[SGW] Verslagen Princenhage 20 -21 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Verslagen Princenhage 20 -21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 15:54

Hallo allemaal!
Hier het verslagen topic van de cross!

Ik was nummer 39 in de BB.
Paard heeft het eerste kwartier zijn verstand staan verkijken bij de trailer. Dat had ze als dressuurpaard nog nooit gezien, allemaal voorbij rennende pony's en een drukte.
De hartslag bij de Da was 60. en dat viel me alles mee.
Bij het losspringen vond ze het allemaal spannend, maar het springen ook erg leuk. Het gas bleef regelmatig hangen zeg maar.
In het parcours, ze had nog nooit een springparcours gelopen, was ik haar de eerste 4 hindernissen helemaal kwijt. op 5 kwam ze wat terug en daardoor kon ik haar controleren.
De rest van het parcours met een fijn gevoel uitgereden. Uiteindelijk hadden we 3 balken (pfieuw) en mochten we crossen.
Het losspringen van het crossen vond ik erg glad, dus daar heb ik maar 2 x de lage hindernisjes gesprongen.
In de cross pakte ze fijn aan. Naar 1 toe was ze afwachtend, dus daar wat doorgedruk. Daarna ging het gas opnieuw open en had ik pas bij de afsprong een beetje rem en stuur. De hindernissen stapte ze eigenlijk allemaal zo overheen, alleen het water bij 11 was even spannend. Daar stond ze stil, en besloot uiteindelijk eroverheen te springen. Het water vna 12 is ze op haar tenen doorheen gelopen. De val bij 13 vond ze heel spannend en daar hadden we nog een stop. Daarna gingen we simpel over 14 richting huis.
Ik ben erg blij met mijn omgeschoolde dressuurpaard. de planning voor het voorjaar kunnen we gaan maken :)
Van de winter gaan we lekker veel parcoursjes springen, en dan komt het helemaal goed.

Vond het een leuk cross, jammer van de lus die eruit is, maar wel begrijpelijk. Het land was echt te zwaar.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 21-10-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verbeterd.

annikavolder

Re: Verslagen Princehage 20 -21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:40

Hier wat teleurstelling. Was nr 151 in de B paarden . Dressuur 47,5 strafpunten . Springen simpel foutloos. In de cross met het gas erop van start en hij pakte super aan. Helaas iets te ongecontroleerd op 11 af ( de verzakking) en daar draaide hij razendsnel om! Ik lag eraf! Gelukkig beiden niks bezeerd maar toch jammer!

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:55

Na een heel fijn springparcours!
Helaas gevallen met het losrijden voor de cross.
Zit hier met mijn voetje omhoog en het is gekneusd.
Ben wel heel erg blij dat mijn paard wel helemaal fit is!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:13

CD, nog even een rem vinden dan komt het helemaal goed :D
Annika balen van je val :(:)
Tanee, wat onwijs balen :(:)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:19

Ik heb gevraagd of ze de naam aanpassen naar Princenhage, met een N :o

Super gereden, CD! *\o/*
En wat balen voor annikavolder en tanee_blaze :(:) Sterkte met het gekneusde ego en het gekneusde pootje.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:28

Morgen ben ik er weer bij als toeschouwer!
Nu helaas met krukken :o

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:51

balen tanee_blaze en annika :(
Heb jullie beiden gezien, springen zag er fijn uit!

Hiet B gestart en echt een super dag gehad.
Proefje ging wel aardig maar niet bijzonder, 205 punten.
Springen erg lekker en relax, goede afstanden en foutloos :)
Crossen wel een paar keer been moeten geven, bij de verzakking twijfel moment maar toch doorgekomen, net als bij het water..
Tijd van 3:34 en een super tevreden gevoel.
Uiteindelijk ook nog eens als 4e geeindigd dus super blij, aangezien t onze 4e cross was! :D

