Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar voor onze eerste oefencross vind ik 1 crossje ook wel genoeg
ik doe mee aan de 40cm. (rijdt jeugd en 18+ door elkaar? Ik kon niks vinden over leeftijd/paarden/pony's)
dus ik kan je vertellen dat je wel met jodphurbroek mag starten, mits je goedgekeurd schoeisel draagt. Wil je het helemaal zeker weten, start dan met gewone rijbroek en rijlaarzen
en vergeet je bodyprotector niet he! (verplicht)
ik heb muckboot jodphurschoenen, er zit een hakje onder dus dat zou goedbevonden moeten zijn. Voor de zekerheid neem ik wel een 'gewone' rijbroek en rijlaarzen mee. Mijn stalgenoot is een keer gediskwalifieerd omdat ze een jodphurbroek aan had en dat wil ik niet 
we zullen wel opvallen
hij is wel ervaren en heeft al meerdere crossjes en crosslessen gehad met zijn eigenaresse. Ik heb wel springervaring en samen hebben we ook al een aardige boomstam gesprongen, maar dit wordt ons eerste serieuze parcourtje
ik heb er meeeeeega veel zin in!! Ga van te voren nog wel even goed oefenen met 'enge' dingen, maar ik zie het meer als een ervaring dan dat we de eerste plek moeten halen
?
(buiten bp en paspoort
)

(en een paard is ook niet onbelangrijk, haha). Daarnaast de hierboven genoemde zaken.