[SGW] Verslagen Westerbork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Verslagen Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:55

Kom maar op met de verslagen, de eersten zijn al over de finish, en de thuisblijvers zijn nieuwsgierig!!

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:06

Ik heb heeerlijk gecrossed vandaag :D Miranda was er twee jaar uit geweest, maar ze pakte vandaag weer zo ongelofelijk lekker aan! *\o/* Ik had vanmorgen in de dressuur 195 punten, springen was foutloos (hartslag 60) en cross was ook foutloos met 12.8 strafpunten voor de tijd (Hartslag 52). We gingen gelukkig precies tussen de buien door. Net lekker het paard naar huis gebracht en gedouched. Ik sta voorlopig nog tweede, we gaan zo weer die kant op als de volledige uitslag bekend is :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:18

Dat klinkt goed Photography!

texelse

Re: Verslagen Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 13:24

Mooie dag dus Photography, en met mooie resultaten!!

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:35

@photography: als je op www.equiscore.nl kijkt, worden de resultaten direct weergegeven

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:01

Ik ben heel benieuwd! Kom maar op met alle mooie verslagen! :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:09

Haha, Photography, dan sta ik precies achter jou :+
Goed gedaan!

Ik mocht vanochtend wel lekker in een plensbui m'n proefje rijden. De hele tijd miezerde het en toen ik de ring in reed ging het ineens een stuk harder regenen.
Proef zelf ging wel goed vond ik. 170 punten en laatste ^)
Maargoed, het is meer dan 165 punten (als vond ik dat het toch echt wel meer dan 180 punten waard was) :P
Springen ging heel goed, wel een paar keer iets geholpen door m'n pony, maar foutloos! :D
Cross ging zelfs nog beter, nergens twijfel en een mooi tempo. Dus ook foutloos en volgens mij als enige van de hele ring binnen de tijd :)
En uiteindelijk toch nog opgeklommen van de laatste naar de 3e plek! Met maar 0.07 strafpunten achterstand op de Drentse kampioen :P
En ik dacht altijd dat een achterstand van dressuur eigenlijk niet meer in te halen is :')

Nu nog even zien hoe mijn prijs hier terecht komt. M'n vader heeft vanmiddag nog een afspraak, dus die kan niet met mij weer terug...

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:23

Beide goed gedaan top ik reed ook in ring 1

Dressuur niet zo geweldig dus 188 (wat iets tegeviel, maargoed)
Springen super en foutloos
Cross ook super, ik dacht dat de hindernis voor de waterbak (net als vorig jaar) in een rechte lijn op het water stond. Maarje toen ik aanreed bleek dat niet zo te zijn dus keihard met pony en als in de bosje.... -O- omdat ik hem echt niet meer zo scherp ineens het water in kon trekken en toen stonden we voor het alternatief. Maarja inplaats van het alternatief dom genoeg weer omgedraaid om door de waterbak te gaan dus 20 strafpunten aangerekend gekregen :\ . Uiteindelijk nog bijna binnen de tijd binnen (2.8 strafpunten) dus baal enorm want zonder weigering dik eerste geweest...... Maargoed verder wel heel teverden over pony die voor de eerste keer tussen de paarden moest crossen en verder perfect sprong. En eerste winstpuntje is binnen :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:31

Had je niet goed verkend dan Kristianne? Dan wist je toch hoe de hindernis zou staan? :)

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:38

Jawel maar gewoon niet goed opgelet denk ik, en we ging ook net iets te hard om nog te corrigeren :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:42

hahaha gebeurd je vast geen 2e keer :D

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:45

Nee was alleen wel een beetje dom :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:03

Ik ben toch even heen geweest. Heb nr 43 meegeholpen. Zij reed haar 1e cross. Dressuur en springen goed gereden en met de cross een stuurfoutje bij het water maar het paard pakte super aan. Gelijk een wp bij haar debuut. Als er fotograven een foto van nr 43 hebben gemaakt kunnen die mij een pb sturen dan geef ik dat aan haar door want zij zit niet op dit forum.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:19

Hier ook even mijn verslagje vanuit de auto terug naar huis.

