[SGW] SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 18:26

Waarschijnlijk wil ik me in gaan schrijven voor SGW Princenhage, maar behalve een filmpje en wat sprongen kan ik niet zoveel info vinden.

Misschien zijn het domme vragen, maar het zou voor mij de eerste keer BB worden. Oefencross weet ik wel hoe het werkt.
Ik heb de volgende vragen:

- Hoe hoog is BB ongeveer?
- Als ik het goed begreep is het springparcours is dit 90cm? En daarna cross als je onder de 20 strafpunten zit..
- Mag je na drie weigeringen wel het parcours vervolgen?
- Kan je langs een hindernis rijden mocht het echt niet gaan?

Geloof dat dit het wel even was. sorry voor eventuele domme vragen :+

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:48

De antwoorden van je vragen staan allemaal in het wedstrijdregelement eventing van de KNHS.

Citaat:
Artikel 328 – BB Eventing
1. Een wedstrijdgevende organisatie kan rubrieken uitschrijven onder het reguliere B-niveau. Deze rubrieken worden uitgeschreven als BB-rubriek. De wedstrijd bestaat uit één of meer onderdelen waar de cross-country altijd een vast onderdeel van uitmaakt.
2. Een BB-rubriek wordt verreden over een eenvoudig parcours. De hindernissen moeten altijd lager staan en het traject moet altijd korter zijn dan de laagste wedstrijdklassen voor de desbetreffende categorie pony‟s of paarden.
3. De wedstrijdgevende organisatie bepaalt de hoogte van het parcours en kan een doelgroep definiëren.
4. De BB-rubriek is geen promotieklasse, dat wil zeggen dat er geen prestatiepunten worden geregistreerd. Een ruiter mag ongeacht zijn klassering aan de BB-rubrieken blijven deelnemen. Beoordeling vindt plaats op dezelfde wijze als in de klasse B.

Zoals het dikgedrukte aangeeft moet het lager zijn dan de klasse B, het springparcours zal dus nooit 90cm zijn, aangezien het in de klasse B max 90 is. Op de meeste crossen staat het springparcours voor de klasse BB rond de 60-70 cm.

Omdat het een 'officiele' oefenrubriek is mag je dus niet langs de hindernissen gaan en volgens mij mag je ook niet verder na een aantal weigeringen. Dit verschilt echter wel per organisatie, dus wat dat betreft zou ik gewoon een mailtje naar de organisatie sturen.

Is deze wedstrijd trouwens niet allang vol?

vera_pino

Re: SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:55

Volgens mij is de inschrijving al gesloten maar je kunt het altijd nog informeren.

Ik rijd mee in de M paarden met pino en in de BB met de Wup

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 01:32

Ik had op de knhs wwl iets gevonden, maar was me nog niet helemaal duidelijk.

Inschrijven was nog mogelijk, ze raadde wel aan snel te betalen. Heb dat vanavond meteen gedaan.

Vera_pino leuk! Wie weet zie ik je nog wel daar.

ilovemilton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:20

hooiiii ik rij princehage ook een bb crossje ik weet ook niet hie hoog dat is heeft er iemand antwoord !!??

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:12

Er is een topic voorbespreking Princenhage geopend inmiddels, daar zit één van de mensen van de organisatie (mamabird). Misschien is het voor jou ook nuttig om informatie uit de halen of vragen te stellen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:18