Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! Ik reed vandaag onder nummer 47.
.. Voor mij was dit weer de eerste cross van het jaar, helaas markelo en chaam af moeten melden i.v.m. Blessure van mijn paard. Maargoed, ik had er iig ontzettend veel zin in, prachtig terrein en mooie uitdagende cross! Helaas had ik met springen al wat probleempjes, paardlief wilde niet richting de springring waardoor we al galloperend weer terug gingen naar het losspringen
. Ik was startnummer 46, mijn zus moest voor mij starten en zij wilde gelukkig wel even meestappen de ring in. Vervolgens een redelijk parcours gesprongen, wel veelste hard en hierdoor ook een balk.. Eenmaal bij de start van de cross aangekomen had ik al wel gedacht dat dit ook niet helemaal vlekkeloos zou gaan. Meneer was zo zenuwachtig dat hij niet eens bij de start in de buurt wilde komen! Uiteindelijk wel van start gekomen met wat hulp en na een paar voltes te hebben gereden nog voor de muur konden we eindelijk richting de eerste hindernis! Over de boom op de eerste heuvel een enorme wapper gemaakt, die ging flink stijl maar beneden vond ik! Tot de spoorbomen ging het aardig goed, hij twijfelde heel erg, maar sprong hem toch en tjah, het was een dubbel dus de tweede kwam er zo achteraan natuurlijk
. Maargoed, die een beetje schuin gesprongen. Helaas gestrand bij de koeienhindernis die ik notabene vorige zomer nog zonder problemen in een keer had gesprongen! Ik geloof dat hij drukker was met kijken naar die mega enge waterbak die ernaast lag waardoor hij ineens naar links schoot voor de hindernis en toen lag ik eraf.. Mn paard was gelukkig vrij snel gepakt en ik heb op een zeer been na ook nergens last van. Bij de hindernis hierna, de trakehner, was mijn zus gestrand. Helaas geen goede dag voor ons dus.. Hopelijk gaat het volgende week in Castenray beter!

) Toch ging ik er wel met vertrouwen naar toe vandaag. Met het springen sprong hij heel fijn, helaas weigering op de dubbel, hij was wat kijkerig en ik zelf iets te afwachtend (zenuwachtig vantevoren), ik had hem wel door kunnen drukken denk ik.. Maar daarna toch netjes parcours verder gesprongen en 2 strafpunten voor tijd erbij. Inspringen voor de cross ging ook lekker, daarna van start. De echte 'flow' die we na de start meestal hebben was er niet helemaal.. Toch gingen de eerste 4 hindernissen heel fijn, daarna een weigering op de 'spoorwegdubbel', die was wel heel eng.. Daarna een beetje als een hert erover haha maargoed we gingen
Daarna was hij een beetje uit zijn ritme denk ik.. Een weigering op hindernis 6, terwijl de afstand goed was en er verder niks aan de hand was.. Vervolgens richting de tank met koeienvlekken en die was ook héél eng helaas.. Weer een weigering, vervolgens een tijd achteruit lopen, beetje steigeren etc. en toen ging die erover alsof er niks aan de hand was
Vervolgens trakehner, heel fijn eropaf, maar hij zag het gat bij de laatste galopsprong en toen was het duidelijk NEE. Dus helaas daar gestrand.. Niet zo fijn gereden dus helaas.. Niet lekker in het ritme en Wembley was weer wat tegendraads.. Vorig jaar rond, precies dezelfde periode, had hij dezelfde kuren, dus ik ben bang dat we ons de komende weken weer door een jaarlijks lente/puberkuurtje heen moeten zien te werken.. Hopelijk komen we er weer sterker uit!
Maakte me weinig uit hoor, maar was leuk geweest als ik prijsje had meegepikt 
Citaat:Gewoon weer foutloos en liet zich echt zo fijn rijden. Springen alleen 2 balkjes helaas. Maar is totaal niet erg, ook daar was hij fijn te rijden. Vlak voor het crossen ging hij ook nog even een mega plas doen dus dat kan best zijn dat dat in de weg heeft gezeten.
sommige hadden duidelijk hun dag niet. In groep 2 waren er ook echt veel uitsluitingen vond ik zelf. Ook veel mensen die gewoon na 6 weigeringen nog doorreden 

. opnieuw aangereden en toen ging het prima.
(ook omdat we allebei groen zijn op dit gebied, en pas sinds een jaartje ook springles hebben, en het allebei nog moeten leren)
Maar ik ben tevreden! Goede 6 weken terug kreeg ik haar pas na een kwartier het water in en weg bij andere paarden en alles was een groot probleem. Staken, staken en staken was het zo af en toe. Vandaag was het even lastig om het pad naar het springparcours op te komen en de start was lastig. Toen ik voorbij de muur was ging ze wel lekker aantrekken en gaf ze me een fijn gevoel.
Het water in deed ze nu in 1 keer maar op de tonnetjes stond ze stil. Ze sloeg gewoon af, heb het op film staan. Toen even een rondje door het water gestapt en de 2e keer sprong ze zo. Goede 6 weken terug wou ik eigenlijk nog niet gaan crossen met haar want ik had geen zin om elke keer eruit te moeten en nu pakt ze zo aan.
Beetje jammer, wel lekker gesprongen. Toen naar de cross. Ik had verwacht dat hij erg lang zou staan bij de waterbak, dus heb daar van te voren al rekening mee willen houden door wat meer tempo te rijden. Ik kan die van mij erg fijn terugrijden en hij blijft goed te houden. Uiteindelijk in 3.37min binnen(oeps). Ik hoop dat mn stopwatch snel binnen komt!