[SGW] Verslagen SGW Neede 29 en 30 september 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valyra

Verslagen SGW Neede 29 en 30 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 12:51

Hallo,

Aangezien sommige ruiters al klaar zijn met de cross, hierbij het verslagen topic!

Ben erg benieuwd naar hoe iedereen gereden heeft :) Hopelijk heeft iedereen een goed gevoel aan de cross over gehouden!

Valyra

Re: Verslagen SGW Neede 29 en 30 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 12:54

Ik zal zelf maar alvast het spits afbijten!

Dressuur 196 :) springen foutloos en de cross ook! :)
Was helaas wel net wat te laat binnen (dacht ongeveer 10 sec..)

Ga zo terug om te kijken hoe ik geëindigd ben!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:55

Ik ben ook benieuwd!
En hoe is het weer en de bodem?

Valyra dat is netjes!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 12:56

BVW bij mij was de bodem erg goed! Bodem kon de regen goed verwerken.
Ik was natuurlijk wel al als 16e, maar ik verwacht niet dat de bodem echt veel slechter is geworden.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:48

Bodem is top!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:59

Zusje had 191, foutloos gesprongen en foutlois en binnen de tijd gecrosst. Ook nog een mooie 6,8 en 8 voor de stijl.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:00

Ik ben ook zeer tevreden! Bodem was prima, ik was nr 103 en moest middenin een hoosbui crossen maar bodem bleef goed!

Dressuur 190 pnt, hij was erg heet! Springen foutloos! Cross foutloos maar moest bij 3 en 4 er flink aan rijden, hij vertrouwd de kuil niet. Verdiende geen schoonheidsprijs maar ach wel erover! Rustig aan gedaan op de bult bij 7. Verder super gereden maar denk ik wel te langzaam... Voor stijl een 7 en 6.3. Weer 2 wp binnen dus! Blije amazone hier en paard wilde geloof ik nog wel een rondje, die was niet moe te krijgen! Hartslag voor cross 64 na de cross60

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 16:20

Hier een blije bokker!!! :))

1e geworden in ring 4 :) :j

Ook 2 winstpunten erbij want de stijl was goed voor een 7 en 7.3!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:23

Wij zijn ook weer terug. Dressuur ging voor ons gevoel ongeveer vergelijkbaar met 2 weken geleden in Gorssel, toen 199 punten nu slechts 179, voor ons echt onbegrijpelijk. Jammer maar helaas. Hierdoor was een hoge klassering gelijk verkeken en vonden we dat Mark wel kon proberen om de insprong in het water te doen ipv de inloop. maar eerst nog het springparcours. Dit keer wel alle hindernissen gesprongen ( itt in Gorssel....)en ook foutloos. Easter was nog wel een beetje lauw met springen. Met het losspringen voor de cross kreeg Easter eindelijk door wat de bedoeling was en werd hij wakker. :D Cross ook mooi foutloos, kleine aarzeling op de insprong in het water maar dat mag geen naam hebben. Ik heb met de stopwatch getimed en hij was wel 10-15 seconden buiten de tijd.

Was de eerste keer Neede voor ons en wij vonden het een erg mooie cross!

@valyra, gefeliciteerd!!!

De rest tot nu toe ook behoorlijk fijn gereden, leuk! +:)+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:47

Lotte, gefeliciteerd! Zag je nog bij de pomp!
Annika, jij stond dan naast ons!

Bar, netjes!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:55

Hier wel blij na m'n debuut, heb iniedergeval 2 winstpunten en mag dus starten en Bathmen

