Verslagen SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:28

Hier nog een happy crosser. Heb op safe gereden in de M, want wou erg graag mijn laatste 2 WP hebben. Daardoor meer dan een minuut buiten de tijd, maar toch nog 3e. En in het L wat onstuimig in de dressuur, en evenzo in het begin van het springparcours. Even stilgezet, opnieuw opgezet en rest parcours ging super. En de cross ging echt heel erg fijn. Was even bang dat ik hem wat overvraagd had, door in de 4e wedstrijd al L te starten, maar hij ging zo mooi rond, echt top.

Voor de twijfelaars, ik reed in de L-paarden aan het eind van de dag, zonder ijzers. Gelukkig wist ik omdat ik laat startte op welke punten het wat glad kon zijn, en daarom nergens last van gehad. Nickeltje en Noor sterkte en hopelijk niet al te stram morgen!

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:40

Hier een happy groom! Kreeg er wel zin van, maar ja moet eerst maar eens officieel springen en winst halen met de pony :+
Mijn amazone had het erg goed gedaan in de L, 2de na de dressuur, helaas 2 balken bij springen en de cross foutloos en binnen de tijd, zij had ook het alternatief genomen bij het smalle picknickding.

@Nickeltje ik was 1 van de mensen die tegen je schreeuwde dat je verkeerd ging :) Echt balen dat je onderuit ging! Was je trouwens alleen? Geen groom die je ff kon opvangen? Zag je namelijk alleen lopen en had medelijden met je! :(:)

en Noor nogmaals echt balen! vooral na zo'n mooi relax parcours ;)

Rox_Basil

Berichten: 172
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:42

Jeetje wat jammer nickeltje en noor! Tody, volgends mij stonden wij naast jou!

Ik heb heerlijk gereden vandaag in de L paarden, lekker rustig/ontspannen dressuur gereden 195 punten, jammer genoeg met het springen een pech foutje dus 4 strafpunten.

Vlak voor het starten in de cross belde me vader (die stond bij de waterbak) dat het pad daar heel glad was, lopende mensen gleden onderuit.. dus ik besloot daar heel rustig de bocht te nemen en het eerste stuk wat door te rijden. Alleen nr 50 2 voor mij viel ook in de bocht na het hoefijzer en gelukkig was mijn vader daar heen gerend om me roepen dat ik de buitenbocht moest nemen en rustig aan.. dus zodoende heel aan het einde en een heerlijke foutloze cross gereden binnen de tijd.

Uiteindelijk 5de plaats in ring 3 en 3de voor t Regiokampioenschap!!! trots op me topper en dat voor de 2x L *\o/* *\o/*

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:01

Marije :(:) . Veilig thuisgekomen dus?
Ik zag dat mijn moeder ook een paar foto's van jullie had gemaakt (met springen en door het water), die zal ik nog even naar je sturen!

Positieve verslagen boven me, gefeliciteerd!

Stal_Fiore

Berichten: 9362
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:09

Hoe is het bij jou gegaan Jetske?

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:25

Jetske schreef:
Ik heb fijn gereden! Met springen was ie beetje overenthousiast, die had er zin in denk ik. Foutloos rond.
Cross deed ie echt helemaal top. Hij pakte heerlijk brutaal aan. Ook het hele smalle picknicktafeltje (Nr 5) was geen probleem. Lekker foutloos rond. Buiten de tijd, dat wel, maar ik heb bewust heel rustig aan gereden. Bodem was wel flink mul op sommige punten nl.

Stond al op de vorige bladzijde :D

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:26

Hoi, hier nog even een kort verslag.
Lekker gedressuurd, 202-2 (te vroeg aangesprongen in galop), héérlijk gesprongen daar ben ik echt superblij mee. Zo hard aan gewerkt en dat begint nu zijn vruchten af te werpen.

