[SGW] Nabespreking SGW Neede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Nabespreking SGW Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:11

Ik zit in spanning af te wachten op alle mooie verslagen van deze wedstijd :o Dus kom maar op er mee :D

Joki

Re: Nabespreking SGW Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:03

Bij mij ging de dressuur redelijk, wat resulteerde in 185 en 191 punten. Springen was om zo snel mogelijk te vergeten. En de cross nadat ik op hindernis 1 en 2 wat harder moest doordrukken heel simpel foutloos. Alleen op het water voor het eerst twijfel, maar ook daar een weigering kunnen voorkomen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 16:11

Super Joki :D Jullie zijn weer een ervaring rijker! Je doorzetten wordt wel beloond op deze manier en hopelijk wordt het steeds gemakkelijker voor jullie samen als jullie meer km maken ;)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:24

Wij zijn ook net weer terug van Neede! Ik reed bij de B paarden (ring 8), fijne dressuurproef gereden wat goed was voor 193 en 196 punten. Springen helaas 2 balkjes, hij werd hier toch wel heel druk waardoor hij vlak begon te springen.. Vervolgens heerlijk gecrosst, alleen de bult ging niet zo soepel en bij de waterbak gingen we net tussen de bordjes door, scheelde niet veel aan :o ! Maar wel foutloos en binnen de tijd en zeker tevreden, ben benieuwd waar ik geeindigd ben, maar de uitslagen komen er vast vanavond wel op. Ik heb een aantal fotografen gespot, weten jullie wie dat waren :) ?

:')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DyonS op 28-09-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:34

@joki, je bent het springen iig door gekomen en dan ook nog een foutloze cross!

@dyon, mooi resultaat! Geweldige foto :D

Ik heb al helemaal zin in morgen, ik hoop dat mevrouw Paard er ook zin in heeft :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:53

Eventingphoto zat in de b paarden bij 11 als ik het goed zag. Verder zelf geen fotografen gezien

Dyon netjes van je cross

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:46

Victor Krijt heb ik ook rond zien lopen :j

Zelf een leuk dagje gehad in Neede, ook al baalde ik dat ik niet kon starten.
Mooie cross en had hem graag zelf gereden.

Wel gezellig veel mensen gesproken (had ik nu immers alle tijd voor) en nog mee gejoeld voor Geert :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:27

Hoi hoi

Hier 178 en 187 met dressuur, hindernis 1 2 en 4 een balk en daarna super verder. Cross zowat mn voet gebroken op hindernis 3, Zeus ging te ver naar links maar hij kon langs de boom maar ik niet. Heb zowat geen kleur meer op mn schoen. Super fijn door de stijl-kuil-stijl, ruig over de oxer en uit het boekje over de bult, omroeper zei ook "nr 63 juichend over 8 en 9. Toen fijn over 10 waar Zeus me heel fijn hielp op 10b. Daarna fijn over 11 a en b en een snoek duik op kop de sloot in bij c. Hindernis controleur zei ook dat ik aan die stop niks had kunnen zitten. Jammer maar helaas. De sprongen ervoor waren echt wauw !

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:46

Hier mijn verslagje..
Na een halve cross vorig jaar (daarna checkligament blessure) en een mislukte in ermelo(reed fout parcours bij springen al) zat mijn mijn hoofd bij andere dingen zeer slechte voorbereiding.
Vandaag herkansing 3.
Dressuur wat spanning bij mij en paard ging niet lekker 180/183. Springen een balk en dit keer juiste volgorde vol goede moed naar de cross. Deze ging super. Iets tijdsoverschrijding maar wel foutloos! *\o/*
Heb zo genoten. Die smile is het hele weekend niet van mijn gezicht te krijgen.
Hoop dat jullie net zo hebben genoten als ik vandaag..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:48

Super Joki!! Zag je gaan door het water en dacht Yeahh!! *\o/*
:(:) Heb je al gesproken Marijke en vind het zo banketstaaf voor je. Gelukkig heb je je zelf geen pijn gedaan. Maar het komt goed, de aanhouder wint!!
Fijn Dyon!
Was gezellig om je weer te spreken Jitske! :D

