[SGW] Airowear Outlyne Vs Hit Air

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Outlyne of Hit Air

Outlyne
2 (66%)
Hit Air
Geen stemmen
Beide
1 (33%)

Totaal aantal stemmen: 3

Icrack

Airowear Outlyne Vs Hit Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 12:27

Ik wil mijzelf een bodyprotector aanschaffen, maar zit in twijfel welke ik zal nemen. Beide hebben ze hun voor- en nadeel. De prijs zal ik het niet om laten..wel het gebruikersgemak en uiteraard de veiligheid.

Wie heeft er ervaring met één van deze en waarom koos jij voor de Outlyne ipv de Hit air of andersom :)

Lielle

Re: Airowear Outlyne Vs Hit Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:03

Volgens mij is een hitair geen bodprotectot maar een airjacket. Waarvoor wil je het gebruiken?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 14:10

Bodyprotector...Airjacket...Airbagvest...geefhetbeestjemaareennaam :)

Ik rij een jonge merrie (3) en ben er zelf 15 jaar uitgeweest qua rijden. Dat ik nog een paar duikelingen ga maken daar kan ik op wachten natuurlijk :D :D :D. Het rijden is eerst dressuur uiteraard, maar haar ook kennis laten maken met het springen en voor een stukje veiligheid bij de buitenritten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:39

Nee, dat is een heel groot verschil en. Essentieel in je keuze. Ik heb nu geen tijd, kom er morgen op terug.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:28

Bp beschermt ook als je met paard valt, air jacket alleen als je zelf valt

Ik ben tevreden met mijn outlyne maar die gebruik ik enkel voor het crossen. Vroeger ook voor het springen, maar spring nu zonder

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 18:49

Idd het geeft geen bescherming met het vallen van paard en ruiter, maar goed...hoe vaak gaat me dat gebeuren? Ik heb een hoger risico met het gewoon, recht toe recht aan, van het paard vallen :-). Als ik met paard val en ik kom er onder te liggen heb ik aan geen èèn van twee wat, en lijken mij de benen, heupen, schouder en voeten het kwetsbaarste punt en daar zit ook niks qua bescherming in beide gevallen. Wedstrijden ga ik niet meer rijden, dus ook dat geeft geen verhoogt risico in mijn geval. Hoofdzakelijk zou het vallen kunnen voortkomen uit weigeren voor een hindernis, bokken e.d. schrikreactie en een soms onbalans mijnerzijde.

- Met een Hit air heb ik bij een val wel nek en stuit beschermd, dat mis ik dan weer bij de Outlyne.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 18:44

Zijn de ervaringen met deze "protectors" staatsgeheim ofso? :D :D :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:07

Weinig mensen hebben de hit air, zij (net als ik) hebben gekozen voor een betere: the point two. De andere heb ik ook geen ervaring mee.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:15

Ahà, en waarom vind je deze beter?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:20

De opblaastijd is 2x zo snel! (Zo uit mijn hoofd). En dat vond ik doorslag gevend. Ondanks de duurdere prijs.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:47

ik wil er best wat over zeggen maar je reactie over een BP vs AJ "geefhetbeestjemaareennaam" kwam op mij niet over dat je het erg serieus neemt. Maar goed.

Zoals Joki al aangeeft, een BP beschermt ook als je met paard en al valt, wat in de eventing een reele mogelijkheid is. Een BP is dan ook verplicht, een AJ is toegestaan.

Persoonlijk heb ik een airowear outlyne ( http://www.canter-equipment.nl/airowear_outlyne.html ) , en die bevalt uitstekend. Goede pasvorm, comfortabel met rijden en prima bescherming met vallen. Verder heb ik een point 2 airjacket ), die ik dus over mijn BP draag. Het geeft nog extra bescherming tijdens het vallen en mn in de cross vind ik dat een erg prettig idee.

In de praktijk draag ik mijn BP altijd met crossen (training of wedstrijd) en met een paard ook met springen, daarnaast met het rijden van hele jonge of rille paarden. Mijn AJ gebruik ik alleen met crossen.

De hitair heb ik ook een paar keer gedragen, het draagcomfort vind ik minder dan van de Point2 (wat 'lompere' uitvoering) en ook het bevestigen aan het zadel is bij de P2 veel sneller dan bij de Hitair.

twee andere opties die je zou kunnen bekijken is de hybrid (P2 en AJ in een http://www.canter-equipment.nl/p2-rs_hybrid.html ) en de Helite (http://www.canter-equipment.nl/helite_a ... _vest.html ). Met beide heb ik geen ervaring, maar daar kan canter je zeker meer over vertellen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 12:06

Als eerste mijn dank voor de uitleg Lielle en mijn complimenten voor je vriendelijke benadering :) :) :)

De één noemt het zus en de ander zo, dit zegt niks over mijn serieus zijn, eerder over het feit dat er soms meerdere aanduidingen mogelijk zijn voor hetzelfde voorwerp. Iemand wie geen serieuze bedoelingen zou hebben zou niet snel kiezen voor protectors van deze prijsklasse, maar eerder voor een paar tientjes haar heil zoeken op bv Marktplaats, lijkt mij tenminste.

Ik heb inmiddels mijn keus gemaakt... Bedankt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:17

nou, het gaat niet om hetzelfde voorwerp, en dat is wat ik bedoelde. Een BP is voorgevormd memory foam dat bij een val de klap verdeelt. Een airjacket is een soort bodywarmer met luchtkussens die gevuld worden op het moment dat je met een bepaalde kracht 'afstand neemt' van je paard, bijvoorbeeld als je eraf valt, maar ook als je niet oplet met afstappen. Andere eigenschappen en ander gedrag dat wel van belang is bij het maken van een keuze, pas daarna zou ik gaan kiezen voor een merk en model. Jouw tiopixc zou ik dus eerder noemen BP vs AJ. Of Airowear outlyne vs RP RaceSafe en Hitair vs Point2.

Wb je MP opmerking heb je helemaal gelijk, en ik ben ook wel benieuwd wat je nu gekozen hebt.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 12:34

Ik ben voor de Airowear Outlyne gegaan, mocht ik dit op een later tijdstip willen uitbreiden dan kan ik altijd nog de keuze maken voor een Hitair of een Point2 er bij. Dit even afhankelijk of ik weer de natuurlijke hindernissen in het bos op ga zoeken. Uiteraard hangt het ook samen of mijn "jonge spruit" hier oren naar heeft :-)