[SGW] Mijn eerste cross, waar moet ik op letten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xmyhorse

Mijn eerste cross, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 08:23

Hoi!

In oktober heb ik mijn eerste cross met mijn C pony, nu is mijn vraag: wat heb ik allemaal (nog extra) nodig kwa tuig? Waar moet ik op letten?
Ik heb gehoord dat vroeger met bandages moest worden gestart, en dat de staart gevlochten moest zijn enz. Is dat nog zo? :P
Ik rij altijd gewoon met hoofdstel, veelzijdigheidszadel en peesbeschermers. Mijn pony heeft geen ijzers.

Ik spring met mijn pony in de B, en dressuur ook in de B. Buitenritten maken we genoeg en we gaan over 2 weken naar een oefen crossterrein om te oefenen! :)

Willen jullie een lijstje maken? Of tips geven voor de cross zelf? Alles is welkom :j

Lielle

Re: Mijn eerste cross, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:31

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 15:25

Lielle, bedankt! Mag ik dus gewoon een "gekleurde" rijbroek aan? :D En een gekleurd dekje? Moeten de manen ingevlochten worden?

Bedankt voor je snelle reactie! ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:01

Dressuur is gewoon zoals altijd (jasje, witterijbroek en in principe dus ingevlochten) springen en cross mogen dus met gekleurd dekken rijnbroek.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:25

Dat je de regels goed kent. Met name ook mbt het aantal toegestane weigeringen in de cross.
En het aller makkelijkste: ga een dagje mee met een andere cross ruiter en kijk goed wat daar gebeurt en wat die mee heeft.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:51

qua kleuren maakt het niet veel uit, wat pol013 ook al zei, misschien ken je iemand die ook cross wedstrijden rijd, en mag je een keertje mee kijken