[SGW] Bandage onder beschermer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonieke

Bandage onder beschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 12:47

Ik heb voor mijn paard hele mooie Kentucky D3O Cross beschermers gekocht.

De achter beschermers vind ik zelf iets hoog zitten maar volgens de leverancier mag dat bij cross bescherming.

Nu wil ik ermee gaan rijden om ze te testen, maar mijn paard vreselijk gevoelig. Ik ben dus als de dood dat ik na een kwartiertje of half uurtje controleer en hij zijn benen open heeft liggen (is me helaas eerder overkomen met andere beschermers die op het oog leken te passen). Nu zag ik dat Kentucky ook Tendon Grip heeft maar dit wil ik eventueel pas aanschaffen als de beschermers inderdaad passen en ik er meer gebruik van zal gaan maken.
Maar ik vroeg me wel af; zou je een korte fleece bandage met weinig slagen (om te voorkomen dat het te dik wordt) onder de beschermers aan kunnen leggen om de huid te beschermen en wrijving tegen te gaan?

xSiep

Re: Bandage onder beschermer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:06

Ik lees even mee, ik heb hetzelfde probleem met de NEW light (ofzo), de vorige beschermers waren ook van NEW en daar nooit problemen mee gehad, maar bij deze schuurt ze steeds de achterkant op de kogel open.. Heb al geprobeerd met een viltje ertussen te rijden, maar die blijft niet zitten. Zit er nu aan te denken om er een bontje in te naaien op dat plekje, maar misschien is een bandage ook niet zo'n gek idee. Al is het maar 1 laag alleen op de plek van het schuren.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 15:06

Lastig probleem is het he :( . Ik heb wel eens gehad dat hij tot bloedens toe open lag en hij loopt dan ook gewoon door. Dat wil ik graag voorkomen......

Morgen heb ik een oefencross dus vandaag wil ik testen of ik ze kan gebruiken morgen..... Maar ga ik dat zo doen of kan ik daar een dunne bandage onder aanleggen............? Ik heb ook al wel aan een polstering zoals onder verband gedacht maar dat zuigt vol vocht....

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:41

@ Simone ... echt zo op de plek waar de rand v/d beschermer loopt?
Daar krijgt de mijn nl. plekken (NEW fleece, aangezien zonder fleece op de voorkant problemen geeft :o ) ... maar nog wel plekken achterop de kogel, alleen bij de achterbenen.
Heb ook wel Style gehad, die lopen op de achterkant v/d kogel verder naar beneden ... maar die waren helemaal drama :=
Ik heb ze nu maar zo weinig mogelijk om (springen met kogelbeschermers, na finish direct af ... en met crossles liefst helemaal aan het eind pas door de waterbak). Probeer het nu wat met uierzalf op die plekken gladdig te houden ... en de eerste dagen erna fanatiek smeren met zinkzalf.
Heb wel stuk Tendon Grip van iemand gekregen, moet ik nog proberen. En talkpoeder schijnt misschien ook te kunnen helpen. Maar het is hoogst irri ... en m'n paard reageert qua vocht erg veel op wondjes, vind het niet zo fijn dat ik niet goed kan herkennen of het nou iets vollig is door de plekjes of dat er iets aan de hand is ...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 18:27

Ik heb ze getest zonder iets eronder maar achter zakt inderdaad iets en ik bespeurde wel iets schuring op de vacht..... :( . Voor zit top en is geen probleem. Misschien morgen toch een slag bandage eronder leggen?

Wat voor soort materiaal is dat Tendon Grip Lappie_Lap? Soort tape achtig spul of meer katoenig?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:46

Het doet mij nog het meest denken aan een steunkous :P
Katoenig.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 18:50

Haha, dat is het natuurlijk ook een beetje :) .

Zou je dan ook gewoon zo'n ouderwets katoenen verband onder je beschermers kunnen leggen?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:53

zou daarmee oppassen! :)

de benen mogen absoluut niet te warm worden (en dat word het met bandages)
dan heb je wel geen wondjes, maar de benen worden zwakker en zwakker.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:19

Geen idee. Het is wel wat elastisch, ouderwetse katoenen verband volgens mij niet (m'n hele oude katoenen bandages niet iig) ... dan is het wel anders qua druk.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:21

Kan je een dikke sok open knippen en er tussen doen oid, dat het in iedergeval niet kan gaan schuren?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:22

Is ook nog wat mss :j
Had voor m'n eigen beschermers ook al eens zitten denken om er een stuk bont/dik fleece oid op de rand achter te zetten .. maar krijg die er maar eens op vast (duurzaam).

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 19:26

Warm worden ben ik heel eerlijk eigenlijk nooit zo bang voor (mits je zorgvuldig je paard verzorgt natuurlijk). Marengo heeft in 14 jaar 1x een peesontsteking gehad en deze opgelopen zonder beschermers in de weide terwijl ik ook met warm weer soms gewoon bandageer :o . Maar dat is wat anders en daar zullen de meningen over verschillen (en dat mag natuurlijk ook).

En sok moet maar net passen of niet.... die kan je niet aanpassen wat betreft druk. Zou dat ook niet gaan zakken???

Dan is een badstof onderlap misschien een beter idee? En deze vast zetten met een stukje tape?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:35

De Tendon grip doe je ook het uiteinde om de beschermer slaan en dan vastzetten met tape. Zou je ook met de sok of elk ander iets wat je eronder doet kunnen doen.
Ik denk dat het heel erg proberen is welk materiaal het paard (met de gevoelige huid) het best tegen kan :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 19:56

Oke, dus die tendon grip doe je niet als een soort bandage over de hele pijp?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:01

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 20:06

Ik had inderdaad even op de site gekeken. Thanks :) .

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:07

ik gebruik tendon grip :) hier geen klachten over! alleen wat lastig om aan te doen, maar ach, dat doet mijn moeder wel

JUDITH78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:54

Leonieke schreef:
Ik had inderdaad even op de site gekeken. Thanks :) .

Hoi Leonieke,

KHW heeft nu een hele leuke actie voor de december maand, de Tendon Grip is nu ook verkrijgbaar in 1mtr!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:16

Je moet ff het setjes topic doorspitten! Daar zijn er meerdere met deze klachten en staan allerlei opties! Succes!