[SGW] SGW Hattem of SGW Vasse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaKa

SGW Hattem of SGW Vasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 08:33

Hoi Bokkers!

Aangezien hier veel mensen zitten met ervaringen met alle SGW's heb ik een vraag.

Ik rij nog niet zo lang SGW, en moet nu een keuze maken tussen Hattem of Vasse. Het is namelijk op hetzelfde weekend. Mijn vraag is wat het verschil is tussen deze crossen? Welke is moelijker en op wat voor gebied?

Ik heb al veel negatieve reacties gelezen over Vasse. Maar ook gelezen dat Hattem een moelijke cross is. Aangezien ik nog niet heel veel ervaring heb en liever naar een makkelijkere cross ga met een slechte organisatie dan na een moeilijke cross die tiptop geregeld is, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!

Het gaat om de L hindernissen :-)!

Alvast bedankt!

Mootje

Re: SGW Hattem of SGW Vasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:35

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:40

Vasse heeft afstanden die niet kloppen waardoor het gewoon gevaarlijk wordt, bomen die eigenlijk in de weg staan op de aanrijdlijn, gewoon dingen die makkelijk voorkomen kunnen worden door de sprongen een meter opzij te zetten. Ik heb daar L paarden gereden, maar dat was echt niet fijn. Hattem is super voorelkaar qua hindernissen en afstanden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:44

Je kunt ook de topics van vorig jaar over deze crossen teruglezen :) Daar staat veel info in.

Hattem vind ik zelf een geweldige cross, wel lastig maar heel eerlijk gebouwd. Alles is ook mooi bijelkaar.
Vasse heb ik in 2004 en 2007 gereden en toen vond ik het wel een hele leuke cross, niet al te moeilijk maar wel heel divers. Alles ligt wel wat verder uit elkaar (toen in ieder geval) Maar van het afgelopen jaar was men niet zo positief over deze cross, wat Mistid ook al zegt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:35

Hattem is prachtig. Alleen al qua omgeving, de cross is wel pittig maar heel mooi gebouwd. Het is heel goed te doen. Ik vind Hattem dan ook echt een aanrader.

Vasse is oneerlijk met slechte afstanden, rare hindernissen en combinaties. Dat was mijn ervaring vorig jaar, was de eerste keer dat ik daar was en dan ook meteen de laatste.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:05

Kort maar krachtig, Hattem!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:42

carlijn dan zou ik ook voor hattem kiezen

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:57

Juist als je niet zoveel ervaring hebt zou ik niet willen kiezen voor een cross die niet zo goed geregeld is en daarbij juist als je niet zoveel ervaring hebt hoor ik idd over Vasse ook wisselende verhalen en slechte afstanden ed en dan word het juist een hele moeilijke cross voor je.
maar heeft Hattem wel B dan of is het de bedoeling dat je dan L start....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:57

Aan het onderschrift te zien start TS gewoon L.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:26

_Sim_ schreef:

.. :+ daar kijk ik dus nooit naar, dan zou ik zeker voor Hattem gaan, prachtige cross in de L... ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:32

bianca1980 schreef:
_Sim_ schreef:

.. :+ daar kijk ik dus nooit naar, dan zou ik zeker voor Hattem gaan, prachtige cross in de L... ;)

Maar het staat ook gewoon in de openingspost: "Het gaat om de L hindernissen." :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:39

ooohhh ahhahaha... _/-\o_ dan was 't het late uur waarop ik niet meer zo scherp was denk ik.....oliebol...

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:47

Super THANKS voor jullie antwoorden!

Dan ga ik toch naar Hattem. Wil graag L starten, maar wist niet of die cross te heftig was. Aangezien ik in de topics van Hattem lees dat de cross in 2010 erg pittig was (mede omdat het toen NK was). In 2011 was de cross 'makkelijker' (maar was het geen NK). Ik 2012 is het wel weer NK, dus dacht: owjee... dan is hij is 2012 vast weer moeilijker?

Maar ik ga hard oefenen en trainen en dan ga ik in Hattem gewoon L starten!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:22

Maar om dit jaar aan Hattem (wel weer NK) mee te doen, moet je toch 6 wp hebben in je klasse?
Ik had heel graag mee willen doen, maar ben dan op vakantie... dat is ook leuk natuurlijk, maar omdat ik zulke goede verhalen hoor, wil ik dat graag zelf eens ervaren. Vasse heb ik één keer gereden in de B, in 2010. Vond het toen best leuk hoor, maar niet zo geweldig dat ik daar weer 2 uur reizen voor over heb.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:29

Volgens mij heeft Hattem ook een open L rubriek!