Hier een been die het niet meer goed doet en een rug die niet fijn aan voelt maar wel een top gevoel! Na 2 klote seizoenen, vooral door blessures, had ik mezelf voorgenomen om na Neede knopen door te hakken. Nou de knoop is doorgehakt en als alles goed gaat gaan we nog 3 crossen starten. :D
Dressuur ging voor mijn gevoel echt heel fijn, had alleen echt lage punten helaas. 179 en 180, blijkbaar toch een ander gevoel dan dat het eruit zag. Met het springen sprong ze 3 balken na beneden... :? Denk dat ik volgende week met gewone peesbeschermers spring. De cross die deed ze heel stoer foutloos!! Op het water probeerde ze om te draaien maar inmiddels heb ik de 'holly oliebol positie' onder controle dus kon ik haar door drukken! Ook door gedrukt over de zwaan! Trots op m'n 'puppy'. <3

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:54

@ mm verder wel heel gebleven? Klinkt als een pijnlijke voet
@ sannn ik sprong met de schimmel ook met gewone peesbeschermers en wisselde bij de Da om naar de cross. Scheelde heel wat balken.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:17

Mm al gesproken maar balen van je val. Super dat het daarvoor wel goed ging
San ook al gesproken maar nogmaals super van jullie cross. Ik spring ook met gewone beschermers omdat ze dan voorzichtiger is

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:30

Leuk om de verslagen te lezen van iedereen!!

Hier ook een topdagje! Beetje spanning bij mezelf met de dressuur, omdat we n half uur onnodig hadden omgereden en het dus een beetje haasten was. Toch nog 191 & 196 punten. Springen begon slordig en daardoor een balk op twee, daarna mooi ritme. Cross ging super. Foutloos en 2 seconden boven de optimale tijd. Het resulteerde in een derde prijs bij de regiokampioenschappen Utrecht :D

Ben benieuwd of er nog leuke foto's zijn gemaakt!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:37

Yesorno gefeliciteerd met je prijs

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:16

Joki schreef:
Yesorno gefeliciteerd met je prijs

Bedankt! Fijn dat jij toch nog een fijne cross heb gereden na sprong twee :)!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:46

Na een, voor mijn gevoel, niet zo'n fijne dressuurproef en een balkje in het springparcours liep Amuletje foutloos de cross door. Bij de dressuur als commentaar: "Mooie stabiele proef!" (201 & 199) en allemaal 7,5 en 8'en op mijn stijlbeoordeling van de cross, met als commentaar: "Ziet er goed uit!" Natuurlijk mocht ook vandaag de vraag niet ontbreken: "Mag je wel met een pony tussen de paarden starten?" Toch jammer dat ik een dergelijke opmerking bijna elke wedstrijd krijg, terwijl het toch ECHT een paard is, al is het klein maar fijn!

We zijn derde geworden voor de regio Gelderland!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 22:09

@Marijke: Wat ongelofelijk balen van je val :(:) :(:) :(:) Hou het gevoel van de sprongen daarvoor vast en volgende keer komen jullie weer samen over de finish :j
@Jitske: Hoe is het nu met je schouder? Dagje zo bijkletsen is ook wel gezellig, maar wel heel zuur dat je dan niet zelf kan rijden....
@Kruimeltje: Gefeliciteerd met je fijne rit! Nog even er lekker van nagenieten!
@Sann: Top van jullie +:)+ +:)+ +:)+ Hopelijk ben je snel weer fit, zodat je been en rug ook weer fatsoenlijk meewerken ;)
@Yesorno: Gefeliciteerd met je derde prijs :)
@Franciska: Gefeliciteerd! Top!! En zag dat een andere kringgenoot kampioen is geworden :D Maar wanneer ga je nou L starten :o ? Dat kunnen jullie prima :j

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:46

Haha ik wil volgend jaar L doen, dit was mn laatste cross van het seizoen! Ik heb ook wel vertrouwen in hem.. alleen die dressuurpunten!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:40

Ik ben ook weer met een super tevreden gevoel thuis. Wij hebben bb gestart, en voor de eerste keer op groot/vreemd terrein.. mijn puppypaardje deed het toch wel heel dapper. Bij twee vond hij het toch wel heel spannend, even een volte gereden en rustig in draf erover, pad van twee naar drie nog even gedraafd en vanaf toen ging de knop om en liep die heel simpel foutloos rond. Super trots dus! :D

Joki: Jammer van het springen, maar fijn dat je wel mocht crossen en dat dat goed ging!
DyonS: Goed gedaan, en wat een prachtige foto haha!
Muts_marijke: Jammer van je val, maar top dat de sprongen tot de val fijn gingen!
Kruimeltje en Sann ook tevreden +:)+
Yesorno en Franciska15: Gefeliciteerd met jullie prijs!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:08

Ik ben ook dik tevreden over mijn oefencross! Met losrijden vond ze hindernissen erg eng en weigerde ze nog de eerste keren. Daarna de cross in en na hindernis 3 begon ze het idee een beetje te snappen en gingen we lekker rond. Op laatst kwamen we met mooi tempo over hindernis 11 en toen schrok ze zich lam van de waterbak waardoor ik er nog bijna af lag :=

Maar ik vond het een mooie cross! Volgend jaar hopelijk B starten!