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:56

nou:
ten eerste: Sorry! Haha ik hb altijd gedacht dat ik startnummer 109 zou zijn maar toen ik vanohtend aankwam toen kwam ik erachter dat ik nummer 118 was :+ . dus sorry als ik somige mensen hier op bokt in de war heb gebracht!

dressuur ging erg goed en dan ook 203 punten! Het springen was Cortana erg druk en opgefokt en daardoor haast niet te houden en door de snelheid jammergenoeg 2 balkjes eraf gegooid!
En toen de cross! Dit was onze 2e cross dus het doel was gewoon om het uit te rijden. Het ging echt super goed en in een mooi tempo en het ging veel beter dan de vorige cross(daar was ze heel erg kijkerig). Maar jammergenoeg bij de waterbak 2 weigeringen maar gewoon netjes afgemaakt dus ben uiteindelijk toch erg tevreden aangezien het voor onz allemaal nog een beetje nieuw is.! Wel tijdens de cross een ijzer kwijtgeraakt en daarna maar naar de hoefsmid gegaan en hij heeft meteen alles erafgehaald aangezien dit onze laatste buitenwedstrijd was *D

Iedereen die morgen moet alvast heeerg veel succes! *\o/*

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:19

lovecortana schreef:
nou:
ten eerste: Sorry! Haha ik hb altijd gedacht dat ik startnummer 109 zou zijn maar toen ik vanohtend aankwam toen kwam ik erachter dat ik nummer 118 was :+ . dus sorry als ik somige mensen hier op bokt in de war heb gebracht!

dressuur ging erg goed en dan ook 203 punten! Het springen was Cortana erg druk en opgefokt en daardoor haast niet te houden en door de snelheid jammergenoeg 2 balkjes eraf gegooid!
En toen de cross! Dit was onze 2e cross dus het doel was gewoon om het uit te rijden. Het ging echt super goed en in een mooi tempo en het ging veel beter dan de vorige cross(daar was ze heel erg kijkerig). Maar jammergenoeg bij de waterbak 2 weigeringen maar gewoon netjes afgemaakt dus ben uiteindelijk toch erg tevreden aangezien het voor onz allemaal nog een beetje nieuw is.! Wel tijdens de cross een ijzer kwijtgeraakt en daarna maar naar de hoefsmid gegaan en hij heeft meteen alles erafgehaald aangezien dit onze laatste buitenwedstrijd was *D

Iedereen die morgen moet alvast heeerg veel succes! *\o/*

Ik heb jullie gezien cortana leuk paard heb je zeg! Dat jij met die lange losse manen geen ruzie krijgt vind ik erg knap!

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:23

Alles prima tot de grote waterbak, daar wilde ze echt niet in, of over het stammetje ervoor eigenlijk. Ik baal, op het water had ik geen stop verwacht.. Volgende keer beter zullen we maar zeggen..

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:32

Wij zijn ook weer terug. Was hier wat teleurstellende dag. Was met twee meiden op stap. Rosa reed met dr schimmel een nette dressuurproef en kreeg bezopen veel punten; 246! In het springen had ze een balk, hij kwam er iets te veel onder. De cross was Yel niet bij de les. Weigering op de verzakking en na de verzakking draaide ie opeens om en viel Rosa ernaast. Geen pijn gedaan maar wel balen. Britt reed ook een aardige dressuurproef. Kreeg hiervoor 223 punten. Het springen ging qua tempo en afstanden waardeloos maar toch foutloos doorgekomen. De cross startte prima maar een weigering op de verzakking doordat ze die iets tè dapper aanreed. De grote waterbak ging goed alleen nog een weigering op 1E. Rif vond het maar een rare kuil om in te stappen dus moest er ff naar kijken. De uitslag niet afgewacht maar die versxhijnt vast binnenkort online.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:33

246 punten :wow:

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:39

246 punten??? Dat is bijna overal een 10??!

@ de vallers balen allemaal! Tanee sterkte!

@ dropje super mooi resultaat! Gefeliciteerd!!

