185 punten. Nou ja, kan natuurlijk altijd dat de jury er niks aan vind. Springen een balk, en de cross foutloos in 4 minuut 56. Mooi opgeklommen naar een 7e plek, en nog net prijs. En gemiddeld 6,5 voor stijl, met goed commentaar voor de mindere punten.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:40

Oh wat leuk voor Harald! Ik wist niet dat hij zo een fanatieker was in de eventing! Ook nog in het Z gaaf hoor!

Dank je wel Venga! Jij ook proficiat!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 23:27

Weet iemand hoe ik achter die fotograven kom die ik tijdens het parcour gezien heb :p

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 06:25

Calvinengino gefeliciteerd.

Zusje heeft alleen last van haar heup-bil iets haar onderrug.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 06:42

Zo dan ook mijn verslagje.
zaterdag als hindernis controleur de nummers 1 tot en met 210 zien langskomen of te wel de hele dag geweest.
Hoewel ik veel mensen met het lopen hoorde twijfelen over hindernis 13 de buxus, daar helemaal geen fouten gezien en maar 2 combinaties voor het alternatief zien kiezen.

Gisteren heeft mijn dochter voor het eerst Z cross gereden. dressuur ging bedroevend, pony was bezig met de hertjes in het bos resultaat een 18e plek. Springen pakte de merrie goed aan, gelukkig maar want ze waren de laatste tijd niet zo zeker van elkaar in het parcours.
De cross ging volgens dochter helemaal te gek, wel alternatief gereden op het hek, maar goed zo'n alternatief staat er niet voor niets.
4 seconden te laat binnen maar FOUTLOOS *\o/* *\o/* *\o/* dus nu officieel Z-eventing en uiteindelijk toch nog een 8e plek.

het was een heel gezellig weekend.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:23

Haha, ja, ik vond die buxus zelf ook erg pittig :D maar ik heb hem wel gewoon gesprongen. We gingen er erg groot over.
Hopelijk trekt het bij je zusje weer snel bij, Jeanine.
Gefeliciteerd met je dochter, esje01!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 07:29

Haha ik dacht dat ook over die buxus.
Zo van, wouw moeten wij die ook doen, wist nog niet eens dat er een alternatief was op die plek :P
Heb hem gewoon gedaan, en volgens mij was die sprong een van mijn beste sprongen :+

Proficiat Esje.. Stoer hoor!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:30

Allereerst nogmaals gefeliciteerd Iris, maar dat hadden we al uitgebreid gedaan :D ;)

Ik ook een super dagje, goede dressuur, foutloos springen, en foutloos cross binnen de tijd, resultaat een 3de plek in de B paarden.
Mijn knapperd begint het nu echt te begrijpen!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:33

Super Madelene! Ik zag jou al megablij over de finish komen, gefeliciteerd!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 07:35

:o lief!
Jij ook nogmaals proficiat! Echt gaaf man!!

Weet trouwens iemand hier, waar ik me volgend jaar kan opgeven voor die training in Ysselsteyn?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:43

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:48

top gedaan maddie, op naar het L!

ik was ook heel tevreden. Erg vroege start en in dichte mist, maar daarna werd het beter. Ukkie dressuurde aardig, punten en mn plek vielen niet alles mee (192, 11e), springen ging goed al prutste ik zelf een balk eraf en de cross was simpel foutloos, met alleen twee tijdfouten. Uiteindelijk 6e.

ik vond er trouwens een serieuze L cross staan, mooie voorbereiding voor Bathmen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:54

calvin, esje en venga ook proficiat met de resultaten!

die buxus is na het water?

jeanine, jammer van het M paard, Z paard netjes gedaan!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:11

Lees vooral goede resultaten!!

Hier erg tevreden. Dressuur ging okee, kan stukken beter, had 180 punten. Springen foutloos en de cross een stop door mijn eigen schuld op hindernis 3. Maar alle pittige dingen pakte ze heerlijk aan.. Ben echt tevreden dat ze zo haar 2e L cross met weinig ervaring zo goed aanpakt! <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:14

Thanks Lielle, zal het doorgeven :) Of ze leest straks nog zelf een keer mee.
Jou heb ik op afstand zien springen :)

Maar zo heb ik volgens mij wel meerdere bokkers op afstand gezien en niet herkend :o

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:22

Hier ook erg tevreden en blij
Dressuur 194, daarna even vlug moeten worden om in mn eentje om te zadelen voor het springen, daar 1 balk, ze werd weer erg hectisch...
Cross ging super, alle combinaties en lijntjes op haar sloffen door, eigenlijk nergens echt moeite hoeven doen om foutloos rond te komen...

Moest me alleen op hindernis 3 even vasthouden, ze zag het open veld, en zette vlak voor de sprong toch nog even extra aan waar ik niet op berekend was, daar kwamen we dus nogal hard naar beneden en vergat ze dat ik ook nog mee moest, vloog er bijna vanaf want ze vertrok meteen als een speer weer richting het bos...

Uiteindelijk een 4e plaats, superblij mee

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:22

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten allemaal.
Venga: Klinkt als een lekker dagje.
Lielle: gelukkig je weg wel kunnen vinden in de mist.
Maddie: gefeliciteerd met het gevallen kwartje

Mijn dag was aanzienlijk minder. Dressuur ging netjes met wat magere punten. Met losspringen paard nog wat wakker moeten maken maar hij ging goed fris de ring in. En toen was ik de weg ineens helemaal kwijt. Niet rijden op 1 met een stop, daarna naar 6 (ipv 2) doorrrijden en daar pas 3 galopesprongen later achter komen. Na 2 links af willen slaan..... Met andere woorden het springparcours niet door gekomen. HEeeeeel erg balen want ik vond dat er echt een gave cross stond.
Wij hebben wat huiswerk te doen.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:26

Jeetje Pol... -O- Had je een black out? :(:) Echt heel zuur, zeg!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:31

pol, wat jammer!!!! -O- (ik kom je de volgende keer in de springring wel voorlezen) ;)