[SGW] SGW video samenvatting

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Finlandia

SGW video samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 12:52

Een ideetje wat tijdens de SGW van Diepenheim totstand kwam (zie laatste video) is om een video samenvatting/verslag te maken van het desbetreffende SGW evenement. Bijvoorbeeld net als een samenvatting van rally:

Nadeel hiervan is dat ik dan geen foto's kan maken (gelukkig zijn er meerdere fotografen aanwezig :) ) Hoe zouden jullie crossers dit vinden? :) *\o/* of -O- . Het leek mij leuk om 1 video te hebben van die dag ipv losse mobiele camera beelden van een paar mensen.

Behalve normaal camera beeld van langs het parcour zou ik ook een klein cameraatje in/naast de hindernis kunnen plaatsen, zoals:
Afbeelding
met als resultaat:

Zou dit mogen en is dit gewenst? Zijn er nog regels waar ik nog op moet letten?

Idee kan ik voor Barchem/Bathem al uitwerken. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:12

ik vind het een erg leuk idee!
Zo heb ik eens een filmpje gezien van iemand die in Hattem elke hindernis met een andere ruiter had gefilmd en achter elkaar gezet :) .
Camera van onderaf de hindernis vind ik iets minder, je ziet zo weinig van paard en ruiter en van de hindernis.

Rosalie123

Re: SGW video samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:53

In Westerbork hebben ze een paar jaar geleden meerdere cameramensen langs het parcours ingezet om zo van iedere deelnemer een (bijna complete) cross op film te hebben. Ik vond dit heel erg leuk, heb toen ook de dvd gekocht van mijn eigen cross. Dit werd pas later opgestuurd, ze konden dit niet dezelfde dag al klaar hebben namelijk. Het kostte wel veel geld (iets van 35 of 40 euro?) maar dan heb je ook wat.
Ik weet niet of je zoiets bedoelt, maar het lijkt me dat je in overleg met de organisatie van de wedstrijd geen problemen daarmee krijgt (m.b.t. regels).
Ik zou het in ieder geval heel leuk vinden om nog eens zo'n filmpje (met de hele cross) van mezelf op dvd te hebben!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:59

Ja ik heb ook zo'n DVD van mezelf... In Ede toen nog. Hoe heette hun nou?

Maar dat is denk ik al 4jaar terug. Dan kon je idd je hele parcours zijn.
Ik vond dat super leuk!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:46

Super gaaf idee!
Zo'n kleine camera in/op hindernis vind ik ook wel leuk maar dan als extra toevoeging.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:37

leuk idee!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:20

Vind ik ook leuk! En zeker een leermoment als er eens iets fout gaat... Nu kun je dat nooit terugzien of bespreken.Maar 30/40 euro zou ik er bij lange na niet voor over hebben! Paar euro voor een leuk foto vind ik dan leuker van iedere wedstrijd...

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:28

Hahaha wat een goed idee :P :P

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:40

Uiteraard gaat de hele cross van iemand filmen niet lukken en dit is ook niet de bedoeling. Ik had in gedachten om de cross te gaan lopen en van elke hindernis, crossers te gaan filmen, elke keer van een andere locatie/hindernis ect. Deze losse fragmenten te monteren in 1 video muziekje eronder te plaatsen. Ik ga het proberen bij SGW in Barchem en dan zie ik het wel of het iets gaat worden :) :P
Overigens is een foto tastbaarder dan een filmpje waarbij een crosser op 0:44 t/m 0:50 in beeld is. :P

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:52

Amber_ schreef:
Ja ik heb ook zo'n DVD van mezelf... In Ede toen nog. Hoe heette hun nou?

Maar dat is denk ik al 4jaar terug. Dan kon je idd je hele parcours zijn.
Ik vond dat super leuk!

Dat was Filmloop!
Die hebben dat maar 1 jaar gedaan helaas.. had je wel de hele cross erop.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:54

Finlandia schreef:
Uiteraard gaat de hele cross van iemand filmen niet lukken en dit is ook niet de bedoeling. Ik had in gedachten om de cross te gaan lopen en van elke hindernis, crossers te gaan filmen, elke keer van een andere locatie/hindernis ect. Deze losse fragmenten te monteren in 1 video muziekje eronder te plaatsen. Ik ga het proberen bij SGW in Barchem en dan zie ik het wel of het iets gaat worden :) :P
Overigens is een foto tastbaarder dan een filmpje waarbij een crosser op 0:44 t/m 0:50 in beeld is. :P

Zo krijg je wel een leuk beeld van de hele cross! Zal wel even doorgeven wanneer ik in Barchem in de cross rij :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:55

Filmloop was idd supergaaf... zo zonde dat ze dat niet meer doen. -O-
Heb er ook nog dvd van.

Zo onder de hindernis gefilmd is wel erg leuk er tussendoor, maar niet echt heel filmpje met alleen maar.. :P

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:06

Lijkt me een heel leuk idee! Ben heel benieuwd hoe je het gaat uitwerken!

Denk dat je wel even met de organisatie moet overleggen voor je camara'tjes bij hindernissen gaat zetten.
Zo'n filmpje kan voor een organisatie heel leuk zijn als promo voor op de website!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:31

Ik heb je vandaag niet gezien Finlandia... -O-

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 11:20

Ik was er zaterdag maar ff en paar filmpjes gemaakt met de camera maar ik maak eigenlijk te weinig filmpjes met de camera dus ik had de compleet verkeerde instellingen/focus ect. Vooral de focus is een probleem, het is erg moeilijk als het paard op je af komt en de afstand naar de camera steeds kleiner om de juiste focus te hebben. Of ik moet alleen op de hindernis focussen. Dus nog ff oefenen en dat zal veel trial and error worden :P of juiste instellingen kiezen zodat dit probleem zich niet voordoet :) Ik ben dan nog wel kritisch dat het beeld goed moet zijn om te gebruiken en uiteraard schieten in 720p :)

Volgende poging Bathmen :P waarbij de kleine camera op de zondag wel in/langs de hindernis kan staan :)

@Bar, mail verzonden maar geen reactie op gehad en was die ochtend eigenlijk vergeten om de gopro camera te gebruiken..... :')
@Loetie, was er alleen s'ochtends.