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:56

Dankjewel allemaal!
Ik baalde zo erg dat ik viel.
Ik mocht nog starten, maar zat bij de ehbo en dan moest ik binnen 10 minuten starten.
Ben er nog wel terug opgegaan, dat viel alleen wel tegen.
Gelukkig nog wel 2 hindernissen gesprongen op het inspringterrein.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:00

Ja, haha. Wij moesten ook wel lachen om die punten. Maar bijna overal 8en. Zelfs voor het afwenden op het eind met daarbij het commentaar: erg naast AC lijn. Toch goed voor een 8

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:00

Zo ook weer thuis.
En echt super blij en tevreden.
fijne dressuurproef 200 punten, foutloos parcours en een super rondje cross in 3.15 (3.21 was de optimale tijd). Eindresultaat een derde plek *\o/* *\o/* *\o/*
Pony twijfelde nergens en pakte goed aan.
Zelfs de waterbak met het boomstammetje ervoor ging zonder enige aarzeling en daar had mijn dochter het meeste schrik voor.
Echt fijn gereden! trots op mijn topteam!

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:05

cdetje schreef:
Alles prima tot de grote waterbak, daar wilde ze echt niet in, of over het stammetje ervoor eigenlijk. Ik baal, op het water had ik geen stop verwacht.. Volgende keer beter zullen we maar zeggen..
ik had precies hetzelfde

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:26

Mag mijn verslagje ook (namens de organisatie)? Goeie dag gehad! Het opstarten was ronduit 1 drama! De eerste auto met trailer reed vast en daarna meteen een hoop vrachtwagens ook... Gelukkig hebben wij een super sponsor, die zijn werk heeft afgezegd en ons de hele dag geholpen heeft met auto's en vrachtwagens slepen... De bodem had nog flink wat nat over zich heen gekregen 's nachtslot en dat was te merken. Het eerste bosje is erg mul, maar daar kunnen wel niet veel aan doen omdat de tractors en loaders daar meer schade aanrichtten dan verbeterden. De posten van morgen zullen dus heeeeel veeeel moeten harken... Op de akkers is de bodem goed, dus in het bos wat rustiger aan en op de akkers de verloren tijd inhalen, moet te doen zijn. Wat ons opviel waren de B en L pony's! Die gingen overal snoeihard en vaak erg met het verstand op nul ..... Ook zijn er veel in die klassen die de reglementen eens door zouden moeten lezen! Op naar dag 2! Ik heb alles al klaar voor morgen dus ga heerlijk mijn bedje in! Succes voor iedereen die nog moet starten morgen!!!!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:50

Jammer dat het weer altijd zulke roet in het eten gooit heh Aaike.... Wij hebben er zin in!!

Nog vraagje voor morgen heb je niet meer gesproken hier! Ging het alternatief op het water voor de L paarden nog door??

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:51

lautje1996 schreef:
cdetje schreef:
ik had precies hetzelfde

Nou begrijp ik er niks meer van... Je ging toch naar Diepenheim?? Haha!
Laatst bijgewerkt door maximiliano op 20-10-12 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:51

Wat lief van de sponsor!

En ik zal rekening houden met de bodem morgen. :j Ik heb er onwijs veel zin in. Zo maar eens mijn spullen klaar zetten en dan lekker slapen.
Iedereen heel veel succes en plezier morgen :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:52

SplashIsLief schreef:
Wat lief van de sponsor!

En ik zal rekening houden met de bodem morgen. :j Ik heb er onwijs veel zin in. Zo maar eens mijn spullen klaar zetten en dan lekker slapen.
Iedereen heel veel succes en plezier morgen :D

Hier al helemaal gepakt en wel! Zie je morgen vast wel!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:53

Dat wordt wel eens tijd *\o/* :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:59

Nou heh??! Jaar geleden precies! Stonden we ook naast elkaar :D

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:27

maximiliano schreef:
lautje1996 schreef:

ik had precies hetzelfde

Nou begrijp ik er niks meer van... Je ging toch naar Diepenheim?? Haha!

Ik ? Ik iniedergeval niet :p