[SGW] Verslagentopic Oefencross Nootdorp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Verslagentopic Oefencross Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 16:11

Er was nog geen verslagentopic zag ik, dus dan bij deze :D

Apple

Re: Verslagentopic Oefencross Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 16:16

En ik bijt de spits af :-)

Ons doel was vooral rondkomen. Vlietland BB hadden we 3 stops op hindernis 3, dus dat was einde cross. Deze oefencross leek ons de meest ideale mogelijkheid om lekker rond te kunnen komen, vooral omdat je ook na 3 weigeringen verder mocht en we twee rondjes mochten rijden :-)

Parcours zag er echt prima uit en ook uitdagend genoeg. De 'groentekraam' en de 'heg' waren echt wel mooi aan de maat :-) . De wal combinatie was ook echt leuk :j

Eerste rondje ging nog wat aarzelend, een onverwachte stop achterin het veld (lag er bijna naast :)) ) en wat aarzelend op het water (later bleek dat ook een weigering). Wel netjes de facultatieve hindernis in het water gesprongen +:)+
Tweede rondje ging heel prima :D Uiteindelijk waren we iets van 10 seconden te langzaam en vielen hierdoor net buiten de prijzen :-)

Veel mensen gezien en gesproken, prima weersomstandigheden, bodem was prima, paardje braaf, echt heel prima dag gehad :-)

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:28

Wat fijn dat het vandaag zo goed ging Apple!

Ik vond het ook erg fijn dat je twee rondjes mocht. Het eerste rondje was bij mij aarzelend, bij de meeste hindernissen even stilgestaan, maar bij tweede keer aanrijden ging hij er gelukkig zo overheen.
Tweede rondje ging heel voorspoedig, één weigering op 'het hek' achterin (hindernis na de autobanden) maar verder foutloos. Het was onze tweede oefencross, maar pas de eerste keer zonder terrein verkennen. Kortom zeer geslaagd.

En petje af voor de organisatie! Echt leuk opgezet en strak georganiseerd!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 08:59

Ah, ik heb jou nog even gesproken na je eerste rondje in de losrijbak :D .

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:28

Wat grappig dat dit (hier op Bokt in elk geval) een tamelijk onbekende oefencross lijkt te zijn maar wel goed in elkaar zit dus.
Wellicht gaat het komende jaren nog wel groeien.

Apple en Gijs, top dat jullie rond kwamen, zeker als dan een tweede ronde mogelijk is en je die ronde wat meer door kan rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 14:09

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:11

Apple schreef:
Ah, ik heb jou nog even gesproken na je eerste rondje in de losrijbak :D .

Klopt!

@Nickeltje ja het is echt een leuke opgezette laagdrempelige oefencross. Mooie manier om nieuwe/ onervaren combinaties aan crossen te laten wennen. Met name doordat er twee rondjes mogelijk zijn. Voor (paarden)combinaties die al B crossen is het niet echt uitdagend genoeg, maar voor beginners zit het echt leuk in elkaar.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:42

Gijs79 schreef:

Ik vond het ook erg fijn dat je twee rondjes mocht. Het eerste rondje was bij mij aarzelend, bij de meeste hindernissen even stilgestaan, maar bij tweede keer aanrijden ging hij er gelukkig zo overheen.
Tweede rondje ging heel voorspoedig, één weigering op 'het hek' achterin (hindernis na de autobanden) maar verder foutloos. Het was onze tweede oefencross, maar pas de eerste keer zonder terrein verkennen. Kortom zeer geslaagd.

Een vraagje: wat bedoel je met "pas de eerste keer zonder terrein verkennen"?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 13:55

Daar had ik helemaal overheen gelezen :))

Ik sprak wel in de inrijring wat mensen die zonder de cross te lopen van te voren van start waren gegaan (en dan vervolgens ook eerlijk zeiden 'als we hadden gelopen hadden we geen stop gehad op......' )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:06

Ehm.... die mensen kennen het concept van een cross verder niet ofzo? Je verkent je parcours toch? Om lijnen in je hoofd te hebben zitten, weten waar je terug neemt of juist wat door gaat rijden etc...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:13

Volgens mij hebben jullie door waardoor ik rechtop ging zitten. Misschien is dit een typo van je Gijs, maar als er staat wat ik lees ben ik daar niet trots op.

