Mijn haflinger van bijna 4 jaar heb ik van veulen af aan en ik merk dat hij erg opleeft als we door het bos gaan crossen. Hij vind dit echt geweldig. Hij is heel wendbaar, remt goed af en heeft er echt plezier in. Een droom van een paard. Het voelt echt alsof wij samen een geweldig team zijn, geen obstakel gaan wij uit de weg. Hij is nu nog te jong vind ik zelf. Hij wordt nu bijna 4 en ik heb nog niet met hem onder het zadel gesprongen omdat ik vind dat hij daar nu nog niet aan toe is. Wel laat ik hem al regelmatig vrij springen en dit doet hij ook met zo veel gemak en plezier. Hij is nu na 3 maandjes onder het zadel en gaat nu weer 2 tot 3 maanden op het land om weer 'bij te komen'. Hoewel ik denk dat hij zich gaat rot vervelen op het land ondanks zijn (ook heel jonge) speel maatjes op het land.
Ik heb dus besloten om met hem echt westrijden te gaan rijden maar dan richting de endurance of sgw. Ik woon zelf in Haarlem en we staan dicht bij de duinen. Ideaal om hem te trainen opzich.
Hoe zijn jullie ooit begonnen en hoe zouden jullie dit aanpakken met een jong paard? Verhalen en ervaringen vind ik leuk om te lezen en meer informatie over SGW in Noord Holland is ook welkom natuurlijk!
monica42
Geplaatst: 07-08-12 14:14
hoi, begin eerst een beetje met hem te springen. maar ik denk wel dat hij beter endurance zal doen dan eventing. voor meer info een pbtje.