[SGW] [overleg]Info over bekende SGW's, wat doen met nieuwe data?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

[overleg]Info over bekende SGW's, wat doen met nieuwe data?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:50

[SGW] Alle info over de bekende SGW's

Dit topic is op zich een uitstekend initiatief.
Maar vraag vanuit het team aan de vaste gebruikers hier is, wat willen jullie met nieuwe data over nieuwe jaargangen van wedstrijden?
Gewoon doorposten in bovenstaand topic, of per jaargang een nieuw topic waarin mensen op een zo objectieve manier mogelijk hun ervaringen delen, zoals al gebeurt in het andere topic en al die jaargangen straks opnemen in het charter of de FAQ van SGW of iets dergelijks?

Of iets heel anders waar ik zo één twee drie niet aan denk...

Pitt25

Re: [overleg]Info over bekende SGW's, wat doen met nieuwe data?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:09

Ik stem persoonlijk voor aanvulling van het huidige topic. Zo kun je makkelijk zien of een SGW verbeteringen/veranderingen doorvoert ten opzichte van andere jaren. Het is dan wel zaak dat de info/meningen voorzien worden van een jaartal.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:40

Ik ben het met pitt eens. Zo kan je zien hoe sgw's met de jaren veranderen of juist dat een sgw al jaren minder positief bekend staat om een of andere reden

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:22

Ik pleit ook om aanvulling van het huidige topic om bovengenoemde redenen. Wel zou ik het een verbetering vinden als de wedstrijden op alfabetische volgorde zouden staan. Is ook makkelijk terugzoeken, zeker gezien het topic steeds uitgebreider zal worden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:30

_Sim_ schreef:
Ik pleit ook om aanvulling van het huidige topic om bovengenoemde redenen. Wel zou ik het een verbetering vinden als de wedstrijden op alfabetische volgorde zouden staan. Is ook makkelijk terugzoeken, zeker gezien het topic steeds uitgebreider zal worden.

Het stond toch al op alfabetische volgorde :?

Ook ik stem voor uitbreiding van het topic op een gestructureerde manier, al ben ik van mening dat we op zich al op een zeer goede wijze bezig zijn! Maar misschien is het in de vorm van een stickie makkelijker, in plaats van iedere keer een post-update... Of anders in de OP vermelden dat je naar de laatste pagina moet voor de laatste update, zodat je als nieuweling niet het hele topic onnodig doorworsteld.
Maar tot nu toe vind ik het echt een super topic. Ik heb dit jaar regelmatig gekeken en aanvullingen gepost. En ook nav de berichten daar keuzes gemaakt wel of niet een bepaalde sgw te starten...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:36

Loetie84 schreef:
_Sim_ schreef:

Het stond toch al op alfabetische volgorde :?...

:D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:40

Hahaha :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:09

Oh goed dat ik (als bijhouder van het andere topic) dit topic ook tegen kom toevallig. :+

Maar ik stem ook voor bijhouden. Ik probeer er veel al ook bij te zetten om welk jaar het gaat dat iemand het gezegd heeft, zodat mensen dit zelf ook in perspectief kunnen zien. Een vaste pagina (sticky, faq, wiki, aanpassen van 1ste post?) is misschien wel handig, omdat mensen nu altijd moeten zoeken naar het laatste bericht. Alhoewel ik dat ook niet onoverkomelijk vind.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:46

Op zich niet splash, maar als nieuweling ga je misschien toch onnodig in het topic zoeken? Als dat bv in de OP zou staan, lijkt me dat probleem ook opgelost!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:56

Klopt :j Maar dat zou door een aanpassing van de openingspost al opgelost kunnen worden. (Met een mededeling dat de laatste versie de meest recente versie is).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 15:24

Zoeits is zo geregeld natuurlijk ;)

En ik maak uit de stemmen hier zo op dat jullie gewoon door willen gaan in het bestaande topic, en daarin zelf jaargangen bijwerken.
Helemaal prima, dan zal ik daarvan de openings post aanpassen om mensen er op te wijzen naar het laatste samenvattende bericht door te scrollen voor een compleet overzicht en is daarmee denk ik dit overleg weer rond, tenzij iemand hierover nog iets in te brengen heeft nu we het er toch over hebben?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:19

Mensen mogen mij ook altijd pben als ze op/aanvullingen hebben of iets anders willen zien :j

Ik heb nog wel iets, maar niet omtrent dit onderwerp. Ik vraag me af hoe de meningen zijn over de 3 afzonderlijke topics met betrekking tot de wedstrijden (starttijden, voorbespreking en verslagen topic). Wat mij betreft zou 1 topic volstaan, een voorbesprekingstopic loopt toch vaak door in een verslagen topic en de starttijden topics zijn vaak niet meer zo druk heb ik de indruk. De starttijden kunnen misschien in het eerste bericht bijgehouden worden of een lijstje in het topic.
Maar dit is dus wel totaal iets anders :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:01