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:12

Paul_H schreef:
Gijs79 schreef:

Een vraagje: wat bedoel je met "pas de eerste keer zonder terrein verkennen"?

Begrijpelijke vraag :-D
Mijn paard heeft nogal moeite om 'alleen' (zonder paarden in de buurt) op stap te gaan. En in crossen zijn we nog onervaren.
Tot op heden hebben we dan ook alleen maar crosstrainingen gedaan waar je met andere paarden bent en het terrein gezamenlijk verkend. Onze eerste oefencross een paar weken terug was in Dijksgatbos en daar doorloop je eerst het hele parcours in een groepje met een instructeur en springt alle hindernissen vast een keer, daarna ga je pas alleen de cross in.

In Nootdorp was dus voor ons de eerste keer dat hij in zijn 'eentje' weg moest bij de kudde op een terrein waar hij nog nooit was geweest. En hij deed het dus (met wat aanvankelijke aarzelingen) super! Ene hele goede oefening voor als we volgend jaar echt willen gaan crossen.

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:18

@ Paul-H ik lees je bericht nu anders denk ik...? Vanzelfsprekend heb ik voorafgaand aan de cross zelf het parcours gelopen (btw zijn er serieus mensen die dat niet doen...?!) ik doelde er dus op dat mijn paard voor het eerst niet voorafgaand aan de cross het parcours/ terrein had verkend.

Ik zie trouwens in je profiel dat je Costa het vorige paard van Richard hebt. Leuk!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 06:33

Duidelijk: parcours niet te, met of door paard verkend. Dat is voor jullie - lees ik - een hele stap vooruit. En dan had ik iets gelezen dat je niet bedoelde.

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:13

Ik heb ook meegedaan!
Ik zat bij paarden hoog voor de eerste keer,, ik was startnummer 8
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

ik heb Gijs ook gezien (startnummer 6 toch?)
waarschijnlijk heb ik nog wel meer bokkers gezien maar heb ik dat niet geweten haha

Ik ben ook erg te vreden.
eerste parcour wel 3stops ,
tweede parcour foutloos en 6sec naast de ideale tijd.. :D

Het was de eerste keer dat ze even moest oefenen met de nieuwe camera..
Gijs!
http://desmond.imageshack.us/Himg38/sca ... es=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg9/scal ... es=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg51/sca ... es=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg717/sc ... es=landing

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:14

klopt het trouwens dat ik de foto's niet kan zien?
van fotomaatje?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:16

Mirie schreef:
klopt het trouwens dat ik de foto's niet kan zien?
van fotomaatje?

Ja, dat probleem heb ik ook ;) Volgens mij is het bij het uploaden van de fotograaf misgegaan, want de map staat er wel.

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:16

Apple, nu ik even in je profiel heb gekeken herken ik je!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 08:24

Mirie, jou heb ik ook gezien inderdaad :j

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:21

Ook wij hebben zondag meegereden. In de categorie laag in de laatste groep. Eerste ronde enkele stops, maar na een hindernis inspectie ging hij er dan gelijk overheen. Tweede ronde helemaal foutloos. Erg blij mee!

Leuk om te lezen dat iedereen lekker gereden heeft.

Gijs79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:00

@ Mirie Dank je wel! Wat leuk dat je ook foto's van ons hebt gemaakt! (ik heb alleen een filmpje dus helemaal blij met een paar foto's!)
Die van jou was ook wel heel stoer en ging vol vertrouwen de cross door!

@ Paul-H Klopt helemaal. Stond idd niet zo duidelijk in mijn aanvankelijke post.

@ Mirie Ik kan idd de foto's van fotomaatje ook nog niet zien, maar dat komt vast in de loop van de week.

@ Savan_ Super!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:04

Ook ik heb meegedaan. Vond het weer super leuk. In het eerste rondje een paar weigeringen (al veel beter als het jaar ervoor toen weigerde hij overal.) En in het tweede rondje foutloos. Vond het weer een leuke cross.

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:18

De foto's staan erop!
Zitten mooie tussen!