[SGW] Verslagen SGW vinkega 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Verslagen SGW vinkega 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:14

Hierbij open ik maar even het verslagen topic omdat ik deze nog niet kon vinden.. Mijn verslagje komt zo meteen :)

Rosalie123

Re: Verslagen SGW vinkega 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:37

Dan bijt ik het spits maar af :D
Dressuur 190 punten, springen een balkje en ik heb welgeteld één crosshindernis gesprongen. Hindernis 2 stond in de bosjes en mijn paard dacht dat we die bosjes niet in konden. Hij draaide zich zo snel om en dat had ik niet zien aankomen. Lag er dus naast... Balen, had graag verder willen rijden. Paard ook wel, die snapte er niks van dat ie zo snel klaar was haha. Volgende keer beter, in oenkerk verwacht ik deze taferelen niet iig!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:38

Oeh leuk, ik ben benieuwd naar alle verslagen!

Rosalie: Balen zeg! Volgende keer beter inderdaad! :)

Zelf ben ik écht écht ontzettend blij met vandaag! Nadat ik de cross had gelopen, had ik niet verwacht dat het zo goed zou gaan, want ik vond hem stiekem best een beetje pittig voor de eerste keer L. De dressuur ging best lekker, daar hadden we 192. Het springen liep wel oké, maar kon op de stukjes richting de hindernissen in het midden niet echt lekker ritme krijgen. Wel foutloos, dus dat was goed! Daarna de cross in en ook die hebben foutloos uitgereden! Super trots op Wes! Hij pakte eigenlijk overal goed op aan, zelfs bij de stukjes waar ik van te voren iets over twijfelde (lijntje 3 - 4, hindernis 7, lijntje van het puntje en uiteraard voor het eerst een echte waterinsprong). Uiteindelijk waren we 18 seconden buiten de tijd (maar daar had ik onderweg ook niet echt op gelet) en mochten we een 2e prijs ophalen! Dus onwijs tevreden en trots op Wes! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:52

Hierbij ook mijn verslag..

Vanmorgen vroeg vertrokken naar stal, nou ja vroeg, redelijk op tijd. Half 8 vertrokken.
Aangekomen eerst vriendin voor gelezen, toen cross gelopen en parcours gelopen.
Parcours ging erg fijn, foutloos gesprongen... Daarna los gesprongen voor de cross, eerst wat twijfelend, daarna fijn.. Cross gereden, helaas veel te langzaam, maar wel foutloos. Ze heeft een hoop geleerd en ben dik tevreden, aangezien ik oudkarspel op hindernis 1 eraf lag. Eerste 2 winstpunten zijn een feit, had mooie stijlcijfers, naar mijn idee te hoog.

Hierbij filmpje van ons
http://www.youtube.com/watch?v=2h3VFNRQwo4

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:55

Ah gefeliciteerd met je winstpunten! Ik heb de naam van je paard nog wel gehoord vandaag, die vond ik heel leuk namelijk haha!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:00

Rosalie wat zonde zeg... Echt balen
Daphne wat super! Gefeliciteerd!!

Nou ik mag ook niet klagen :D :D

Ik vond de cross alweer veel uitdagender dan vorig jaar. Enige puntje wat toch voor veel verwarring zorgde, was de route van de cross waar je elke keer doorheen moest. (naar springen en keuren e.d.) Ook voor voetgangers nog wel eens verwarrend. Ik vond het een erg leuke cross om te rijden. Wel wat lastig om een fijn ritme te krijgen omdat 2, 3 en 4 al aardig snel kwamen. Maar verder ook genoeg alternatieven voor de wat lastigere sprongen. Alles ligt mooi vlakbij elkaar en als toeschouwer kun je veel zien.

