SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4101
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:02

Aangezien de eerste deelnemer op dit moment de cross in gaat lijkt dit me een mooi moment om het verslagen topic te openen. Het weer is in ieder geval goed!
Hoe hebben jullie de wedstrijd ervaren als ruiter, groom of vrijwillliger?

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:28

Ik ben ook benieuwd :j Ben er niet bij dit weekend, dus heb alleen het topic om het te volgen!

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:30

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een hippe telefoon dus kom maar op met die verslagen!

Mo je mag altijd komen aanmoedigen hoor :D

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:32

Ben vooral benieuwd hoe Karen het doet!
Bianc, heb inmiddels de hele dag al weer volgepland... Sorry! Week erna is WB, toch?

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:35

Ik ben er ook niet bij, maar wel benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft. Ik houd het topic in de gaten..
Voor degenen die wel meedoen, veel succes!

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:43

klopt Mo dan is WB

Pitt25

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-12-09

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:55

Ik weet alleen de punten van Zephyr en Roxxiejj. Weet niet of ik onbewust nog meer bokkers gezien heb in ring 4?

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:57

Roxxiejj heeft dus leuke punten?

Ik hoop dat er nog meer verslagen komen, vind het toch wel heel leuk om het te volgen!

Pitt25

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-12-09

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:03

Zeker leuke punten maar de ring is nog niet afgelopen

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:18

bvw schreef:
Tegenwoordig heeft bijna iedereen een hippe telefoon dus kom maar op met die verslagEN

HAHA...Ik heb nog steeds mijn oude Nokia 6110 hoor... :+ Ik voel me bijna verplicht eerdaags ook zo'n hip ding aan te schaffen. Ik loop nu echt onwijs achter met alles.... :P zegt iemand "ik stuur je wel een foto".....ik : uuuhhh...doe dat maar niet......

maar afijn...iedereen veel suces in MB Jullie hebben heerlijk weer volgens mij.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:47

Ik ben alweer thuis en een hele ervaring rijker. Dressuur ging ronduit bagger. Meneer vond de golfkarretjes dramatisch (ook op 10 meter afstand) en besloot daarom dat bij alles wat je op het weggetje langs de dressuurring zag bewegen, uitermate goed moest opletten. En dat lukt het beste met je neus in de lucht... :( Nu is hij altijd wel ernstig van de vlotte, maar kop omhoog ben ik echt niet gewend. Dus geen comfortabele proef voor mij en terecht trieste punten. 169 geloof ik. :o Losspringen werd hij jolig en enorm bokkig, niet normaal! Wel trok hij aan op de sprong, gelukkig. Want in een parcours kan hij nog wel eens studeren voor westernpaard. Slidings voor een hindernis kan Edge als geen ander.(hoe bedoel je veelzijdig :+ ) Maar nee, hij had er zin in. Begon het parcours met groeten en dan zwaai je netjes met je voorhoefjes naar de jury. :Y) Vervolgens reed ik wat flauw op 1 af om mijn race-eend te temperen, maar dit leverde meteen een balk op. Oké, dan maar wat gas erbij met als gevolg dat ht bij die ene balk bleef gelukkig. Toen naar het cross terrein, daar veranderde hij in een ware rodeo stier. }:0 Niet normaal, wat kan dat beest bokken. Toen er een paar mensen met hun hand voor un mond stonden schrok ik wel even, wat is er gebeurd?! Bleek dat ze een soort van stonden te wachten tot ze mij op konden rapen. :o Dit was niet nodig gelukkig. Ik heb het bij een paar sprongetjes gehouden, hij werd er toch niet rustiger op. Toen het starthok in, vlot vertrekken en hij wil weer opbollen en toen voelde hij dat hij mocht gaan, yoehoe! Daar wordt Edge blij van en liep geweldig. Bij 4 (de dubbel) een weigering, eigen schuld. Je moest een smal weggetje over met licht zand en Edge is nog wel eens bodemschuw dus reed te vlot door met een stop als gevolg. Edge slaat dan op tilt en ik had vervolgens bijna een minuut nodig om hem te overtuigen dat we nog meer leuks gingen doen in het bos. Hij stond te flippen onder de bomen, moet er vast hilarisch hebben uitgezien. Nadat ik het kwartje weer had gevonden, lipe hij super verder. Ik was door alle tumult even hindernis 6 kwijt, wat weer tijd kostte. Maar qua weigeringen bleef het beperkt tot 1 fout. Bankje picknicktafel ging trouwens perfect! Die gekke Eddie heeft er dus wel weer een winstpuntje bij gereden, tenminste als mijn stijl voldoende is. Maar dat denk ik wel. Ben dus zeer tevreden, moet alleen nog iets verzinnen om die rodeo's tot het minimum te beperken.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:49

en geen filmpje zeker FE??? (dat zou wel leuk geweest zijn)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:51