Dan de cross in. 1 en 2 super simpel, toen de rioolbuis, nog nooit gedaan en daar heeft hij wel altijd een oogje op, maar ook supersimpel erover. Bij 6 wel het alternatief genomen omdat ik dit goede gevoel vast wilde houden en beetje vreesde voor een noodsprong. Door naar de piano, ging ook keurig. Ik merkte gewoon dat het een thuiscross was, zo lekker ontspannen! Bij de waterbak ging het dus mis. Afsprong ging goed, maar daarna liet ik hem teveel naar rechts lopen waardoor hij over de zijkant van de sprong ging en bleef haken met een been. Uit balans dus en om dat ik niet in de O oliebol positionn zat dook ik er zo naast. Koppie onder... Jer heeft zelf nog even de wateruitsprong genomen en kwam gelukkig al snel weer terug de schat.

Jammer maar heb er (raar genoeg?) wel een goed gevoel aan over gehouden!

Nickeltje, Wat een klap maakten jullie zeg! Sterkte hoor, ik hoop dat jullie je allebei morgen goed voelen.
Jetske, goed gereden bij de waterbak!
Watapatja, gefeliciteerd!!!

Stal_Fiore

Berichten: 9362
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:31

Oh oeps... sorry!
Fijn dat ie zo lekker ging Jetske!

Wat jammer van je val bij het water Noor... zal wel koud geweest zijn!

Paul_H

Berichten: 733
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:42

Ook even en in het kort ... Rose en ik hebben een fijne wedstrijd gereden (L). Voor ons doen een fijn aanvoelende dressuurproef, foutloos gesprongen en foutloos maar te snel door de cross. We zijn ergens halverwege in de uitslag terechtgekomen. En twee menselijke krachtpatsers hebben er aan het eind van de dag voor gezorgd dat het busje uit het gras weg kon komen, anders hadden we mechanische trekkracht moeten mobiliseren.

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:43

wat balen van jullie val noortje en nickeltje!
Verder gelukkig veel positieve verhalen en ook veel mensen gesproken vandaag.

Ik ben ook super tevreden huiswaarts gekeerd. Frits was heel gespannen en had dus ook lage dressuur punten (179) en met springen een balkje. De cross pakte hij super aan en trok overal heerlijk door. Water blijft moeilijk maar hij deed het wel. Uiteindelijk foutloos en op de ideale tijd gefinisht maar door mijn dressuur score net geen prijs meer.

Wiso deed de dressuur braaf maar niet spectaculair (184), springen foutloos en de cross begon wat vertraagd omdat ze even in de verkeerde versnelling stond. Helaas bij de picknicktafel (h4) twee keer een stop omdat wiso daar spoken zag. Het smalletje pakte ze daarna wel super aan. Water ook nog wat moeizaam maar wel netjes gedaan en dus heel tevreden over Wiso!

Nu even lekker douche en nagenieten :D

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:46

Even een dikke :(:) :(:) :(:) voor Nickeltje.
Tody, bvw, Paul H: goed gedaan!
Noor had al een :(:) van me.
Oh, Jetske ook goed gedaan.

Sorry als ik mensen over sla: heb beetje in etappes gelezen.

MargreetW

Berichten: 1835
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:50

Paul, mooie hond heb je, of was jij dat niet met de RR (buiten die van Inge dan).
Haha, Bianca. Wiso nam op weg naar de laatste hindernis alle tijd om met prachtig draaiende oortjes nog even alle kanten op te kijken.
Ik ga lekker slapen, morgen weer een zeer lange dag.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:52

ff snel, ben net thuis :oo Ojee pakte echt super aan, overal rechtdoor en heel tevreden. Dressuur was ook niet verkeerd, alleen met springen was ze weer onzeker, en daarmee twee balken. Ook heel veel tijdfouten, maar had ook niet op tempo gereden. Uiteindelijk iets van 10e denk ik.
Ukkie dressuurde prima (even los van allerlei misverstanden met mijn voorlezer :D, die in drie 2-en resulteerden :oo ) en had 184. Springen was een ramp eigenlijk, extreem gespannen en lopen loeren op alles. Ze sprong wel alles in een keer, ongeacht afstand of hoek. Resultaat alleen een balk. Maar de cross was niets, een langsloper al op 2, en daarna met bloed zweet en tranen tot het water gekomen waar ze me gewoon liet staan. Strafkamp dus.

voor Noor en Nick, en morgen lees ik bij.

