[SGW] bos om te oefenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottegold

bos om te oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 08:58

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het oefenen met het crossen.
Ik rijd wat trainingen en clinics en we vinden het super leuk.

Maar is er niet ergens een plek waar je gewoon voor jezelf kan oefenen?
Een bos of heide met wat natuurlijke hindernissen?
Zo ja, waar dan?

Maureen95

Re: bos om te oefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:58

ja je kan ook gewoon in het bos. lekker een boomstammetje doen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:59

Beeeet je te ver weg voor je, maar Bussloo heeft een heel parcours met allerlei natuurlijke cross hindernissen, idem in Bathmen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:59

ja daar ka nje ook. maar je kan ook eerst even wandelen in het bos en dan boompjes klaarleggen en dan later weer opruimen al weet ik niet of de boswachter daar blij mee is. :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:00

Bij Wieringerwerf is er een bos waar diverse hindernissen staan :) is gewoon vrij toegankelijk :)
Wel een eindje weg van Den Haag

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:27

Ik heb nu van de paasbult alle leuke en handige gekapte of oude spullen gepakt
en heb in mijn land nu een halve cross staan.. Verder hadden wij in het bos bankjes en bomen
die we sprongen. Misschien dat je eens een dag kan rommelen in het bos en op de 'niet officiele'
maar wel goed bereikbare plaatsen (eigen paadjes maken dus) wat kan bouwen of neerzetten :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:31

Ik ben wezen oefenen in Lunteren. Volgensmij moest je ervoor betalen en dan kan je gewoon dat terrein gebruiken, een crossterein. Staat daar wel hoog geloof ik.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 10-04-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:33

In heet Dijkgatbos bij wieringerwerf is ook een waterbak

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:06

Ik woon ook in Den Haag dus weet wel aardig wat dingetjes voor je!

Uithofsbos, vlak achter de Uithof meertje met inloop en greppel daar.

Madestein, bij de politiemanege liggen 3 grote boomstammen en 1 kleintje. Ook kun je daar het grote en kleine meer in! Bij het kleine meer (oude pannenkoekenhuis) is een soort van strandje afgegraven. De randen zijn van beton dus afsprong, waterbakje, opsprong (wel maar 70 cm hoor)

Ockenburg, staan naast het grote witte huis allerlei bankjes en picknicktafels in het open veld! Kun je dus allemaal springen!

Alles hiervoor doe ik zelf ook springen tijdens het oefenen voor m'n cross. Uiterraard wel in combinatie met echte crossles!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:16

Hey wat grappig hennydehart... Ik heb een tijd aan de haag weg gestaan. Ik weet dus presies welke plekjes je bedoeld..
Helaas iets te ver weg voor waar ik nu sta... maar bedankt voor de tips..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:20

Niet voor niets worden er crosslessen gegeven, zou dus niet teveel zelf gaan aanmodderen tenzij je het terrein heel goed kent ook qua afstanden en bodem en alles, en zelf ruim voldoende crosservaring hebt, en dan nog is les aan te raden.

Verder, tsja, omgevallen boompjes, picknickbankjes en zitbankjes als ze goed staat zijn ook goed te doen, mits je die hoogte aankan, en van die lage boompjes die als afzetting in het bos dienen voor auto's ed maar die je wel open kan doen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:44

Jammer want alles wat ik opgenoemd heb staat allemaal vrij van gevaarlijke opstakels, goede bodem enz!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:51

Shanedow schreef:
Ik heb nu van de paasbult alle leuke en handige gekapte of oude spullen gepakt
en heb in mijn land nu een halve cross staan.. Verder hadden wij in het bos bankjes en bomen
die we sprongen. Misschien dat je eens een dag kan rommelen in het bos en op de 'niet officiele'
maar wel goed bereikbare plaatsen (eigen paadjes maken dus) wat kan bouwen of neerzetten :D

En dat is dus niet toegestaan en krijg je ook een boete voor als je gesnapt wordt (en die kans is erg groot als je terugkomt).
Je kunt ook gewoon een bos zoeken waar al hindernissen staan langs ruiterpaden, complete crossparcoursen zul je niet snel vinden maar de meeste grotere bossen hebben wel wat hindernisjes staan.
Anders kun je ook gewoon op de bekende crossterreinen komen crossen met of zonder begeleiding.