Verslagen SGW Lisse 2012

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 20:10

De eerste dag is alweer voorbij! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/ uitslagen :)

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:23

Hierbij mijn verslag:

Dressuur goed losgereden, want de vos heeft wel even nodig. Daarna een hele fijne dressuurproef gereden en daarmee was ik tevreden, want het is geen dressuurwonder. Resultaat: 191 punten. Springen was foutloos binnen de tijd. Cross ook foutloos. Hij vond het best lastig met de vele bochtjes, het is een groot paard, maar hij bleef goed doorgaan. Bij de dubbel wel even beetje door moeten drukken, maar dan gaat hij ook weer braaf door. Ik had een klein beetje tijdsoverschrijding en was daarmee tevreden, omdat het best doorrijden was. Uiteindelijk zijn we 2e geworden in ring 3 *\o/*. Top paard, was zijn 2e SGW <3
Laatst bijgewerkt door Merel_Claire op 22-09-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 20:25

Super mooi resultaat Merel!! Gefeli met je prijs en wp's!

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:25

Thanks :D
Weet iemand wie er foto's heeft gemaakt vandaag?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:31

Super Merel, gefeliciteerd!!


Ik heb zo'n zin in morgen wieeeej.
Overigens start de zoon van mijn paard onder nr. 71 en wij zelf onder nr. 75. Dat wordt nog wel spannend zeker aangezien er maar 1 paard tussen onze dressuurproeven zit.

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:34

SplashIsLief: Dank je wel! Zijn ze nog erg gehecht aan elkaar?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:39

In principe zijn ze al 8 jaar gescheiden, maar toen we een jaar of 3 geleden gezamenlijk naar het strand zijn geweest waren beide paarden van slag omdat ze elkaar herkenden. Dit heeft (zeker bij mijn merrie) een paar dagen/weken geduurd. Daarom ook met de eigenaren afgesproken de paarden uit elkaar te houden, maar als je vrijwel na elkaar moet starten is dat lastig (gelukkig niet onmogelijk :D ).

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:00

Ik heb weer een bijzondere dag achter de rug.. Het blijft een apart paard... :-)

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:01

SplashIsLief: onhandig dat ze elkaar zo herkennen, maar wel iets moois! Zal vast wel lukken ze uit elkaar te houden.

Manic: wat is er gebeurd?

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:04

Geen goede Manic???

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:17

Oei Manic?

Wat goed Merel! Gefeliciteerd! :D

Toot was braaf, 2x foutloos!
Wel tijdsoverschrijding, maar verder super!

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:19

Ha ha een bijzondere... Netjes maar niet spectaculair gedresuurd, foutloos gesprongen waar ik HEEL blij mee was, in de cross heeeel rustig ik draf vertrokken, paard trok aan galoppeerde aan, zet af en draait vliegensvlug weg... Eigenlijk precies wat hij in Texel deed. Dus weer BAM op de grond en omdat ik de teugels vast wou houden kreeg ik ook nog bijna een stel hoeven in mijn gezicht.

Na onderonsje met de hindernis jury en zwaar teleurgesteld uitleggen dat dit al de zoveelste keer is dat hij me dot flikt groen licht gekregen om weer op te stappen en door te rijden... Met aanmoediging over hindernis 1 gegaan, bij hindernis 2 hadden mensen het ook al in de gaten, dus die hebben hem er ook nog even overheen gejaagd en daarna.... Superfijn gereden!!!

Waterbak heb ik rustig aangereden omdat hij dat best wel eens spannend vind... En dat vond hij ook, maar hij liep er uiteindelijk superbraaf in... Daarna nog wel wat twijfels en slingers gehad, maar kon ik hem overal genoeg aanmoedigen om er toch overheen te gaan.

Ik had nog 1 stopte op het smalletje net na de bocht, maar daar reed ik zelf misschien net wat te flauw door. Die manden combinatie twijfelde hij wat op de tweede, maar liet hij zich overtuigen en de laatste vond hij ook echt raar...

Daarna doorgereden naar de dierenarts... Daar was zijn hartslag 76, wat voor hem echt mega hoog is. Voor de cross had hij 46 of 48 ofzo... En ook nog even in zijn mond gekeken, want meneer had roze lipjes... Waarschijnlijk een klein wondje in zijn mond omdat ik de teugel vast hield.

Maar ja, uiteindelijk dus echt superfijn gereden, dus tevreden... Heel blij dat ik door mocht rijden en doe negatieve spiraal nu een beetje doorbroken is.

Nu nog verzinnen hoe ik het starten en het aanrijden op de eerste hindernis kan fixen. Van Freggle_Edge in ieder geval al een mooie demonstratie van de oh oliebol houding gekregen :D

En verder... Ach ja, het blijft een bijzonder paard :D

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:25

Jammer weer van je begin zeg Manic!!
Wel super fijn dat je toch door mocht rijden. Goed voor je zelfvertrouwen!
Hoe heeft FE het gedaan??