Fotograven en ik niet echt opgemerkt? Geloof 1 bij de waterbak? Maar wie het was, geen idee?

Marijke klinkt erg pijnlijk van je voet! En balen van je val!

Francisca gefeliciteerd en yesorno ook! Super!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:25

Joki: Mooie dressuurpunten en je bent de cross ingekomen en dat is het belangrijkste! Goed van je foutloze cross

Dyon: Goed gereden zeg!! Hahaha actiefoto bij het water :P lachen. Knap dat je bent blijven zitten

Marijke: Echt heel erg jammer. Het is ook echt pech hoor :( jullie doen het echt supergoed. Vertrouwen houden want hij pakt alles zo goed aan!! Niet twijfelen aan jezelf, weet zeker dat je straks weer fluitend pompidommend rond rijdt!! :)

Kruimeltje: Goed gedaan!!

Sann: Respect hoor dat de cross zo goed ging en je hem bij het water te slim af was. Echt top!!! :)

Yesorno: Wauw mooie prestatie. Van harte :)

Franciska: Goed gedaan. Wat een mooie scores van de dressuur en de stijl. Gefeliciteerd, dik verdiend!

Rianne: Jij mag zeker trots zijn. Je puppy weer een hele ervaring rijker, knap gedaan! :D

Roos: Ook weer een hele ervaring erbij dus. Vind het altijd wel mooi die oefencross van Neede voor jonge en/of onervaren paarden. Goed dat je bent blijven zitten, na de sprong zien ze ook direct het water is ook even schrikken..

Hier ook weer terug. Dressuur erg fijn gereden alleen las mn zus perongeluk verkeerde proef voor. M'n punten waren 184-2 en had zelf wel wat hoger verwacht. Toen het springen waar ik het meest nerveus voor was, mijn doel was de cross in en zo heb ik in het springen ook maar gereden. Ontzettend slordig maar dat moet dan maar, 1 balk had ik. In de cross lekker genoten en niet op de tijd gereden. Had 1 stop op 4, had mn teugels wat lang en was niet alert genoeg, had niet verwacht dat hij daar zou gaan staan. Verder mooi foutloos maar ging wat te hard het water in :o voortaan even iets rustiger.
Ben erg tevreden. Of mn stijlpunten nou wel of niet voldoende zijn interesseren me niet, heb lekker gereden en paard gaat met de cross vooruit. Kan hem steeds beter rijden dus ik ben blij :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:41

Anke fijn dat het bij jou ook goed ging.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:05

Iedereen gefeliciteerd met de fijne resultaten!

Wij hebben vandaag gereden in de B paarden. 194 in de dressuur, een balk in het springen en foutloos door de cross met twee keer een 7,7 voor stijl :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:12

Lees gelukkig alleen maar verslagen van mensen die tevreden zijn. :)

Hier mijn verslag ook maar even:
Dit was de eerste wedstrijd voor mij en mijn paarden dat ze allebei tegelijk mee zijn. Ook met drs. of springen nooit gedaan. := Weleens naar les, maar dan waren ze ook nog weleens onrustig doordat ze elkaar vrij goed konden horen hinniken..

Paard 1 startte ik in de klasse B en paard 2 had haar L debuut. Eerst dressuren met paard 1, ging goed genoeg en was allang blij dat hij op mij lette in plaats van op zoek te gaan naar zijn vriendinnetje zoals met losrijden nog wel een beetje het geval was..
Paard 2 ging de laatste tijd echt niet lekker. 1 brok spanning en 0,0 luisteren. Dus afgelopen weken eigenlijk steeds de ene dag gelongeerd en de andere dag op buitenrit (waar we ook wel een beetje dressuren, maar spanning vloeit dan veel sneller af). Vreesde daar dus voor, maar ze liep super. 195 punten en een 8 voor de middendraf. :D Terwijl ik eerst enkel hoopte boven de 170 punten te hebben en ontspannen te kunnen rijden.

