vera_pino schreef:Afstand en tijd van de cross staan altijd angegeven.
Je kunt ervoor kiezen om met meetwiel te lopen, bijv. Snelheid is 480 m.p.min. Dan zet je hem op de startlijn op nul en begint met lopen. Bij 480 m heb je je eerst minutenpunt bij 960 de tweede etc. De afstand klopt niet altijd met dat wat de TA meet. Daarom meet je vaak wat krapper dan waar je werkelijk rijd.
Je kan tegenwoordig ook een app downloaden, deze stel je in met gegeven afstand en tijd, en kun je gelijk herkenningspunten toevoegen. Verplichtte doorgangen hoogte verschil etc. Daarnaast kun je bij elke hindernis foto's maken en opmerkingen plaatsen. Bij de Ipad stat er zelfs naast de min. Punten bij elke hindernis de tijd onder. Heel handig om terug te zien. En als de gelopen afstand niet overeen komt met de ingestelde afstand verplaatst hij zelf de minutenpunten.
Je kunt ervoor kiezen om je klok op te laten lopen dan piept hij elke minuut, zoals bij alle topruiters, ik ben eigenwijs en heb een hekel aan die piep. Ik stel hem in met optimale tijd en start hem 10 sec voor vertrek. Ik kijk pas op mijn klok als het lekker gaat. Gaat hij piepen heb ik nog 10 sec om over de finisch te rijden. Enige nadeel is dat ik soms bij min. Punten even snel moet rekenen, maar dat kan ik dan ook heel snel. Voor mij werkt dit goed en ik ben over het algemeen een goede tijdrijder.
Zo duidelijk?
ik gebruik ook een app namelijk endomondo maar die kan ik niet op tijd en herkenningspunten in zetten.. welke gebruik jij dan??