[SGW] Welke cross beschermers zijn aan te bevelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lordino

Welke cross beschermers zijn aan te bevelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 10:45

Ik ben op zoek naar goede cross beschermers in een lage prijsklasse.
Nu ben ik een aantal sets tegen gekomen, en ik vraag me af welke nu het beste zijn?
Ik rijd sinds kort B SGW en dit wil ik wel met enige regelmaat blijven doen, daarom lijken cross beschermers me wel verstading. Alhoewel ik ze wel erg duur vind. Heeft iemand tips?

Ik heb de volgende sets gevonden:
Woofwear Ultra front + hind = €137,80
Dalmar Eventer voor + achter = €123,38
Premier Equine Air cooles eventing boots voor + achter = €129,05

En dan zijn er nog de CSO 1680D beschermers die een stuk goedkoper zijn, deze heb ik bij Divoza zien liggen maar ik vond ze er niet zo stevig uitzien, een gewone set peesbeschermers leek me nog veiliger. Heeft iemand hier ervaring mee?

mistid

Re: Welke cross beschermers zijn aan te bevelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:55

Ik heb Tekna crossbeschermers. Een soort leer met carbonstroken er in. Woofwear Ultra heeft ook van die carbonstroken, maar die toch heel anders. Wat mij ook heel goed bevalt is dat de Tekna's bij de voorbeschermers ook voorop de beschermer carbonstroken heeft, en aan de binnenkant, en niet alleen achter. Ik heb ze bij de Epplejeck besteld omdat ze niet in het vaste assortiment zitten, maar EJ is wel klant bij BR (BR is de Nederlandse verdeler van Tekna). Heb er 110 voor betaald. Ik heb er nu 1 cross mee gereden en ze bleven erg goed zitten.

Eigen foto
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:45

ik heb de dalmars, heel fijn
afspuiten, drogen en ze zijn er weer klaar voor

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:47

ik heb de pe vind ze als je paard zich zelf ook aantikt redelijk snel slijten passen verder prima en bevallen ook heel goed

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:11

Mistid hoe heten die beschermers van Tekna precies?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:23

Tekna cross country boots :)

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:44

Ik heb sinds kort de Premier Equine Air Cooled. Ik heb ze via Engeland besteld samen met een vriendin, die waren € 88,- per paar en omdat we 2 sets tegelijk kochten waren er geen verzendkosten. Je zou hun facebook of internet site in de gaten moeten houden, ze zijn namelijk erg vaak in de aanbieding.

Ben er zelf erg blij mee maar achter moet ik ze echt goed vastdoen, tijdens het afzadelen zag ik dat ze iets waren afgezakt.

Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:15

DaisyHope schreef:
Ik heb sinds kort de Premier Equine Air Cooled. Ik heb ze via Engeland besteld samen met een vriendin, die waren € 88,- per paar en omdat we 2 sets tegelijk kochten waren er geen verzendkosten. Je zou hun facebook of internet site in de gaten moeten houden, ze zijn namelijk erg vaak in de aanbieding.

Ben er zelf erg blij mee maar achter moet ik ze echt goed vastdoen, tijdens het afzadelen zag ik dat ze iets waren afgezakt.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

deze heb ik ook maar slijten snel vind ik jij ook last van??(paard tikt wel zichzelf aan)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:17

Ik heb op aanraden van de mensen hier de woofers gekocht.
Bevallen goed,nette service.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:30

snorkel1986 schreef:
DaisyHope schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

deze heb ik ook maar slijten snel vind ik jij ook last van??(paard tikt wel zichzelf aan)

Ik heb net even gekeken en ik zie nu nog geen beschadigingen, bij mij zakken ze alleen wat af maar dan moet ik ze wat strakker doen.
Ze zijn tot nu toe nog maar 1 x gebruikt, ik zal het even in de gaten houden.

En ze zijn uiteraard wit dus na de eerste keer gebruiken krijg ik ze niet meer zo schoon :P

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:56

haha ja dat heb ik ook heb ook witte bij mij slijten de achter beschermers de stiksels onder aan de kogel maar ze zakken bij mij niet af

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:42

Je kunt de dalmars nu bij agradi met 20% sticker korting kopen, erg handig :D

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:56

Ik heb ook dalmar cross beschermers! Zijn echt superfijne beschermers en gaan heel lang mee :) Ook zijn ze makkelijk schoon te maken! Ze zijn alleen wel wat prijzig vind ik.. daartegenover staat dat ze wel heel lang meegaan zoals ik al zei!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:49

Bij agradi hebben ze heel vaak korting, dus daar kan je ook even kijken voor als je het wat goedkoper wilt :D