Paard is gevoelig voor mulle ondergrond en ikzelf vind het een prettig idee als de klappen wat worden opgevangen door de beschermers.
Nu rij ik gewoon met simpele peesje's alleen zoek ik nu iets wat helemaal afsluit/beschermt aangezien m'n paard soms wel eens iets aantikt.
Bij divoza raade ze mij dit aan-->
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html
Zit carbon in (weet de precieze reden niet waarom dat zo goed maakt) maar de verkoopster was er enthousiast over.
Nu kan ik helemaal ernaast zitten maar dit is ontwikkelt door een dressuurruiter,kan dat dan geschikt zijn voor de cross?
Heb ook die soort western beschermers van zacht materiaal en dat ook helemaal afsluit ook rondom de kogel,enkel vind ik dat weer zo irritant omdat het water opneemt en zand ertussen gaat zitten.
Wat zijn nou goeie beenbeschermers en waar moet ik op letten? En zijn de beenbeschermers wat die ik in de link heb staan hierboven?
Mijn ''eisen''zijn dus;
Rondom beschermd.
''klappen''opvangen.
Fijn voor het paard.

Zouden jullie dan ook met die c-beschermers rijden of doen jullie dan liever de eenvoudige peesje's om?
Maar het is gewoon zo dat je van een merk los de beschermers voor voor kan kopen, los de beschermers voor achter of je kan een set kopen en dat is het iets goed koper.