Toen springen en cross met paard 1. Met los springen kwam hij 1x in de hindernis terecht waardoor hij iets schrok. Merkte daar in het parcours niets meer van behalve een paar extra voorzichtige springen.
Crossen ging erg goed en heel lekker :) Hij vindt bochten en schakelen erg lastig, dus we waren wel iets te langzaam. Maar wel lekker gereden.

Paard 2 leek wel blind met inspringen >;) Telkens totaal niet kijken.. Normaal kijkt ze altijd goed en is hartstikke safe... Na een goede sprong maar weer even gestopt en gehoopt dat ze in het parcours lekker in het ritme zou komen zoals altijd. Verder liep ze superfijn, los en ontspannen merkte er helemaal niets aan. Behalve te weinig aandacht voor de hindernissen.
Hindernis 1 ging al wat krampachtig. Op hindernis 2 een weigering :wow: Doet ze nooit, dus dacht dat ik wel iets fout zou hebben gedaan en reed rustig opnieuw netjes aan en flikte ze me dat weer. Deze keer wist ik zeker dat ik goed aangereden had. (Net ook nog terug gezien op film en mijn vader was na deze weigering maar alvast gestopt met filmen. := )
Derde keer flink op het juiste moment haar flink op haar flikker gegeven. Godzijdank, wat een opluchting, maar toen verder. Toen flink fanatiek verder gereden en verder ook goed aangepakt, was niet mooi, maar wel effectief..
Voor de cross nog een paar keer een crosshindernisje gesprongen wat wel weer redelijk ging. Cross zelf gingen we super van start. Hindernis 4 vond ik zelf spannend, want met afsprongen is ze soms nogal lomp, maar ging super. :) Hindernis 5 ook, hindernis 6a weer een stop.. Tweede keer ging wel en we gingen lekker verder. Vanaf 7 zat ze er echt weer lekker in, bij de bult keek ze super mee. 10ab dacht ik dat ik misschien zelf zou verprutsen, maar reed een mooie lijn voor mijn gevoel en kwamen ook helemaal goed uit. 11abc vond ik zelf de spannendste hindernis, maar ging helemaal goed. Afsprong schrok ze wel van, dus sprong lomp af, maar wel braaf. Tussen hindernis 13 en 14 schrok ze van mensen aan de kant en stond gelijk helemaal stil terwijl we flink doorreden.. Lag er toen af. ;(
Opgestapt en ons langs hindernis 9 van de B snel naar het zandpad gewurmd zodat we niet in de weg zouden komen te staan voor de volgende combinatie en toen maar richting hoofdterrein gestapt..

Erg jammer dus, maar we hebben er wel veel van geleerd. Jammer dat we de waterbak niet hebben kunnen doen, maar verder hebben we de hindernissen die ik zelf het spannendst/moeilijkst vond wel netjes gedaan. :) Volgende wedstrijd weer samen met haar maatje, hopelijk zorgt dat dan niet voor zulke afleiding.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:33

Wat leuk om zoveel positieve verhalen te lezen! Iedereen gefeliciteerd met fijne rondjes en prijzen *\o/*

Wij hadden een heel enerverende dag :o Het begon met een lekke band op weg naar stal....ff snel denken wat te doen. Schoonvader kwam om de trailer naar stal te rijden maar zijn auto is niet geschikt om trailer met inhoud te vervoeren. Gelukkig konden we de auto van stalhouder lenen! _/-\o_
Hubbie wachtte ondertussen op de wegenwacht.

Even naar het secretariaat gebeld om te vragen of Mark evt. later kon starten en hij mocht als laatste als het echt moest. Toch even alles op alles gezet en paard thuis gezadeld, snel in de trailer en op naar Neede. We kwamen om 10.15 aan en om 10.37 moest hij starten. Geen tijd om stiften te draaien maar gelukkig was de bodem prima! Tot mijn verbazing liep Cezanne, ondanks onze stress, heel relaxed en de proef ging heel fijn. 187 punten in ring 4.

Springen ging ook heel fijn met echt een pechbalk op 4, die viel pas toen Mark al 2 galopsprongen verder was. Ik had überhaupt niet gezien dat er een balk was gevallen...Maar wel fijn gevoel.
Toen de cross in, de eerste 2 hindernissen gingen nog wat twijfelend maar de rest ging echt heel fijn, ook in een streep de waterbak in. Mark rijdt nu nog niet op de tijd, het is pas haar 3e cross, maar desondanks maar 12 seconden buiten de tijd. *\o/*

Stijlpunten waren 6,7 en 7,7 en uiteindelijk had hij nog een 8e prijs! Ik ben heel trots op de combinatie!! {:}