Nickeltje

Berichten: 28257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:56

Jetske schreef:
Marije :(:) . Veilig thuisgekomen dus?
Ik zag dat mijn moeder ook een paar foto's van jullie had gemaakt (met springen en door het water), die zal ik nog even naar je sturen!

Positieve verslagen boven me, gefeliciteerd!


Ja, ik had jullie nummer gevonden en ook nog een sms gestuurd, is die niet aangekomen? Echt bedankt!

Bonnielau, dankjewel bij de waterbak, ergens een bordje gemist daar... :D
En ik was inderdaad alleen, ik ben meestal alleen omdat mijn vriend het veel te vroeg vertrekken vindt en verder stalgenoten ook, die snappen meestal toch niet echt waarom je zo belachelijk weg gaat voor iets als een cross... Tja en dan kies ik er toch voor om dit te doen en dat betekent dat ik alleen op pad ga. Gelukkig is Nick heel makkelijk en zijn er op een terrein altijd wel bekenden die mijn proef willen lezen of zoals vandaag, mijn paard even opvangen.

Goed om hier te lezen dat er veel geslaagde wedstrijden gereden zijn, gefeliciteerd voor iedereen die gewoon een fijne wedstrijd gereden heeft!

Paul_H

Berichten: 733
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:05

MargreetW schreef:
Paul, mooie hond heb je, of was jij dat niet met de RR (buiten die van Inge dan).

Met dank voor het compliment: ja dat was ik. 't Beest heet Bezi en is een teefje van bijna 2 jaar.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:17

Ik lees een hoop positieve berichten. Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Noor en Nickeltje :(:)

Heleen jij had inderdaad een saaie hindernis.

Ik heb sinds september weer een cross gereden. Op advies van de DA merrie eerst gemolken. Hij heeft ook nog met de keuring even naar haar uier gekeken.

Springen was braaf en foutloos, cross idem. Hoewel ik op 2 hindernissen een beetje miscommunicatie had. Had mezelf daar een 3 of 4 gegeven. Wel heel simpel rechtdoor op smalle picknicktafel.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:55

@ Noor en Nickeltje :7. Zag je nog aan komen Nick ik was ook in het paars! Hoorde van mijn vader dat je heel hard viel! Hij schrok ervan! Hopelijk zijn jullie er allemaal snel bovenop!
Noor met Jer gelukkig alles n orde toch?? Snap dat je toch een goed gevoel had want alles ging toch top tm de waterbak??!
@ Watapatja, ik dacht is ze het nou wel of niet.... Toen kwam je over de finish en hoorde ik het! Stoer beest!!
@ Bianca jij vind Max cool ik Frits! Ruilen?? :P

Voor degene welke goed gereden hebben gefeli!!!

Super leuk eindelijk Noor, Magreet, Biana Frits en Bianca Vaya in het echt gezien!
Sim ook nog alleen dat weet zij niet want ze was aan het inrijden verderop :D

@ Magreet wil je aub ook aan de rest van de organisatie doorgeven dat het echt een geweldige sgw was! Mooi opgezet en echt super mooie cross!!!! Heb echt nog nooit zulke mooie opgebouwde en versierde hindernissen gezien!
Iedereen onwijs bedankt _/-\o_

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:57

@ Roos gaaf dat het zo makkelijk ging bij jullie na zo'n lange tijd eruit!
Max trok ook echt aan op die smalle tafel maar durfde hem echt nog niet ( pussy 8)7 )

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:46

Mooi om alle verslagen te lezen. Over het algemeen overheerst een goed gevoel, fijn :)

Ik heb de bekende bokkers steeds gevolgd via de portofoon. Die hindernis foutloos, en die hindernis... En dan nr 31 die een val heeft bij het water (Noor dus), en nr 123 die met paard en al onderuit gaat bijna bij de finisch (Nickeltje), echt zo jammer dan!
Hopelijk staan jij en je paard morgen allebei weer goed op, Nickeltje.

