[SGW] sgw verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lruiter

sgw verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 19:48

Ik wilde mij even uiten over de verslagen die er voor, tijdens en na een sgw gemaakt worden.
Best leuk om alles te lezen over hoe een ieder een wedstrijd beleefd heeft. Maar vaak lees ik dingen waarvan ik denk wat een onzin.

Ik ga al een hele tijd mee in het wereldje van de sgw en bezoek de meeste wedstrijden in nederland en vaak ook daar buiten.

Op deze site kom ik in verslagen tegen dat dingen onduidelijk zijn aangegeven in de cross, slechte routes, te hoge hindernissen etc etc.

Mijn mening is dat de ruiter teveel verwent wordt met allerlei tekeningen, beschrijvingen over de hoogtes e.d. ik vind, stop daarmee!

Reglementair is alles vastgelegd, hoogtes breedtes kleur van de klasse noem maar op. Al die beschrijvingen e.d. leveren op dat er niet meer wordt nagedacht over hoe en welke hindernis te rijden, en bij een weigering weet men niet of en hoe het evt. Alternatief gereden moet worden.

Zo kan ik wel even doorgaan...

Sim

Re: sgw verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:08

Ik ben het niet met je eens.
Ok, regelementair zijn de hoogtes etc vastgelegd, maar ik vind het wel belangrijk om te weten dat bv voor de hogere klassen een steilsprong een oxer kan worden. Significant verschil in het aanrijden. Dat wil ik niet op het laatste moment pas ontdekken als ik op de hindernis af kom rijden.

Jouw concludering van het feit dat ruiters niet meer nadenken over hoe ze moeten rijden vind ik ook niet helemaal juist want de meeste ruiters die ik ken zijn wel degelijk heel serieus bezig met het verkennen van de cross en de te rijden lijnen. Uitzonderingen heb je altijd, daar doe je niets aan.
Juist om de veiligheid van ruiter en paard te waarborgen heb je een duidelijk beeld nodig van hoe een cross er uit gaat zien als er wordt aangepast voor jouw klasse.

Vwv het niet weten hoe een alternatief in elkaar steekt: dat is de verantwoordelijkheid van de ruiter die mogelijkheden bij het verkennen van de cross goed in zich op te nemen. Ik heb bij combinaties of hindernissen die afzonderlijk genummerd zijn en vlak achter elkaar staan altijd een plan a en een plan b. Maar ik vind het ook een taak van de crossbouwer om duidelijk aan te geven hoe het alternatief gereden mag worden want soms is dat niet altijd even duidelijk.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:11

Sim, ik sluit me volledig bij je aan.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:12

Sim, die man? Spoort niet. Hij ruit de boel op. Heeft hij ook gedaan in Verslagen Vasse om hiermee af te sluiten:

Citaat:
dames het was voor mij erg grappig hoe er gereageerd werd op mijn opmerkingen. Ik heb zelf nooit gereden, alleen als toeschouwer rond gelopen tijdens Vasse. Heb geen binding met de organisatie, of wat dan ook. kwam toevallig op bokt via google toen ik vasse intoetste. Ik heb er erg van genoten dat mensen door mijn opmerkingen absoluut niet meer naar vasse willen. ik zie jullie weer in Ijsselstein....  

'T Is gewoon iemand die de boel aan het opruien is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:13

Ja Margreet, dat zag ik net ook. Nou ja, ik heb iig mijn zegje gedaan. :D
Wat ie er mee doet zal me aan mijn achterste oxideren.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:18

Je derrière bedoel je. Nou die mag hij/zij kussen.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 20:40

Sim, kijk als er van een oxer een steil gemaakt wordt moet dat aangegeven staan,helemaal met je eens. Maar als een hindernis verhoogd/verlaagd moet worden en er staan verschillende kleurnummers bij dan is het in mijn ogen overbodig.

Weet niet wie er stookt nu, maar ik spoor gewoon hoor

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 20:50

Sim, kijk als er van een oxer een steil gemaakt wordt moet dat aangegeven staan,helemaal met je eens. Maar als een hindernis verhoogd/verlaagd moet worden en er staan verschillende kleurnummers bij dan is het in mijn ogen overbodig.

Weet niet wie er stookt nu, maar ik spoor gewoon oor. U spoort zelf niet. Als ik uw aura bekijk..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:05

Dusssss.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:12

WD-K -> SGW

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:12

Hoezo 'wat een onzin'? Ipv zo reageren zou een organisatie ook wat met het commentaar kunnen doen (zoals meerdere verenigingen al doen, toppie!) Want er is in zulke topics niet alleen kritiek, maar als het op zijn plaats is ook voldoende lof. Verder is er blijkbaar behoefte aan dergelijke bordjes... Ik weet ook graag waar ik aan toe ben! Soms zijn die beschrijvingen gewoon niet duidelijk. Misschien wel voor de bedenker, maar die kijkt er toch met een vertekend beeld naar. Bedenker kan dan denken dat de rest gek is, of er het volgende jaar wat mee doen en een duidelijker bordje neer hangen.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:56