Jonkie was in het B foutloos en 3e, m'n andere in het L dressuur 200, springen balkje en cross foutloos binnen de tijd en 1e.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:01

Bonny jou ben ik nog tegengekomen. Ook vlak voor de laatste hindernis. :D :D Ben maar netjes achter je gebleven. haha.
Fijn dat je foutloos was!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:10

GEfeliciteerd Sue, haha dan heb ik jou op een foto dat ik over de strobalen ga.. Ja ze snapt nog niet zo goed hoe ze moet blijven galoperen.. Alles is zo interessant.. Was ook 47 seconden te langzaam.. maar goed, eerst foutloos rondkomen, dan de tijd een keer.. En km's maken :) dit was pas haar 3e cross, vorige ben ik er op 1 afgeknald

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:11

Ik zag een ruiter met Paard die staakte voor h2 en bosjes niet in wilde. Vond het voor de amazone erg vervelend dat ruiters daar gingen stilstaan en bleven kijken. Je zag dat het paard daar bleef plakken. Ook ging men niet weg toen het paard tegen andere opliep. Misschien heeft zij dit niet zo ervaren maar ik zou dat zelf heel vervelend vinden als mijn paard dat deed. Zij loste het rustig op. Vond de route naar de Da daardoor ook niet handig.
Verder had ik leuke pony's in de ring met een paar leuke uitschieters. Er werd zo fijn gereden en er waren er maar 2 die geen wp hadden. Dat is fijn jureren.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:14

Die route naar de dierenarts zorgde inderdaad voor veel onrust. Heb er wel meerdere daar zien staan. Jammer. H2 kwam dan ook wel heel erg vlug.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:16

Was inderdaad niet een heel handige plek. Na het finishen moest je nog een heel eind terug door het cross parcours heen

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:19

Bonny_CT schreef:
GEfeliciteerd Sue, haha dan heb ik jou op een foto dat ik over de strobalen ga.. Ja ze snapt nog niet zo goed hoe ze moet blijven galoperen.. Alles is zo interessant.. Was ook 47 seconden te langzaam.. maar goed, eerst foutloos rondkomen, dan de tijd een keer.. En km's maken :) dit was pas haar 3e cross, vorige ben ik er op 1 afgeknald

Dan is dit toch een mooi resultaat!

Sta ik nog leuk op de foto? haha.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:24

Sue ik heb jou nog gevraagd hoe het ging toen je bij de da weg kwam (op de grote vos).
Nette resultaten dus grotendeels.

Ik typ morgen een verslag.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:41

Leuke cross gehad vandaag! Tja, en terrein was super overzichtelijk maar wel lastig met elkaar kruisende toeschouwers en ruiters. (misschien meer richtingbordjes, b.v. dierenarts etc plaatsen om onduidelijkheid te voorkomen) Dochter heeft voor het eerst L gereden; fijn dressuurproefje (zeker voor een 'gelegenheids' combinatie, 187pt) en ook nog super gesprongen en foutloos en snel de cross door! Voor ons gevoel een eerste prijs; maar de L-d's hebben geloof ik allemaal super gereden, dus 12e in het klassement, op naar Ermelo!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:41

Is heel in de verte Sue, ik zie alleen dat er iemand achter me aan komt.. Valt bijna niet op helaas

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:45

Sue lekker joh! Gefeliciteerd :D
Rosalie echt balen, Vinkega is ook niet voor mij weggelegd! In oenkerk moeten we dan maar gaan knallen ;)
Daphne super netjes!
Bonny je hebt de finish in elk geval gehaald!
Cillusion net debuut van dochter

Mijn verslag, dressuur vond ik wel redelijk. Maar jury was er niet zo kapot van. Springen een balkje en in de cross was Frits wat wisselvallig. Wel gefinisht en fijne stukken dus daar denken we maar aan. Frits moest na de cross wel heel nodig plassen dus misschien was hij daarom niet helemaal in vorm

Edit: Wel een onwijs gave foto van ons <3
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:49

Die is zeker mooi die foto !

