[SGW] Interesse Combi kamp Cross & Parelli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maxima_S

Interesse Combi kamp Cross & Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 12:03

Hallo eventende bokkers,

Ik ben Parelli instructrice met een grote voorliefde voor de eventing sport en zou de twee graag combineren.
Is er bij jullie interesse in een kamp dat Cross en Parelli combineert?

Wat je kunt verwachten is:
1,5 uur les van mij over de psychologische kant van het paard en hoe je een paard dapperder, sneller, gemotiveerder, allerter etc. kunt maken zonder daarvoor een groter bit, langere sproren of een ongeluk nodig hebt.

Daarnaast ook 1,5 uur les van Gert of Ria Boonzaaijer over crossen, techniek, conditie etc.

Het kamp duurt een midweek in de mei vakantie en het is niet nodig om ervaring te hebben met cross of Parelli, dit mag natuurlijk wel.
Wel is het belangrijk dat je open staat voor beide en dat je graag wilt leren hoe je enerzijds het beter kunt doen voor je paard door je communicatie te optimaliseren en anderzijds het leuker en interessanter kunt doen voor je paard door een doel toe te voegen aan je training.

De lessen worden gegeven bij HC de Schalm, de paarden verblijven daar ook. De mensen zullen verblijven in een dichtbij gelegen vakantie park.
De kosten bedragen 660 euro voor de hele midweek inclusief alles (behalve ons eigen eten en de reis)

Bij interesse of vragen kunnen jullie een mail sturen naar tophorsemanship@hotmail.com

Voor opmerkingen en ideeen kunnen jullie hier je reactie posten, ik ben benieuwd!

Sim

Re: Interesse Combi kamp Cross & Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:49

Leuk idee, maar aan de prijzige kant als er geen eten etc bij zit.
Wist trouwens niet dat Ria ook crossjes geeft. Dacht dat ze dat aan Henrieke en Gert overliet en zelf alleen dressuur en springinstructie geeft.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:13

Mijn eerste vraag is dan meteen: gebruiken de Boonzaaijers ook Parelli om te crossen ?? Lijkt mij niet de meest perfecte combinatie maar dat is mijn mening. Bij problemen bij het crossen zou ik zelf niet snel de neiging hebben om de oplossing in Parelli te zoeken ...

Ik begrijp dat de Boonzaaijers de crosslessen geven maar heb je zelf ervaring in de SGW en op welk niveau? Als ervaren eventingruiters interesse hebben, is het wel meer overtuigend om een dergelijke dure cursus te volgen als diegene die lesgeeft op hetzelfde niveau ervaring heeft ipv kennis van Parelli en weinig tot geen crosservaring. Daarbij vind ik de prijs wel erg hoog voor 4,5 dag, 5 crosslessen kosten ca. 150,- , reken ongeveer hetzelfde voor de Parelli lessen en dan valt de rest toch duur uit als je ook nog elke dag uit eten moet ...

Ik wil je idee niet afkraken maar persoonlijk heb ik er owv bovenstaande geen interesse in want dat vraag je :j

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:21

Het idee is leuk, al heb ik zelf niets met parelli. Grondwerk ed en je verdiepen in het paard vindt ik wel onwijs interessant. Maar deze manier trekt mij niet aan, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. daarnaast vind ik de prijs echt over de top. De instructieweken in Ermelo zijn een heel stuk goedkoper en daar zit je eten er wel bij in begrepen. Maar nogmaals, het idee is leuk! Maar ik denk dat er voor nu nog teveel haken en ogen aan zitten.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:23

Ik zou het zelf erg leuk vinden! vooral die combi, omdat mijn pony erg moeilijk doet met springen en in het bos niet echt moeilijk doet. Alleen erg prijzig.. Ik zou prijs omlaag gooien en eten erbij in doen!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:25

Ik zou het echt super vet vinden ! Alleeen erg prijzig ..

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 12:23

Bedankt voor jullie reacties. Het kamp is bedoelt voor mensen die recreatief bezig zijn met Parelli en willen ervaren wat cross is en of ze het leuk vinden of voor mensen die recreatief crossen en interesse hebben hun paard door andere ogen te gaan bekijken.
Gert en Ria gebruiken zelf, voor zover ik weet, geen Parelli bij hun training en zelf heb ik 3 weken stage gelopen bij Karin Donckers en ben ik bij Willy Sneijers langs geweest. Echte cross ervaring heb ik dus nog niet maar dat zou ik wel graag krijgen.

Het kamp is dus niet bedoelt voor professionals die het nut van Parelli toch niet inzien ;-)

De prijs is inclusief alles en in onze accomodatie kunnen we zelf koken. Dat is dus helemaal niet duur, ik doe dit altijd appart omdat het anders duur wordt en er lastig rekening gehouden kan worden met dieet wensen.
Ik heb de prijs gebaseerd op de prijs die Gert en Ria mij hebben gesteld voor de 5 dagen inclusief paarden stalling, gebruik van de accomodatie en lessen van Gert. Daarboven op komt dus nog de prijs voor de mensen accomodatie en mijn eigen lessen, daarin ben ik niet duurder dan enig ander 5 daags kamp wat op deze manier georganiseerd wordt. Ik begrijp wel dat het veel geld is voor veel mensen!

Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor dit kamp?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:13

Ermelo zit met 2 trainingen op een dag incl overnachtingen voor paard en ruiter en incl eten nog onder de 500 euro voor 5 dagen. 450 euro zou ik de max vinden.