[SGW] Ervaringen WoW zadel eventing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Ervaringen WoW zadel eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:34

Ha allemaal!

Mijn zadel ligt niet goed meer op mijn jonkie en er werd me een WoW zadel aangeraden omdat die optimale bewegingsruimte biedt en makkelijk aan te passen is wanneer het paard groeit/ontwikkelt. Ik lees zowel veel positieve als negatieve ervaringen met WoW, maar kan weinig vinden over het eventing-type. Iemand daar ervaring mee?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 05:44

Wat betreft het eventing zadel weet ik niks!
Wel over de dressuur! 3 bij mij op stal hebben hem!

Vaak ermee gereden! Zit heerlijk!!!!!
Bijvullen moet wel door iemand van hun! Niet elke zadelmaker kan het!
Bij 2 ligt het zadel het beste met alleen die singel van Wow! Dat is dat vreemde dubbele ding!

Vind het fijne zadels alleen wel schreeuwend duur en niet de mooiste om te zien!
Zijn meer lucht gevulde zadels die ik persoonlijk mooier vind!
Bates bijvoorbeeld!
http://www.aleashop.be/pdf.asp?file=483 ... ochure.pdf

FCSA

Re: Ervaringen WoW zadel eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 19:34

Thanks voor je reactie, Henny!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 07:12

ik heb een wow dressuurzadel en dat bevalt super. Eventing/springzadel staat op de lijst maar dan moeten er eerst weer centjes zijn.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:39

ik heb een wow dressuur en spring zadel. Ben er erg tevreden mee. springt heerlijk! Ik heb alleen niet de cross zitting maar de shallow sheet die andere vond ik te plat. Een vriendin van mij heeft de cross zweetbladen en die is daar ook erg happy mee.

hopelijk heb je hier wat aan.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:52

hennydehart schreef:
Wat betreft het eventing zadel weet ik niks!
Wel over de dressuur! 3 bij mij op stal hebben hem!

Vaak ermee gereden! Zit heerlijk!!!!!
Bijvullen moet wel door iemand van hun! Niet elke zadelmaker kan het!
Bij 2 ligt het zadel het beste met alleen die singel van Wow! Dat is dat vreemde dubbele ding!

Vind het fijne zadels alleen wel schreeuwend duur en niet de mooiste om te zien!
Zijn meer lucht gevulde zadels die ik persoonlijk mooier vind!
Bates bijvoorbeeld!
http://www.aleashop.be/pdf.asp?file=483 ... ochure.pdf

Bates heeft een mooi uiterlijk maar als het niet past is het vreselijk, ik heb een Bates dressuur zadel gehad met cair, lag echt voor geen meter, zadel maker kon er ook niet veel mee aangezien je niets met de luchtkussens kunt doen, uiteindelijk opgevult met wol (boven op de luchtkamers) om hem passend te krijgen.

inmiddels is de bates dus ook weer verkocht. Wow heb ik goede verhalen over gehoord

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:25

Mag ik me hier even mengen in de conversatie en even uit de wereld helpen dat Bates te vergelijken is met Wow. Ik ben gecertificeerd om Wow/ Flair kussens in bestaande zadels in te bouwen en ben dus ook in de Wowfabriek geweest waar de luchtzakken gemaakt worden. dit zijn echt zakken met een slangetje eraan, dit slangetje wordt naar de zijkant van de zadel geleid zodat er lucht ingepomt kan worden.

Cair daarentegen is een schuimrubberen schijf die in de kussens geplaatst wordt en overlapt in het midden. Ze noemen het luchtgevuld maar uiteindelijk is het niets anders dan een luchtige schuim waar de lucht tussen zit en dicht geseald is.

Flair/Wow en Cair zijn dus totaal niet met elkaar te vergelijken !!! Flair kan door een ervaren zadelmaker aangepast worden, Cair kan er alleen maar uitgehaald worden als het niet past...

