Ik ga over een maand voor het eerst een crosstraining doen met mijn haflinger! Ik zelf heb d'r superrr veel zin in alleen ik heb geen ervaring, nu is mijn vraag voor de ervaren mensen of ze tips voor mij hebben of wat ik nog even kan trainen voor de training zelf!
Zelf heb ik een bodyprotector en peesbeschermers voor mijn paard! Bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie tips!!
arjanne98
Geplaatst: 20-07-13 21:26
Gewoon lekker van de training genieten, ik denk niet dat je van te voren daarvoor hoeft te oefenen. Je kan natuurlijk wel wat boomstammetjes in het bos springen..
ik weet niet hoe je paardje qua conditie is, maar eventueel wat extra conditietraining zodat je haflinger het goed vol houd? en als ik ver moet reizen geef ik ze altijd 2 dagen van te voren een schepje extra krachtvoer...(en dat moet ik bijna altijd)
Motje11
Geplaatst: 21-07-13 13:22
Je hoeft inderdaad niet zo veel voor te bereiden. Wat is jullie springervaring? Wat belangrijk is is dat je paard goed aan het been is, dus dat hij meteen naar voren gaat als je been geeft. En dat hij zich goed laat begrenzen door de buitenteugel. Hier zou je de komende tijd wat extra aandacht aan kunnen besteden.
Komt vast goed, en ik durf te wedden dat jij en je paardje het hartstikke leuk vinden!
Motje11 bij haar vorige eigenaar heeft ze L gesprongen bij mij 90cm, dankjewel voor je antwoord ga ik nog ergens voor oefenen (iets beter aan het been krijgen) en het springen zelf natuurlijk!!
Oh en nog een vraagje; mijn haflinger is al 17 alleen nog super fit en springen vind ze helemaal geweldig, vinden jullie haar al te oud?
Fairytail
Geplaatst: 22-07-13 10:38
Altijd je paard tijdens de training in de gaten houden of hij het nog vol kan houden (of hij nou 7 of 17 is). Na afloop goed uitdraven en uitstappen en laten terug koelen voor je weer op pad gaat. Daarnaast kun je eventueel electroliet bij geven de dagen ervoor om te voorkomen dat hij een tekort krijgt aan zouten.
Heb nog een vraagjee want ze wil nog wel is sterk worden als ze het heeeeeel leuk vind, denk je dat het verstandig is om even met martagaal te gaan rijden (heb er vaker mee gereden bij haar) of doen crossers dat sowieso al??