Wat een verhaal Mel :+
Je bent gelukkig wel blijven zitten en hebt dus zelfs nog 1 wp, als je stijlpunten voldoende zijn :D

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:56

Freggle_Edge volgens mij heb je je handen vol gehad aan je paard vandaag! Hij had er zin in zeg! Gelukkig ben je in ieder geval wel blijven zitten bij die jolige buien van hem. En fijn dat de cross lekker ging. Hopelijk heb je er een winstpuntje bij.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:03

Ik ben onderweg naar huis! Dressuur ging niet zo lekker. Geen idee wat mijn punten zijn. Zie ik wel op de uitslagenlijst... Losrijden voor het springen ging lekker en ik had er dan ook goed vertrouwen in. Voor de springring werd meneer ff goed heet en stonden we even lekker te stijgeren! Ring in en ik had weer een fijn luisterend paardje. Hindernis 1 iets te laat aangegaloppeerd en dus een beetje als een hert er over. Rest heerlijk gesprongen. Foutloos parcours. En het was nog wel mijn eerste parcours ooit met dit paard. Helemaal trots op m dus! :D
veel vertrouwen voor de cross daardoor. Eerste twee hindernissen soepel foutloos. 2 weigeringen op de zigzag en een langsloper op de dubbel. Die zagen we al aankomen :o. Daarna tot de waterbak soepel foutloos. Maar helaas mijn vierde stop op het water. Ondanks dat echt onwijs tevreden! (al hoop ik dat mn eigen.paardje heeeeeel snel weer beter is hoor!)
Lekkere dag gehad en we hebben mazzel gehad met het weer! Ook leuk met een aantal bokkers gesproken, gezellig!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:09

Haha, Texelse. Helaas geen filmpje. Had het zelf ook wel terug willen zien. Ondanks dat ik af en toe wel mijn handen vol aan hem had, had ik niet gevoel vliegles te gaan krijgen. Maar het scheen er echt wel erg spannend uit te zien, hihi. Nu wachten op mijn stijlpunten, best spannend.
Wie weet er eigenlijk bij welke hindernissen de jury's stonden?

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:21

Loetie:knap van jullie als verse cross combinatie hoor.
FE: dan ben jij de collega van mijn ex stalgenootje. Je paard klinkt echt stout.

Ik heb er ook weer een mooie dag op zitten. om 4:15 uit bed (auw!) en om 8:15 dressuur rijden. Dit keer had ik voldoende tijd om los te rijden dus hem maar eens wat opgepakt ipv lalala. Dat loonde want ik stond 1e na de dressuur. Snel cross lopen en daarna nog een keer met de fiets. Wat een uitkomst. Dat scheelt tijd zeg. Die twinny load mag blijven.
Springen ging prima. Wel een aardige uitglijder in de bocht naar 4. daar werd hij even onzeker van maar hij liet zich herpakken. Ergens onderweg is blijkbaar ook een balkje naar onder gekomen. Rechtstreeks naar de DA. daar had hij 72. Dierenarts en ik vonden het best hoog maar zij vond ook dat hij er zo suf uit zag. Ging het wel goed met hem? :z :z Gelukkig vroeg ze mij eerst even of dat normaal is. Ehm ja, hij doet heel vaak of hij de wereld niet aan kan. Zo erg dat ik me dan zelfs afvraag of hij niet toch heel zielig is. Tot hij dan het springparcours of de cross in mag. Dan :):) :):) :):) :):) :):) :):) :j Hij spreid zijn krachten gewoon goed. Misschien is hij gewoon slim.
In het starthok stond hij vervolgens te piafferen (heej, kun je dat ook al >;) )
Super van start. Geen aarzelingen. Geen gepruts met de snelheid van mijn kant. Gewoon flink door laten lopen. Een lieve reddingsactie van het paard op 14 en foutloos en binnen de tijd door de finish.
Daarna bij de DA een super nette hartslag van 52. Met die conditie zit het dus wel goed.
Net voor de files naar huis gereden. Man man wat een verkeer op de weg rond Utrecht.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:34

Hier een hele rare ochtend. Wij waren ruim op tijd op het wedstrijd terrein en toen bleken we de plek van Mireille op te kunnen vullen in het L morgen, met dank aan Jobke!!
Dus wij zijn even een rondje gaan maken in het bos en toen weer terug naar huis. Daarna even de trailer schoon gemaakt en naar Maarsbergen om parcours te lopen en wat foto's te maken. Ik ga zo eens foto's bekijken en verslagen lezen, ik heb in elk geval zin in morgen!