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:36

Ja is zeker fijn als iemand mee denkt hoe het probleem op te lossen ipv op de regeltjes te gaan hameren. Ik neem aan dat ik gewoon uit de uitslagen gestreept wordt ofzo, geen idee... Maar vindt het prima. Sommige dingen kun je gewoon echt niet oefenen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:45

Super Amber!

Manic balen, maar super dat je uiteindelijk toch met een goed gevoel hebt kunnen afsluiten!

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:06

Beetje lijm aan je gat de volgende keer Manic!!
Maar goed gedaan hoor! De aanhouder wint!!!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:14

Balen he Manic, maar iig de cross uit kunnen rijden, mijn nichtje is jaloers!
En de Oh oliebol Position is ff oefenen, maar een vriendin van mij heeft er echt veel profijt van!
Amber, toppie hoor!

Hier helemaal happy met mijn paard. Edge was voor zijn doen echt superfijn te rijden in de dressuur, niet onze sterkste kant. Maar net terug gekeken en zag er echt wel oke uit. Vond de jury ook, 200 punten was de proef waard. Springen is altijd spannend met The Edge....doet ie het of doet ie het niet...
Maar we worden steeds meer eent eam. Ik heb de lijnen goed aangereden en mooie passende afstanden. Tot 5 ging dat top, voelde echt super, net voor 6 in de bocht vliegt mijn voet uit de beugel, oeps! 6 en 7 zijn net voor Edge kijkerige hindernissen. Ik twijfelde of ik een volte zou inzetten, toch gekozen door te rijden en kwam te dicht onder 6 dit leverde een balk op, zonde! Foutloos verder met 1 beugel, Edge redde mij wel op de dubbel, want daar reed ik een kl*te afstand, thanks paard! De cross kwam hij steigerend de startbox uit, hij had er zin in! Vertrok goed en voelde heerlijk, meestal komt dat pas 2/3hindernissen, maar nu echt direct al. Helaas schrok hij zich de tandjes van al die mensen bij het water, stopt, steigerd en draait om. Ik heb hem gerust gesteld en achteruit t water in laten lopen. Daarna vol gas weer verder, beetje tijd goedmaken. Hij ging als een kanon door die bochten, heerlijk! Wel goed terug te rijden waar nodig was, echt een supergevoel als ze zo meedenken en zo fijn te schakelen zijn. We hadden ook hele mooie stijlpunten. Het voelt echt alsof we ons pad gevonden hebben. Ben beretrots op Edge die mij weer een winstpunt heeft bezorgd.
Nichtje lag helaas bij hindernis 3 onderste boven, wat een schrik is dat zeg! Gelukkig beide nog heel, maar wat baalde ze dat ze de cross niet uit mocht rijden, echt sneu. Pony reed het felle zonnetje in en heeft die hele hindernis nooit gezien, hij is er zo overheen gekukeld.
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 22-09-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:14

Klinkt als een fijne oefenronde Manic, top dat je door mocht!

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:22

@TeeGee, aanbod om eens uit te proberen of jij hem wel uit kan zitten staat nog hoor ;)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:27

SU-PER FE!!!!!! Jammer van nichtje!! Volgend jaar ook L voor jullie dus *\o/*

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:30

Ga ik wel vanuit Max!

Mirie

Berichten: 773
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Zoeterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:40

Ik ben ook geweest. In de BB dan wel..
Ik vond de tijd best wel krap staan..
Ik was de laatste starter.
Een foutloos spring parcour binnen de tijd :)
Cross ging die eigenlijk gelijk fijn weg. Parcour stond wel echt heeeeel erg vriendelijk (zelfs ik vond het laag :o)
Wel een stop op de waterbak maar liep daarna er netjes in.
En een stop op de laatste hindernis.
Maar zeker tevreden :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:52

FE Super!!

Mirie ook tevreden!


Hier gelukkig pas om 8 uur de wekker. Lekker "uitslapen" dus :D

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:28

Top Amber!

Fijn dat je door kon rijden Manic, zo heb je er een mooi trainingsrondje van kunnen maken!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:46

Manic wat superfijn van de organisatie dat je op mocht stappen en er een trainingsrondje van mocht maken

Ik weet niet of het bij soo zou helpen, maar ik heb Ferrose geleerd om te staten op een stemcommando. Ik heb haar iedere keer buiten en vooral als ze mieperig was op dat commando laten starten en dan moet ze ook in een flinke galop vertrekken. En in gorssel had Ferrose voor het eerst weinig angst met vertrekken