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:54

DeZuidstroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:06

Wat hebben we weer genoten van alle deelnemers en vrijwilligers,heel erg bedankt
Tevens ook bedankt voor jullie feedback, dit zullen we zeker mee nemen voor volgend jaar!

Groetjes, De zuidstroom

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:16

Heb ook weer erg genoten van de cross! Ik was de fotograaf bij de waterbak. (foto's komen z.s.m. online trouwens)
Heb er vanaf de eerste start gezeten, ben nu wel een beetje gaar...
Herkende al een aantal paarden (waaronder Frits natuurlijk :D ), maar wist ik niet meer welke Bokkers er bij hoorden :=
Leuk om jullie verslagen te lezen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:52

Rosa_ schreef:
Sue ik heb jou nog gevraagd hoe het ging toen je bij de da weg kwam (op de grote vos).

En gezellig bij elkaar aan tafel gezeten :D

Sue, je bent een topper!
Bonny, fijn dat 'ie het zo aanpakte
Mooie foto Bianca!
Top Cillusion!

Hier helaas een wat minder resultaat, maar ik heb wel foutloos gesprongen. Cross heb ik voor hindernis 3 vrijwillig verlaten, en paard heeft zichzelf kapot getrapt op de kroonrand.
Zusje had wel een 5e prijs.
Tussendoor mijn oude paard nog 'gevonden' op het parkeerterrein, die had z'n ruiter er voor hindernis 1 afgegooid en was zelf ervandoor gegaan. Dus die heb ik teruggebracht en nog laten keuren.
Daarna de BBQ aangezet, dat was ook leuk & lekker. Waren alleen borden en bestek vergeten dus we hebben er als een stel holbewoners zitten eten.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:13

Was hartstikke gezellig Mirth!
Hier een choatische dag gehad. Aangezien Win op de zuidstroom staat heb ik heel veel geholpen dus het was mega gehaast allemaal. Moest ook alles alleen doen, omdat mijn vader de vrijwilligercoördinator was. Toen ik ging losrijden voor het springen had ik nog niet eens parcour verkend. Ik dacht ik spring een paar hindernisjes en kijk dan twee combinaties en dan gaan. Vervolgens trape win haar ijzer los op een kruisje, dus nog meer stress, hoefsmid erbij en toen hop de ring in. Kon helemaal geen ritme krijgen, had een balkje op een en op acht. Balen. Vervolgens leuke complimenten bij de dierenarts. Daarna kon ik praktisch direct de cross in, heel fijn. Win paktr echt super aan, overal aantrekken en ze had zo'n plezier (en ik ook). Heeeerlijk foutloos rond. Toen ik voor het puntje op mijn klok keek had ik nog 50 seconden over, dus maar even tempo terug genomen. Uiteindelijk 19 seconden te vroeg gefinisht en daarmee mocht ik nog een vierde prijs iphalen :D

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:47

Mijn eerste cross, springen ging super fijn, was alleen na h7 even h8 kwijt waardoor ik scheef richting 1 ging en mijn paard zo braaf was om eroverheen te springen :( uitsluiting van de cross (erg jammer want had een heel net rondje gesprongen en had erg zin in de cross) vond het voor toeschouwers een hele mooie cross want die konden veel zien!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:40

Dat is echt balen Monika!
Mirthe voor jou ook balen maar wel top van je foutloze springparcours :D
Rosa netjes gedaan!
Amanda ben benieuwd naar je foto's! Frits was wel even stout bij het water maar nadat ik hem uitschold voor vuile fl*kker wist hij niet hoe snel hij het water in moest :+

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:04

Sue: Netjes! Volgens mij heb ik jou (en Anne) nog wel gespot bij de prijsuitreiking van het L dan!
Bvw: Super mooie foto! Jammer dat de cross wat wisselvallig was.
Mirthe: Jammer zeg!
Rosa: Ik heb jou voorbij zien komen op H7 en het zandpad daarna. Wat een onwijs gave vos heb je zeg! Echt heel stoer!