Dressuur was niet goed, maar hij loopt ook gewoon nog niet goed. Niet nagevelijk maar wel een constante proef waar ik nog 172 punten voor kreeg. Springen foutloos en in de cross na 3 en 4 begon ik te twijfelen. Reed het goede pad op maar zag een lint in de verte en dacht 'hier moet ik niet naar toe', ipv rustig na te denken in alle chaos omgedraaid en het bospad ingeslagen. Na een lang bospad af te hebben gereden kwam ik bij een geel bordje en dacht ik oliebol.. omdraaien en weer terug. Al met al 1,5 minuut buiten de tijd, dat was wel balen.
Hopelijk een leermoment, ben nog veel te druk in de cross. Kan er nog niet echt van genieten haha :P
Maar dankzij dit fijne paard toch 2 winstpunten want m'n stijl was voldoende (ene jury een 8 andere een 5.7 wat ik niet helemaal begrijp, dubbelsprong bij tafeltjes ging erg fijn naar mn gevoel)

Gefeliciteerd zus!! :)

Toch netjes Bar het springen in de cross. Heb de insprong ook maar gewoon gedaan, als het niet lukt kon je er altijd nog langs :) jammer van de dressuur zeg!

Annikavolder: Gefeliciteerd met de 2 winstpunten. Mooi resultaat :)

Tientjeh: Zag haar bij de prijsuitreiking, top!

AfbeeldingAfbeelding
zo waren wij te herkennen (en met dressuur als een van de enige paarden met het hoofd in de lucht :o oopss..)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:59

Mooi debuut Anke! En leuk dat je nu dus de regio mag starten!

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:17

Wat een leuke verslagen en al zelfs een winnaar. Gefeliciteerd Valyra!!!
Anke gefeliciteerd met een succesvol debuut! Volgende keer de route onthouden en dan ook geen tijdfouten ;)
Tietjes, goed van je zusje!!!
Annika, Ik had precies de zelfde pols voor en na de cross, toevallig!! En verder goed gereden, had je nog prijs?
Bar, wat jammer van je dressuurpunten, ook geen commentaar waar je wat mee kon?

Mijn verslag: De dressuur ging goed, ben echt blij met hem als dressuurpaard. Tweede proefje in zijn leven maar wat is hij fijn rond te sturen. Konden nog wel paar dingen beter, maar 198 punten en zitten op stijgende lijn :) Werd wel beetje bang van de commentaren van mijn jurylid toen mijn protocol er nog niet was en ik die van mijn voorgangers zag.
In Gorssel was ik totaal overdonderd door mijn paard in het springparcours door 3 'langslopers' op hindernis 5. Vandaag had ik een missie en dat was rondspringen zodat we de cross in mogen. Gelukt! Foutloos zelfs :) Ik schaamde me zelf een beetje voor het rijden. Vaak verkeerde galop, maar dacht geen stijl en dressuur is geweest :+
Ik was zo blij dat cross in mocht! Niet foutloos gecrosst, paar 'dubbels' gehad waar ik de tweede niet haalde en dus volte moest rijden, neem aan dat die als weigeringen gerekent zullen worden en ik kwam het water niet in... gewacht op gene achter mij maar ja die ging toen te snel dus dat was bijna... Toen is zij heel lief na de finish teruggekomen en kon ik alsnog het water in! Dankje Laura!! Helaas toen wel weigering op 15 weer. Maar was ook mijn eigen schuld, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook echt kapot was van alle indrukken en heb er echt aan moeten rijden toch wel. Maar het was heel leuk en wie weet volgend jaar weer. Eerst nu weer dressuurrijden in de winter :D

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:19

mistid schreef:
Lotte, gefeliciteerd! Zag je nog bij de pomp!
Annika, jij stond dan naast ons!

Bar, netjes!

Reden jullie met die mooie Touareg langs ;)?
Veel succes en plezier morgen he :) Leuk om je even gesproken te hebben!
Enne die springschoenen zijn echt een aanrader :) Heb nu geen last van wondjes!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:23

Bar: Jammer van de dressuur van Mark, punten vallen mij eerlijk gezegd ook tegen aangezien jullie altijd wel lekker scoren in de dressuur! Verder super van de cross :D

Martenique; Fijn dat je goed de cross in ging! En ook de cross lekker uit kunnen rijden :) Heerlijk!
Op naar de volgende cross :) Hopelijk wil die dan beter het water in ;)

Annika: Netjes gereden zeg :D Zat je nog bij de prijzen? :)