Ben het met je eens splash mbt je 'offtopic'-verhaal ;) van mij hoeft dat ook niet per se in een apart topic, aangezien je met zn alleen in t ene klets, en vervolgens in een moeite verslag doet van hetzelfde. Maarhiervoor geldt wel weer dat het lastig nazoeken is. Ik heb in mijn eerste jaar veelvuldig gebruik gemaakt van de nabesprekingstopics om een beeld te vormen van de wedstrijd.
Starttijden topic doe ik bv niet aan, omdat ik niet voor eeuwig hier met naam en toenaam op bokt hoef te staan. En soms komt een starttijdenntopic ook pas erg laat (geen verwijt naar de modjes hoor, die hebben ook wel wat beters te doen in het crossseizoen...)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 16:50

Sorry voor mijn bijzonder trage reactie. Voor mijn vakantie was dat er niet van gekomen.

Wat betreft het wedtrijdinformatie topic, niets aan veranderen dus maak ik uit de reacties op. Prima, kan me daar ook zeker in vinden.

Wat betreft het "off-topic" vraagstuk, tja... Daar zit ik ook al een tijdje mee. Vooral het starttijden topic. Dat kost namelijk op zich wel wat tijd om aan te maken en aan te passen, dat kan ik namelijk niet in Bokt zelf doen, maar daarvoor moet ik het topic kopieren naar notepad en sinds de laatste versie van Bokt gaat ook dat lastiger.
En uiteindelijk doe ik dat dan voor een aanmelding of 4... Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet helemaal vind lonen en als er meer mensen zo over denken, kunnen we ook met zijn allen uitproberen wat er gebeurt als starttijden in het voorbesprekingstopic genoemd/opgesomd worden door de mensen die daar behoefte aan hebben.
Het kan zijn dat topics dan dichtslibben met gequote rijtjes, maar misschien valt dat ook wel weer mee.
Tijdje aankijken misschien?

Ik ben er overigens wel voorstander van om voor- en nabesprkingstopics, zeker voor meerdaagse wedstrijden apart te houden.
Als iemand namelijk in een voorbespreking op zaterdag bijvoorbeeld post dat diegene nog een voorlezer zoekt voor de zondag, en er wordt in dat zelfde topic al heel veel gepost met enthousiaste verslagen, dan kan dat verzoek om een voorlezer, volledig ondersneeuwen...

Maar hierover ook graag jullie imput, uiteindelijk moet het voor iedereen werken en gezellig blijven.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:53

2x eens Nickeltje!!

Vind het helemaal niet erg in een voorbespreking die gequote lijstjes!
En wat betreft het voor en na apart houden vind ik ook prettiger! Bijvoorbeeld om dezelfde reden als jij aangaf!

@ Splash ben nog steeds super blij met jouw topic met alle info! Heb er bijvoorbeeld voor Chaam en Ettenleur L paarden nog ff naar gekeken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:05

Mooi Max :D
Nickeltje schreef:
Sorry voor mijn bijzonder trage reactie. Voor mijn vakantie was dat er niet van gekomen.

Kan gebeuren :D

Citaat:
Het kan zijn dat topics dan dichtslibben met gequote rijtjes, maar misschien valt dat ook wel weer mee.
Tijdje aankijken misschien?

Lijkt me prima om het te proberen. Mocht het niet lukken kunnen we het altijd weer omgooien. Als iedereen gewoon netjes de laatste lijst pakt dan moet dat best te doen zijn. :j

Citaat:
Ik ben er overigens wel voorstander van om voor- en nabesprkingstopics, zeker voor meerdaagse wedstrijden apart te houden.

Lijkt me op zich prima, maar het blijft een feit dat het vaak in elkaar over loopt en berichten voor een voorlezer etc ook al snel verloren gaan omdat een deel al aan het nabespreken is terwijl een deel nog bezig is met de voorbespreking. Dat blijft wel lastig omdat niet iedereen gelijk het nabesprekingstopic in gaat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:29

Dat laatste punt, daar kan (onder andere ik zelf als mod) een actievere rol in ondernomen worden door tijdig dat nabesprekingstopic aan te maken en mensen in het voorbesprekingstopic daarop te wijzen.

Ik denk verder, naar aanleiding van deze eerste 2 reacties, dat we voor bijvoorbeeld Chaam, gewoon eens afwachten wat er gebeurt als ik geen starttijden topic aanmaak en wat er dan in het voorbesprekingstopic gebeurt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:15

Lijkt me een prima plan! Hopelijk scheelt het jou een hoop werk!