Ik heb niet gezegt dat t onzin is, in mijn ogen is het op sommige wedstrijden een groot circus van beschrijvingen dat het vaak verwarrend is voor ruiters en daardoor verkeerd begrepen wordt. Voor alle klasses geld ee maximale hoogte. Wat mij betreft hoeven die uitgebreide beschrijvingen niet en volstaat het met wordt aangepast in hoogte per klasse. Nogmaals, pas als een hindernis dusdanig verandert zoals van oxer wordt steil e.d. dan moet dat vermeld worden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:28

Misschien zou het een totaal andere ervaring zijn als je zelf rijdt. In plaats van er enkel als toeschouwer te zijn.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 07:15

Ik heb zelf veel gereden tot en met de z dus ben niet alleen toeschouwer. Vroeger stonden er gewoon een hindernissen naast elkaar en moest je zelf goed kijken welke je moest springen. Vind de veranderingen niet slecht hoor maar vaak wordt t overdreven.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:52

Nouja bedankt voor je mening!

Iedereen die hier reageerd rijd zelf nog wel steeds fanatiek SGW's. Wij vinden het alle wel fijn om van te voren te weten wat wij kunnen verwachten. Dus fijn dat jij er zo over denkt maar NU is het eenmaal zo en wij zijn er tevreden mee!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:44

lruiter schreef:
Ik heb zelf veel gereden tot en met de z dus ben niet alleen toeschouwer. Vroeger stonden er gewoon een hindernissen naast elkaar en moest je zelf goed kijken welke je moest springen. Vind de veranderingen niet slecht hoor maar vaak wordt t overdreven.

Citaat:

dames het was voor mij erg grappig hoe er gereageerd werd op mijn opmerkingen. Ik heb zelf nooit gereden, alleen als toeschouwer rond gelopen tijdens Vasse. Heb geen binding met de organisatie, of wat dan ook. kwam toevallig op bokt via google toen ik vasse intoetste. Ik heb er erg van genoten dat mensen door mijn opmerkingen absoluut niet meer naar vasse willen. ik zie jullie weer in Ijsselstein....

jij spreekt jezelf echt constant tegen zeg....ga lekker een ander vermoeien, als je je eraan stoort kom je lekker niet meer. Stuk gezelliger.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:33

maximiliano schreef:
Nouja bedankt voor je mening!

Iedereen die hier reageerd rijd zelf nog wel steeds fanatiek SGW's. Wij vinden het alle wel fijn om van te voren te weten wat wij kunnen verwachten. Dus fijn dat jij er zo over denkt maar NU is het eenmaal zo en wij zijn er tevreden mee!

_/-\o_ :j _/-\o_

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:48

Jammer sommige mensen zijn zo zielig en dom dat ze niet eens de moeite nemen om er een goede discussie van te maken. Mijn eerste conclusie was dus juist dat er veel domme dozen zijn hier op bokt die niet eens hun eigen mening kunnen geven maar in een groepje wel durven mee te praten. Kom maar weer met commentaar... de waarheid is jammer genoeg hard heel jammer. In ieder geval voor diegene die wel een normale reactie hebben gegeven bedankt.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:16

Klopt helemaal dat wij domme dozen zijn die crossen! Bedankt voor je compliment!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:26

lruiter, jammer dat je een reactie geeft zoals je laatste. Dat is niet nodig en getuigt nou ook niet van goede wil uwerzijds om er een GOEDE discussie van te willen maken.

Max, ik zou mezelf geen domme doos willen noemen hoor!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:53

[quote="_Sim_"]lruiter, jammer dat je een reactie geeft zoals je laatste. Dat is niet nodig en getuigt nou ook niet van goede wil uwerzijds om er een GOEDE discussie van te willen maken.

Max, ik zou mezelf geen domme doos willen noemen hoor![/quo

Sim, Lruiter doelt met zijn opmerking op het topic waar wij in praten met elkaar. Dat heet door eerdere loze opmerkingen van een ander zo. Mijn opmerking was ook cynisch bedoeld. Ik weet zelf wel betér dat wij dat wij dat niet zijn!

Aangezien ik dit topic totaal nutteloos acht en er geen aanvulling van zie voor het SGW gedeelte, heb ik aan de MOD gevraagd of zij deze wil sluiten. Ik vind dit topic eerder vervuiling dan een toevoeging vandaar.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:09

Zie, heb ik t weer gedaan. Knap hoor. Hoop dat er een site komt met forums waar je wel normaal je mening kan uiten

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:10

Geachte mod aangezien je je voor deze site niet kan uitschrijven verzoek ik u om mij te bannen voorgoed.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:14

Sim ik snap je reactie niet. Ik heb geprobeert er een leuke of goede discussie van te maken, maar dat is helaas niet gelukt vanwege een paar onnozele dozen

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 19:15

Code
gjiyvjjhytfbibuftdh
lruiter schreef:
Geachte mod aangezien je je voor deze site niet kan uitschrijven verzoek ik u om mij te bannen voorgoed.