De namen lijken heel erg op elkaar en dat komt omdat beide partijen, Wow en Wintec (Bates is Wintec) teglijk bezig waren met patenten aanvragen voor luchtkussens, Wow was eerder en heeft zoveel vast kunnen leggen dat Wintec weing opties meer over had. Dus nu de schuimkussens als laatste mogelijkheid, om meer verwarring te stichten hebben ze een naam gekozen die erg op de gepatenteerde naam Flair lijkt :D

Voor diegenen die ene compleet Wow zadel te duur vinden, is het altijd mogelijk om het Flair systeem in een bestaand zadel te bouwen. De kussens worden dan opgemeten en de luchtzakken worden op template gemaakt, inbouwen kan zowel voor en achter als alleen voor en achter wolgevuld (zo rij ik omdat dubbel lucht te instabiel is voor mijn rug)

ben niet voor Wow of tegen Bates maar wil alleen het verschil duidelijk maken...

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:20

Dank voor de ervaringen en de info! Weet iemand of ik ergens een foto kan vinden van het complete Wow eventingzadel?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:37

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:58

Thanks! Pfoe, wat is ie lelijk zeg :) Rij jij ermee, Ibonn?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:42

Nee, ik niet, Eventinggek hier op bokt wel. Je kan haar even mailen, misschien wil ze het zadel wel verkopen ... Zelf vind ik ze te duur voor een amateur en heb Flair in mijn Stubben ingebouwd :D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:42

Ok thanks! Zal haar even een pb sturen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:29

Ik heb m ook sinds kort. Dit is mijn zadel
Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:30

Hey, fijn, een duidelijke foto. Hoe bevalt ie? Heb het idee dat je zo 'hoog' op de rug zit in vergelijking met bv. de Franse zadels..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:33

hoi, ik heb ook wows! , ben er helemaal fan van... is absoluut aan te raden om er eens een proefrit op te maken

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:33

Ik heb destijds paar keer met wow gereden en vond het een verschrikking. Maar dat is heel persoonlijk. Ik Ben heel erg closecontact fan en zweer Dan ook bij de Feanse zadels.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:37

knollentuin schreef:
hoi, ik heb ook wows! , ben er helemaal fan van... is absoluut aan te raden om er eens een proefrit op te maken

Ja, zag je al voorbijkomen in een van de wow-topics :) Lees zulke verschillende berichten, van leeglopende, wiebelige zadels die drukkingen veroorzaken tot jubelende success stories. Lastig hoor.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:37

_lautje_ schreef:
Ik heb destijds paar keer met wow gereden en vond het een verschrikking. Maar dat is heel persoonlijk. Ik Ben heel erg closecontact fan en zweer Dan ook bij de Feanse zadels.

Ik vind de Franse zadels ook heel fijn. Butet en Childeric bijvoorbeeld. Waarom vond jij de wow een verschrikking?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:38

Had het gevoel teveel op het paard te zitten en weinig te voelen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:38

Ik dressuur al jaren op een wow... Nu 6 jaar denk ik. Voor mij niks anders meer. (nu komt dat ook we doordat ik rugklachten heb en het wowzadel het eerste zadel is waarmee ik pijnvrij kan rijden )
Het hele springen en crossen is nog erg nieuw voor mij, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal in springzadels, maar ik ben er superblij mee. Het zijn misschien niet de knapste zadels, maar als je er eenmaal op zit, zie je dat ook niet meer ;). Als je wilt kan ik binnenkort nog wel eens wat foto's maken.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:39

_lautje_ schreef:
Had het gevoel teveel op het paard te zitten en weinig te voelen.

Ja, daar ben ik ook bang voor als ik het zadel zo zie. De zitting is heel dik wat voor minder feeling zorgt. Welk zadel heb jij? (Misschien had je dat al in het Butet/Childeric topic gezet :) )

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:40

Sansje schreef:
Ik dressuur al jaren op een wow... Nu 6 jaar denk ik. Voor mij niks anders meer. (nu komt dat ook we doordat ik rugklachten heb en het wowzadel het eerste zadel is waarmee ik pijnvrij kan rijden )
Het hele springen en crossen is nog erg nieuw voor mij, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal in springzadels, maar ik ben er superblij mee. Het zijn misschien niet de knapste zadels, maar als je er eenmaal op zit, zie je dat ook niet meer ;). Als je wilt kan ik binnenkort nog wel eens wat foto's maken.

Is de jouwe het springmodel of het xc-model?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:41

Devoucoux en Antares :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:42

Ik ervaar de zitting zelf niet als dik. De overgang van zitting naar zweetblad is wel anders dan van een conventioneel zadel en de voorboom loopt als het ware wat ronder. Maar het materiaal is niet echt dikker.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:44

Decisions, decisions... :)