Tientjeh: Gefeliciteerd met je zusje! Hoorde idd ook dat ze werd omgeroepen bij de prijsuitreiking! Zelf ook nog wezen kijken? :)

Toline ook veel plezier morgen, misschien zie ik je nog!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:52

AnkeVivaldi schreef:
Hier wel blij na m'n debuut, heb iniedergeval 2 winstpunten en mag dus starten en Bathmen

Dressuur was niet goed, maar hij loopt ook gewoon nog niet goed. Niet nagevelijk maar wel een constante proef waar ik nog 172 punten voor kreeg. Springen foutloos en in de cross na 3 en 4 begon ik te twijfelen. Reed het goede pad op maar zag een lint in de verte en dacht 'hier moet ik niet naar toe', ipv rustig na te denken in alle chaos omgedraaid en het bospad ingeslagen. Na een lang bospad af te hebben gereden kwam ik bij een geel bordje en dacht ik oliebol.. omdraaien en weer terug. Al met al 1,5 minuut buiten de tijd, dat was wel balen.
Hopelijk een leermoment, ben nog veel te druk in de cross. Kan er nog niet echt van genieten haha :P
Maar dankzij dit fijne paard toch 2 winstpunten want m'n stijl was voldoende (ene jury een 8 andere een 5.7 wat ik niet helemaal begrijp, dubbelsprong bij tafeltjes ging erg fijn naar mn gevoel)

Gefeliciteerd zus!! :)

Toch netjes Bar het springen in de cross. Heb de insprong ook maar gewoon gedaan, als het niet lukt kon je er altijd nog langs :) jammer van de dressuur zeg!

Annikavolder: Gefeliciteerd met de 2 winstpunten. Mooi resultaat :)

Tientjeh: Zag haar bij de prijsuitreiking, top!

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
zo waren wij te herkennen (en met dressuur als een van de enige paarden met het hoofd in de lucht :o oopss..)

Wat leuk dat het zo'n mooie cross is, heb er zin! maar had een vraagje mijn nichtje was ook op de foto gezet en ik zou ze wel willen zien ;) maar elke keer als ik op die website van henry van arem ga kan ik ze niet vinden :( wie weet meer?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:00

@valyra, ja we snapten het ook echt niet. Ik ben echt best kritisch op Marks rijden en als hij slecht had gereden dan had je met de punten ook vrede gehad. Normaal staat hij eigenlijk altijd in de top 5 na dressuur en nu 16e of zo. En het protocol konden we ook niet veel mee. 4 voor middenstap terwijl hij mooi verlengde in het frame en zijn pas ook mooi verlengde. ALles wat netjes was had hij een 6 voor en een volte 15 meter die hij te klein reed kreeg hij een 7 voor. Steek mij maar lek....
Stond verder ook weinig op de coupon behalve meer verruimen bij de middenstap wat ik echt raar vond. een 5 voor halsstrekken was terecht want dat doet Easter gewoon slecht en een 4 voor halthouden was ook terecht want stil staan kan hij niet. Dus dat klopte wel maar veel 6'jes hadden wel 7'ens mogen zijn.
Nou ja, gauw vergeten en op naar Diepenheim!!

@martenique, al een goede verbetering tov de vorige cross toch?! Top!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:01