Mijn ervaring van de middag.
Ik heb heeeeel veel weigeringen gezien op het water, maar ook eerder in het parcours al (4 vooral).

Freggle balen van je dressuur en een rodeo paard :))
Mooi dat je tevreden bent!

Loetie balen van het vroegtijdig einde, maar gelukkig ben je tevreden, dat is het belangrijkste!
En super gereden!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:48

Pitt25 schreef:
Ik weet alleen de punten van Zephyr en Roxxiejj. Weet niet of ik onbewust nog meer bokkers gezien heb in ring 4?


Mij :o

Weet mijn punten nog niet, reed op een donkerbruine pony met blauw jasje en cap, nummer 91.

Het was gezellig Loetie en jammer van de weigeringen maar al heel knap dat je op hem hebt gereden hoor, en dat je alsnog hebt kunnen rijden!
Pol 013 goed gereden, gefeliciteerd

Nu mijn verslag...
Ik zat er om 11 uur op, erg vroeg, moest 12 uur dressuren. Maar dan opeens om half 12 gaat de ruiter voor mij de ring in. Dus ik ga vragen loopt het in, nee hoor er zijn alleen wat uitgevallen. Dus om kwart voor de ring in, Met losrijden liep hij wel aardig voor zijn doen, maar in de proef was het erg interessant wat voor paarden er aan kwamen... en een persoon die langs de ring wandelde was ook eng. Geen idee hoeveel punten ik had.
Toen het springen, inspringen ging lekker, geen balken. En toen zo lang mogelijk voor de ring in gaan blijven stappen, aangezien hij vorig jaar daar stond te steigeren. Foutloos gebleven in het parcours en ik was dus blij met paardenbeest.
Toen naar dierenarts, hartslag van 72 maar zat goed want hij had zijn oren goed naar voren. laten draven ging ook goed en toen zei ze nog dat ik mijn handen er vol aan zou hebben zoals hij mee rende :+ Maar het viel dus mee, hij liep lekker in de cross, alleen boompje bij het cross losspringen. Toen het starthok, hij was lekker rustig. toen van start gegaan, 1,2 gingen perfect. 3 liep die wat te kijken maar ging die wel goed overheen, raakte alleen even het puntje. 4 even aangemoedigd met mijn stem, 5,6 7 ging ook goed. Maar toen reed ik richting water en toen draaide hij opeens om, daar lagen we bijna :') Maar bleef net zitten en opnieuw aangereden.. Ging toen zonder twijfelen dus was wel erg zonde eigenlijk. door het bos heen ging goed, toen 13-14 dat lijntje, en ik had het al gedacht, voorbij 14 geschoten, het stuurwerk moet nog wat beter. Conditie en tempo zit goed, terugnemen ook, alleen het sturen nog niet helemaal. Dus een volte en opnieuw, nu wel gesprongen. Toen in een race-tempo naar de laatste en deze ging goed. 3 sec buiten de tijd, dus met 2 weigeringen helemaal niet zo slecht.
al met al, lekker gereden maar geen winstpunt. Op naar Castenray (als ik van de wachtlijst af kom in ieder geval :P)

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:49

Ik durf mijn verslagje hier niet eens meer neer te zetten, ha ha, zo ontzettend suf! En zo ontzettend vrijdag de 13e.

Eind conclusie is wel dat ik het vertrouwen echt nog te veel kwijt ben en we dus maar eens een enorme stap terug gaan nemen. Misschien maar weer oefencrossjes rijden ipv B. En ik ga Castenray afzeggen suierkmeisje, dus dat scheelt weer een plekje ;)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:55

Manic, balen zeg! Maar is het niet goed gegaan? Welk startnr had je?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:56

Wat balen Manic :(:)

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:56

Manic: wat zonde! Wat ging er mis.
castenray is toch nog flink ver weg. Niet gewoon nog wat trainingen mee pakken?

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:58

Manic, wat een treurig bericht...

Van zusje heb ik een super positief verslagje aan de telefoon gekregen maar dat wil Zephyr hier denk ik zelf graag kwijt als ze straks thuis is.

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:58

FE wat een clown is edge! Je hebt heel wat beleeft vandaag maar toch ook wel fijn gereden
Loetie wat jammer maar gelukkig ben je zelf heel tevreden!
Polo netjes! Had je nog een prijs?
Suikermeisje, wel de finish gehaald dus en weer een ervaring rijker!
Manic wat balen zeg. Gelukkig zie je het probleem zelf in dus kan je gaan werken aan het vertrouwen
Ben benieuwd naar het verslag van Zephyr!