Watapatja

Berichten: 691
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Niebert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:50

Citaat:
@ Watapatja, ik dacht is ze het nou wel of niet.... Toen kwam je over de finish en hoorde ik het! Stoer beest!!


Hahah jaa ik was het wel, jij was de gene met paard wat niet op de trailer wou toch?:P moest wel erg lachen om je papiertje op de trailer :')

ik ben helemaal blij over vandaag *\o/*

dressuur ging wel redelijk, maar niets bijzonders 189 punten stond toen 7e
springen was hij lekker druk en vrolijk, foutloos
cross erg fijn, smalletje gewoon gedaan op hoop van zege zeg maar :P verdiende niet helemaal de schoonheidsprijs maar hij deed het wel :P
en eindelijk een x binnen de tijd :D had nog 10 sec over (binnen de tijd)

en niet verwacht maar 1e prijs *\%/* *\%/*

ben nu 4 x L gestart, en 8 wp (en alle keren nog prijs, ook niet onbelangrijk haha) maar ben ook blij dat dit een L waardige cross was helemaal met oog op het NK O:)
kon merken dat conditie werk toch al wel iets helpt, dus daar gaan we mooi mee door :D


lees verder veel positieve berichten :D gefeliciteerd iedereen :D

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:18

Ja jullie hebben ook echt steeds prijs gehad heh?! Echt geweldig!!!

Klopt... Wat een kreng heh??! Hij heeft weer zijn, ik wil niet laden periode -:(-
Ga daar na mijn vakantie maar weer eens heel hard op oefenen want 2X in 1 week gezeur over die trailer is wel weer genoeg!

Watapatja

Berichten: 691
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Niebert

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 06:21

Kan ik me idd voorstellen....

haha jaa 1e cross vinkega 6e prijs
2e cross hoogenweg 5e prijs
3e cross oenkerk 4e prijs
4e cross ww 1e prijs

ik ging steeds klein beetje omhoog :D

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:39

Ook wij zijn weer veilig thuis gekomen, wat een noodweer gehad toen we teruggungen naar Brabant.
Mijn dochter had haar debuut in de klasse L. dressuur ging goed 198 al was ze zelfniet echt tevreden er zat veel spanning op de pony. Springen fijn controle rondje met een pechfout op 9b.
Toen richting de cross het onderdeel waar moeder die paar minuten bid dat ze heelhuids aankomen :o . Heb haar nog voorbij zien vliegen bij 8 en 9 en het ging helemaal lekker.
Helaas bij 12 aangekomen keek de pony richting het water en zag allemaal dikke druppels vallen in het water en dacht je denkt toch niet dat ik dat doe.
Dochter hevig teleurgesteld aan de finish, maar na het uitstappen zei ze toch dat het verder een heerlijk rondje was. Verder had de pony alles super aangepakt en het is het rondje ervaring wat telt!

hoop dat er wel foto's zijn,heb enkele fotografen gezien met fantastische camera's (toch maar eens gaan sparen)
Voor iedereen die vandaag gaat, heel veel succes!

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:23

Heleen je zat ook wel heel zielig en alleen daar in het bos
henny wanneer ruilen we ze om :P
margreet grappig hè hoe Wiso van de cross geniet !

Watapatja

Berichten: 691
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Niebert

Re: Verslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:59

iemand enig idee wie er foto's aan het maken waren? heb wel een aantal gezien namelijk ;)