Ik ben ook weer thuis!
Dressuur vond ik wat lauw, jury ook (Nooooooooit geweten dat Revanches hier van bokt ook jureert, dat was wel ff een verrassing dat ik Jennifer daar zag :D ).
Springen werd ie weer wakker, dus redelijk netjes nul-rondje.
Cross kwam er fijn kort achteraan, helaas niet kort genoeg, mocht lekker in de stortbui nog losrijden. Drijfnat geregend (en gehageld := ), Nitro vond het allesbehalve leuk (draafde een rondje, maar hij stopte en ging met zijn kont tegen de regen in staan _O- ).
Starthok werd ie wakker, begon te hupsen en pogingen tot steigeren. Rustig van start gegaan, want ik was gewaarschuwd dat het na 2 glad zou zijn op het harde pad. Daar ook wat rustiger aan gedaan. 3 en 4 ging ie mooi over, de kuil merkten we niet zoveel van.
Net voor 5 weer wat harder aangezet, dus mooi vlot over 5 en richting 6. Daar iets teruggenomen, want was zelf wat huiverig voor de bult. Gelukkig Nitro niet, stond alweer aan de andere kant voor ik er erg in had :D
Picknickbanken kwam ie niet zo mooi in qua afstand, maar daardoor pastte de 2de wel perfect. Had daar een 7.3 voor stijl.
Spoorbaan ging mooi hard, flink bomen moeten ontwijken, want Nitro heeft niet echt door dat ie met mij iets breder is. Veld op bij de dubbel ging mooi op tempo, dubbel ook mooie afstanden kunnen rijden, de B was ietsje minder fijne afstand. Hier een 6 voor stijl ( :? ).
Voor 13 ietsje teruggenomen, want ik wilde niet een Neede 2011 all over again (toen gingen we langs de verkeerde kant van de doorgang, omdat meneer de boot eng vond......). Nu dus in draf op de wateringang af. Daarna aangezet in galop en ondanks wat kijken naar de boot en wat trekken naar de zwaan (die zag ie wel zitten), erg mooi door de waterbak. Laatste bocht reed ik wat ruim, Nitro zag de tenten en wilde daar wel ff een biertje drinken, maar daardoor wel wat tijd kunnen kwijtraken. Uiteindelijk 7 seconden voor de optimale tijd binnen.

Uiteindelijk een 1ste plaats *\o/* , totaal onverwacht, doordat ik met 201 7de stond na de dressuur...

Mijn helmcamera deed het niet, maar mijn trouwe supporter "Mama" heeft mijn waterbak gefilmt met haar Eifoon:

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:03

Gefeliciteerd Roxxiej!! Er waren veel bonte knollies vandaag viel ons op :D

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:03

Roxxiejjj, Ruben en ik hebben je gezien tijdens het losrijden!! Wij liepen langs, gingen BB verkennen!! Jullie zagen er top uit en gefeli met je eerste plekkie!!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:04

Trouwens iedereen heel erg gefeliciteerd met de prijzen!

maar weet iemand dat met die fotos

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:09

Volgens zijn FB pagina komen de foto's in de loop van de week online!
Denk dat AnkeVivaldi connecties heeft omdat ze haar foto's al had. :+

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:09

@valyraen Roxiejj: gefelicteerd!!!!

@Mistid: was jij dat! dan heb ik er eindelijk een gezicht bij ;-)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:17

Ik lees voornamelijk goede crossverslagen! Leuk! Iedereen gefeliciteerd!

Ik was tevreden. M'n schimmel liep erg fijn en met de andere na twee stops even op Annika (bedankt hè!) gewacht en die heeft ons over 3 en 4 geholpen. De rest was geen probleem dus wel weer veel geleerd. :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:08

@sofie: Ik heb ze inderdaad al gemaild gekregen, ik ken hem en vond de foto's zo gaaf dat hij ze alvast had gestuurd :o rest komt zondagavond online, ik heb ze ook nog niet allemaal.

Nogmaals gefeliciteerd Rox :D was wel echt een verrassing dat jullie op de 1e plek uitkwamen, wel super tof! Filmpje ziet er goed uit. Voortaan ff je moeder zeggen dat ze haar mobiel andersom moet houden :P

Sue: Goed gedaan en paard heeft veel geleerd, belangrijk! :)

Weet iemand wie er fotografeerde bij de picknicktafels? Ben erg benieuwd of ik zover achter de beweging zat als dat er op het stijlformulier stond. Voor mijn idee ging de dubbel namelijk erg goed.

Superveel zin in morgen. Oefencross met mijn eigen paard :D weet zeker dat ik met een smile de cross uit kom, denk dat die bij de meesten sprongen het eerst even inspecteert maar hij is nog onervaren dus verwacht nog niet teveel.