Dressuur ging netjes (198 punten) en springen ging ook super (foutloos) hartslag was goed bij de DA, braaf geplast voor het moest gaan gebeuren en toen richting starthok. Heel relaxt van start gegaan en keurig over H1. Daarna sloeg ze alleen zomaar af (nog niet eens in de buurt van H1) Ik kon er niks meer mee en kwam gewoon niet in de buurt van de hindernis... Verschillende tactieken toegepast, maar ze bleef wegdraaien. Uiteindelijk lukte het om haar in stap in de buurt te krijgen en heb ik haar er vanuit stap overheen gedrukt. Alles werd gelukkig (omdat ik maar 1x dichtbij de hindernis ben geweest) als 1 weigering gerekend en zo kon ik wel verder. De volgende hindernissen had ze nog wel wat aanmoediging nodig, maar voor de rest kwamen we fijn op gang. Na de wegovergang met landhek, waar we netjes overheen gingen hoorde ik iemand succes roepen. Bleef zelf geconcentreerd (niet eens gezien/gehoord wie het riep) maar het was voldoende aanleiding voor Woll om (met zonder ook maar een hindernis in zicht) 180 graden om te draaien, daar ging ik bijna. Na een heel stuk gekl**t en een flink stuk in zijn achteruit kreeg ik haar gelukkig weer goed om. Hele cross nog op mijn hoede geweest maar de rest ging goed, ook bij de lastige sprong/hoek naar het water.

Was behoorlijk teleurgesteld in het feit dat ze me zo laat zitten zonder aanwijsbare reden. Je voelt je echt zo machteloos op zo'n moment, want is echt gewoon wachten totdat ze dat eigenwijze opgeeft en je hebt geen idee wanneer ze het doet al voel je wel dat je er de hele cross bovenop moet zitten.

Op mijn protocol nog wel staan dat ik het mooi had opgelost en 7'ens op mijn lijst wat verder in de cross. Dus dat was wel leuk om terug te lezen. Maar verder vooral een beetje teleurgesteld in paardenbeest.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:23

Ik heb heerlijk gereden!

Beau liep haar eerste cross vandaag en heeft het super gedaan.
Dressuur (ook nog nooit gedaan) 180, ze slingerde wat en werd dan wat onrustig met het hoofd. Voor het springen godsgruwelijk zenuwachtig, de laatste parcoursen gingen niet zo naar wens. En met die regen werd het ook best glad. Reed iets te voorzichtig, wat 3 tijdfouten opleverde.
Cross pakte ze super aan! Alles foutloos, wel dik over tijd maar ik heb ook niet op tijd gereden. Had bij de spoorbomen 3 7'ens met als noot beugels iets korter (had ze express iets langer gelaten omdat het de eerste cross was en ik dan beter door kan drukken) en bij de ander (waar stond die?) 3 6'en.
Al met al, heel tevreden.

Kristianne, sprak jij mij aan bij de veterinair?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:31

Tot nu toe tevreden mensen zo te lezen.

Jammer dat Wol je liet zitten Vief. Doet ze dat vaker?

Het was inderdaad een rare draai bij het water.

Mijn verslagje.
Dressuur ging niet erg goed. Hij was een beetje fit en daar door ging het een beetje hard. Viel erg door mijn binnen been. Had 179 in ring 2

Springen vond ik wat spannend omdat het glad was. Helaas 1 weigering op de dubbel en een balk ergens.
Verder een slangenvolte tussen 8 en 9 gereden... Daardoor nog een heleboel tijd fouten.

De cross zag ik niet zitten in eerste instantie omdat hij nooit wil vertrekken en alleen maar loopt te klieren. Ik stond echt op het punt om af te melden.
Toch maar gestart en in 1 keer over hindernis 1. Hindernis 2 nog even wat aanmoedeging nodig.
De rest liep hij super. Niet onder me uit en goed te sturen. Een paar stukken viel hij in draf.
Uiteindelijk nog 1 weigering op de laatste sprong. Was mn eigen schuld want ik reed er te makkelijk op af.
Onderweg op elke hindernis tegen hem (en mezelf) geroepen kom op we kunnen het of zo iets.

