[SGW] Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 15:03

Nou, brand los! Ik ben benieuwd!

CaKa

Re: Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:10

Ik heb nog niets te vertelle. Morgen pas! Ben benieuwd naar de ervaringen en reacties van vandaag. Waar moet ik rekening mee houden in de B?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:15

Ik heb wel gelopen vanmiddag. Toen de L pony's net klaar waren. Morgen zelf rijden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 15:15

Ik vind 3/4 een lastige bocht, maar wel te doen in een normaal tempo. Als je daar te hard gaat, ga je geheid onderuit voor 4. Ben heel benieuwd hoe iedereen het doet, want volgens mij zitten Anouk en ik morgen bij die 2 hindernissen :j
Verder zie ik eerder gezegt geen moeilijkheden. Is een lekker rechttoe rechtaan cross, denk dat tijd het moeilijkste wordt..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:19

Vind een paar dingen in de L/M wat minder fair staan naar de paarden toe. Hindernis 10, waar je je paard gewoon haaks om moet trekken om het juiste pad in te rijden. En de trakhener ook zo'n nare bocht vanaf het zandpad. Helaas in mijn ogen de cross andersom geen verbetering. Verder lijkt ie voor de L wel goed te doen. Op die 2 dingen na. Ga zelf dan ook voor alternatief op de trakhener.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:24

Mijn verslagje even gekopieerd:

Het was ons debuut, veel spanning in de dressuur, moest er echt af blijven,wat resulteerde in 174 punten. Daarna kwam meer zijn ding, foutloos in het springen (met een martingaal die los ging en hem letterlijk om de oren sloeg :(:) ) en heel brutaal foutloos door de cross.

Ik kneep hem voor de picknicktafel maar die had ik al gehad voor dat ik erg in had :+ Boven op de bult bleef ie even naar beneden kijken en voordat ik weer rechtop zat gingen we al naar beneden :Y) Paard pakte super aan!

Ik kreeg deze net van een bokker:

http://i395.photobucket.com/albums/pp33 ... 5e182b.jpg
Hij had er zin in *\o/*

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:43

Die van mij ook maar even gekopieerd dan:
Westend had bij de dressuur al door dat ie mocht crossen volgens mij.. hij was érg enthousiast. We scoorden nog 188 punt, viel me erg mee. Het springen ging best goed en foutloos :) daarna de cross, paard helemaal blij haha! Ook foutloos en (volgens mijn klok) 3 á 4 seconden buiten de tijd. Daarmee pakten we nog een 6e prijs mee! :) Al met al een super gevoel over de eerste cross van het seizoen!

Het lijntje van 3 naar 4 vond ik nog best lastig inderdaad. Dat van die bult is ook herkenbaar haha, die van mij had ook zoiets van 'joh ze zijn hier een stuk grond vergeten!'

Leuke foto Percyleen! Hij kijkt lekker attent! :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:52

Wij zijn ook weer terug, was weer een supergezellig dag! :D

Dressuur ging voor zijn doen fijn, 190 punten en daarmee 2e. Springen ging onverklaarbaar heel slecht. Losspringen ging super maar in de ring 2 stops. Ik denk dat we achteraf beter helemaal geen stiften in hadden kunnen draaien of zo. Dus 12 strafpunten en 11 voor tijd. Dat was wel balen.
Easter had ook nog helemaal niet door dat hij mocht crossen. Pas bij het motorcircuit ging dat kwartje branden en was hij niet meer te houden.
Stuitergek in het starthok en heel simpel foutloos door de cross! *\o/*

Net een mailtje naar W'bork gestuurd of hij volgende week M kan starten..... := :=

@percyleen, supermooi debuut zeg! Gefeliciteerd. Leuk paard ook!

@Daphne, top gedaan weer, je prijs krijg je binnenkort wel!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:06

Helaas, geen fijn debuut voor ons.

De dressuur ging erg goed, wel wat spanning, maar goed te rijden. 198 en hier erg tevreden over.
Het losspringen ging super, mooi onder controle en spring erg fijn. Het voelde goed in ging met een goed gevoel het parcours in. Helaas 2 stops op 1 en 1 op 2. Het was dus al snel klaar voor ons.
Volgende week een nieuwe poging in Etten-Leur, al weet ik even niet wat ik tegen het weigeren kan doen, het lijkt wel alsof hij blokkeert...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:07

Oh wat jammer zeg. Hopelijk volgende week meer succes.

Ik vond echt dat er opvallend veel weigeringen waren in het springen vandaag.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:08

Hebben jullie zo'n schattig schimmeltje Bar? :D Balen zeg van het springen, wel super van de cross!
Wat balen Yvie, doet ie dat op springconcoursen ook?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:09

Haha, Percy, noem je onze stoere hengst nou echt schattig??? :D Laat het hem niet horen. :+

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:09

PercyLeen schreef:
Hebben jullie zo'n schattig schimmeltje Bar? :D Balen zeg van het springen, wel super van de cross!
Wat balen Yvie, doet ie dat op springconcoursen ook?

