Lopen jullie voor iedere wedstrijd het parcour ook of laten jullie je onderweg verassen?
Ik dacht nl dat parcour lopen vanzelf sprekend was maar hoorde laats iemand die had zoiets van nou'' het parcour is 5km lang ik geloof het wel en ik zie wel wat ik tegenkom''
Kan het mij haast niet voorstellen fe! Vooral omdat de ruiters daar toch 4 dagen aanwezig zijn dus waarom niet even de cross lopen. Vind hè theelepel onprofessioneel als iemand het niet zo doen.
TS bedoelt wss een Tripalon. Daar heb ik 1 keer aan mee gedaan, en idd een heel stuk niet gelopen en zie wel wat je tegenkomt. Nu had ik wel een ervaren pony en zelf ervaren. Met een onervaren pony/paard zou ik wel echt alles qua hindernissen sowieso willen zien.
Maar een SGW crossparcours loop ik wel altijd (en eigs iedereen ook wel) omdat je toch de route moet weten die korter is dan een Tripalon en een Tripalon is over het algemeen laagdrempeliger is.
Tripalon heb je ook verplichte stap/draf stukken door, een cross vd SGW doe je over het algemeen geheel in galop en heb je geen verplichte gangen gedeeltes.
Dank je MelanieB,daar word het al een stuk duidelijker van. Kortom iedereen loopt het parcours (in principe)
Freggle_Edge
Geplaatst: 19-11-12 20:43
Ik zou ook met oefen altijd lopen. Niet alleen voor de sprongen maar ook voor de bodemgesteldheid. Je wilt toch weten hoe de afzet en landingsplekken zijn. Soms land je lager dan waar je afzet, best fijn om ff te zien van te voren.