Al met al heel tevreden!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:44

@ vief ik zag Woll nog stout doen bij 2. Dat was idd geen aardige actie van haar en absoluut niet nodig. Ik zei nog tegen mijn moeder: hopelijk krijgt zij haar nog verder want je had wel even een goede discussie..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:47

Vief, balen dat Woll zo stout was zonder duidelijke reden!

Verder voor de goede verslagen! Toppie! gefeliciteerd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 15:51

Sh*t Vief, doe je zo je best, 8 uur de dressuur in, en dan gaat Woll zo lopen klieren in de cross. Daar word je toch echt sch**tziek van!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:55

Saden dan heb ik met jou gepraat toen jij richting de DA liep en ik klaar was met springen en dus ook naar de DA moest. Mijn paard durfde daar alleen niet heen.
Mirte netjes gedaan hoor!
Vief jammer hoor. Ik zag het gedonder voor 2. Dan kun je niks meer.
Caro netjes ook voor die combi.
Kristianne die bocht was ook niet echt fijn. Stonden meer in de bosjes. Maar volgens mij stond hij op dezelfde plek als vorig jaar.
N_m netjes! Gefeliciteerd met je prijs.
Photography heb je nog een prijs??

Nou mijn verslag!
Dressuur liep echt giga uit dus zat er veel te lang op. Dus kon ten haar aandacht niet meer er bij houden waardoor ze mooi naar andere paarden ging hinneken enzo. Veel interessanter dan een beetje rondjes lopen. :+ Nog 173, dat viel mij niet eens tegen eigenlijk. Nou toen moest ik dus ook al direct omzadelen voor het springen en cross. Maar een paar hindernisjes ingesprongen, maar ze pakte goed aan dus dat was voldoende. Had 1 balkje op de 2e van de dubbel helaas. We kwamen al niet goed over de 1e, maar de 2e werd helemaal niks. Bij de DA was ze lekker relaxed en was haar hartslag 56. Incrossen pakte ze lekker aan, dus vol vertrouwen richting starthok. Zat ik nog klem met mijn been tussen de paal en haar, de doorgang vond ze maar spannend aangezien die natuurlijk niet heel breed was. Nou ja vertrekken snapte ze niet heel erg, maar daar gingen we. Veel aanmoedigingen nodig, maar wel goed over h1. Hindernis 2 vond ze toch wat raar dus daar1 weigering. De rest ging helemaal foutloos. :D Sprongetje voor de waterbak uit draf genomen omdat ik wist dat ze het water goed wilde bekijken. Nou dat deed ze mooi en ze stapte netjes door en erin. Ik ben echt heel blij! Wel te langzaam natuurlijk, maar ik ben heel tevreden voor de 1e keer.

Ow en mij stijlpunten waren bij de spoorboom 7-7-8. Bij de dubbel 6-6-7.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:07

Nou wij zitten ook in de auto, wat een lange dag zo!

Dressuur losrijden was drama, zo druk en slechte bodem. Proef ook niet goed, paar keer wat omhoog en klieren. 179 punten. Springen prima rondje, foutloos en binnen tijd. Hartslag 55 dus hup naar cross. Heeeel fris in het starthok en een vliegende start. We gingen weer super! Met nog 5 seconden op m'n klok foutloos over de finish. Stijlcijfers: 8 en 7.3. Dierenarts goed, hartslag 64.

En toen waren we fries kampioen!!! :D en tweede van heel noord nederland. Super trots op m'n toppertje.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:09

Netjes Magriet
Dan was jij die schimmel die het heel fijn vond dat mijn paard door liep.

Gefeliciteerd Rosa!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:12

Gefeliciteerd Rosa!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:15

Top Rosa! Super gedaan.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:21

Dank jullie wel!

Vief, wat rot zeg dat het zo ging! Zeker als je niet weet waarom 'ie zo doet..
Mistid, super dus voor eerste keer!
never_mind, ook gefeliciteerd!