Hier het verslagen topic van de cross!
Ik was nummer 39 in de BB.
Paard heeft het eerste kwartier zijn verstand staan verkijken bij de trailer. Dat had ze als dressuurpaard nog nooit gezien, allemaal voorbij rennende pony's en een drukte.
De hartslag bij de Da was 60. en dat viel me alles mee.
Bij het losspringen vond ze het allemaal spannend, maar het springen ook erg leuk. Het gas bleef regelmatig hangen zeg maar.
In het parcours, ze had nog nooit een springparcours gelopen, was ik haar de eerste 4 hindernissen helemaal kwijt. op 5 kwam ze wat terug en daardoor kon ik haar controleren.
De rest van het parcours met een fijn gevoel uitgereden. Uiteindelijk hadden we 3 balken (pfieuw) en mochten we crossen.
Het losspringen van het crossen vond ik erg glad, dus daar heb ik maar 2 x de lage hindernisjes gesprongen.
In de cross pakte ze fijn aan. Naar 1 toe was ze afwachtend, dus daar wat doorgedruk. Daarna ging het gas opnieuw open en had ik pas bij de afsprong een beetje rem en stuur. De hindernissen stapte ze eigenlijk allemaal zo overheen, alleen het water bij 11 was even spannend. Daar stond ze stil, en besloot uiteindelijk eroverheen te springen. Het water vna 12 is ze op haar tenen doorheen gelopen. De val bij 13 vond ze heel spannend en daar hadden we nog een stop. Daarna gingen we simpel over 14 richting huis.
Ik ben erg blij met mijn omgeschoolde dressuurpaard. de planning voor het voorjaar kunnen we gaan maken

Van de winter gaan we lekker veel parcoursjes springen, en dan komt het helemaal goed.
Vond het een leuk cross, jammer van de lus die eruit is, maar wel begrijpelijk. Het land was echt te zwaar.