Ja, en met de lessen dus niet...

Iemand tips...?
Ik ga de komende weken maar even vaker op concours om te oefenen...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:14

Ooh laat hem dat maar niet horen idd! Haha! Maar dat koppie, wat een scheet! Ik zag hem in het parcours :)

Ik kan ook niks anders bedenken dan ritme op doen op concours..wellicht eerst oefenparcoursen of bb?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:18

YvieJuudje: zou juist met hem naar oefenparcours gaan. B. heeft ook een periode gehad dat hij vol in de ankers ging op vreemd terrein. in de BB wilden de juryleden best met me meedenken, maar 5 stops op iedere hindernis werd ze te gortig en dan moest ik de ring toch maar weer verlaten...

heb me toen een keer heel boos gemaakt met oefenparcours, en sindsdien heeft hij het niet meer gedaan *klopt af*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:27

Kort verslagje vanaf de mobiel.
Mijn knappe pown had 202 bij de dressuur, foutloos gesprongen en in de cross was ze fantastisch!!
Dus voor ons een eerste prijs *\o/*
Heb een filmpje van lijntje drie naar vier, ik zal het er thuis op zetten voor de liefhebbers :)

@ Bar, jammer dat springen minder ging, wel goed in de cross!
@ Percy: fijn dat je paard zo fijn aanpakte op jullie cross debuut.
@ Daphne gefeliciteerd met je prijs.
@ Yvie jammer dat je er na twee hindernissen al uit was :(

Edit typo...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:30

Rox ik vond 3-4 te paard prima te doen! Is best prima te doen.

Dressuur ging redelijk, wel gehaast na de galop 183 punten. Springen heel fijn foutloos. Cross, ze was helemaal gek, zo blij dat ze weer mocht!! Heb een filmpje van mijn start op mijn facebook. Cross ook super fijn foutloos en net wat buiten de tijd, 3 seconden ofzo. Was uiteindelijk achtste geworden!

Tientjeh, kan me je gevoel voorstellen. Op die trakhener zou ik ook zeker het alternatief pakken.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:33

Die van mij ging niet lekker in de dressuur.. punten weet ik ook niet. Springen ging erg fijn! Mooi foutloos rondje. Cross ging ook super, tot de waterbak.. drie weigeringen. Vond ie erg eng en uiteindelijk achter degene na mij erdoor gegaan.. ik was startnr 1! Haha

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:35

Volgens mij heb ik jou gezien Rosa?! Onwijze knappe vos in het roze!?

Ik heb met cap camera gereden, zal straks mijn filmpje even uploaden

Edit: ik was nog 11e :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:36

Ja ik was in het roze/blauw! :D welk nummer had jij dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:36

Ik was nr 61! Ook met een vos :)

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:23

Gefeliciteerd met de goede resultaten en prijzen!!
Yvie_Juudje wat ontzettend rot zeg.. Ik zou ook inderdaad naar oefenparcoursen gaan.. Zoveel mogelijk vertrouwen zien te winnen en ritme te krijgen en hopelijk gaat het de volgende keer dan beter!!

Hierbij ons verslagje! (wij waren nummer 64, in het oranje haha)
Dressuur ging opzich wel goed, onze baan (ring 1) lag alleen heel schuin en met een paard wat graag op de voorhand duikt was dat wel flink werken, maar toch mooie score van 194 :) Springen ging opzich lekker, op 5 na want daarvoor was mijn paard met z'n hoofd aan het schudden in plaats van te zien waar we op af reden, dus daar hadden we een balk.. Crossen ging erg lekker! Enige moeite met 3-4 , terwijl ik heel rustig op 3 afkwam, was de bocht toch nog krapper dan ik dacht.. De crossbaan vond Wembley ook erg zwaar en galopperen was er niet zoveel bij haha.. :') Daarna lekker gas er op en uiteindelijk foutloos en stipt op tijd, of net 1 seconde buiten tijd over de finish! Ben nog wel benieuwd waar ik ben geeindigd.. Even de uitslagen afwachten dus! Hierbij nog twee leuke foto's, gemaakt door mijn zusje (dyons op bokt):

De eerste bult gingen we nog in galop op, daarna had meneer wel bekeken dat hij dat veels te zwaar vond :')
http://i395.photobucket.com/albums/pp33/muriel15/IMGP9623_zps236fe02f.jpg
http://i395.photobucket.com/albums/pp33/muriel15/1-4_zpsdfa916ec.jpg

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:29

Goede resultaten zeg! Leuk!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:35

Afbeelding
De gevreesde picknicktafel :D

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:41

Weet iemand ook wie er allemaal foto's hebben gemaakt? Heb twee fotografen gezien bij hindernis 6 en 7..