[SGW] waarom SGW/Eventing? (scriptie vraag)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AylaMohini

waarom SGW/Eventing? (scriptie vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 19:47

Hallo Allemaal,

Voor mijn scriptie moet ik vast 1 vraag hebben gesteld en zoveel mogelijk reacties ontvangen. Op basis van deze reacties zal ik vervolgens de volledige enquete kunnen opstellen. Het gaat maar om 1 vraag. Laat dus alsjeblieft een berichtje achter met daarin jou antwoord.

De vraag luid:
Wat is de reden dat jij een bepaalde activiteit met je paard verkiest boven alle andere activiteiten?

Ter verduidelijking: Ik ben op zoek naar de verschillende motivaties die mensen hebben om "1 activiteit met paarden te kiezen boven de anderen. Gezien dit het SGW/ Eventing forum is zullen meeste van jullie dit het liefste doen met je paard. Vervolgens zou ik dan graag de belangrijkste reden horen waarom dit jou voorkeur geniet.

Voorbeeld antwoorden:
Ik kies voor SGW omdat ik zowel dressuur als springen leuk vind
Ik kies voor SGW omdat ik de kick leuk vind

Alvast bedankt allemaal!!!

Lielle

Re: waarom SGW/Eventing? (scriptie vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:29

Omdat het de meest veelzijdige discipline is, die van ruiter en paard lef, handigheid, balans, doorzettingsvermogen en vooral vertrouwen in jezelf en elkaar vraagt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:59

Lielle schreef:
Omdat het de meest veelzijdige discipline is, die van ruiter en paard lef, handigheid, balans, doorzettingsvermogen en vooral vertrouwen in jezelf en elkaar vraagt.

Ik denk dat de meeste mensen hier deze mening delen, ik in ieder geval wel!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:37

Die mening deel ik inderdaad ook.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:46

Het is inderdaad de veelzijdigheid en de afwisseling die SGW zo leuk maken, niet alleen voor de ruiter, maar ook voor het paard. Het is voor mij een grensverleggende activiteit, waarbij ik iedere keer weer merk dat de band tussen mij en mijn paard sterker wordt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:39

Lielle schreef:

Loetie84 schreef:
Het is inderdaad de veelzijdigheid en de afwisseling die SGW zo leuk maken, niet alleen voor de ruiter, maar ook voor het paard. Het is voor mij een grensverleggende activiteit, waarbij ik iedere keer weer merk dat de band tussen mij en mijn paard sterker wordt.

Sluit ik me helemaal bij aan. Zowel ik als mijn paarden hebben het meeste plezier in de cross en de band die je krijgt met je paard door het crossen is veel sterker dan wanneer je alleen zou springen en/of dressuur rijden. Als ruiter moet je op je paard kunnen vertrouwen maar je paard moet ook absoluut de ruiter blindelings vertrouwen en dat schept een sterke band

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:00

Cross nu even niet, maar kan niet wachten om weer te beginnen omdat het heel afwisselend is, de spanning en het 'natuurlijke' van de hindernissen spreekt me aan. Daarbij het lekker galopperen door het terrein als team. Je hoeft niet constant op je parcours te letten want dat spreekt redelijk voor zich. De cross geeft gewoon een onwijze kick! En dat het dan ook nog een wedstrijd is, hoe mooi wil je het hebben :D

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:33

Bedankt! dit is enorm hulpvol!!! ik moet een paar honderd reacties hebben, dus laat vooral jou mening achter.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:31

Grensverleggend, dat geeft voor mij 'de kick'. Wat een gaaf gevoel als je die ene enge sprong toch samen gedaan hebt!
Dat je op elkaar moet vertrouwen dat je er veilig overkomt, daar versterkt je band en het vertrouwen in elkaar enorm door.
Samen plezier hebben en even weg van alle serieuze dressuuroefeningen en frustratie.

Maar uiteindelijk ook: De geweldige sfeer op de eventingwedstrijden.
Daar kan ik nog wel het meest van genieten. :j

Ik ben iemand die van competitie houdt, maar ook graag het paard een plezier wil doen. Voor ons is de SGW daarom de idiale combinatie.
Kan echter wel begrijpen dat dit voor mij als beginner voor de hobby misschien anders is.
Iemand die echt ambitie is traint er heel serieus voor, voor ons is het vooral ter afwisseling en plezier.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:27

Lielle schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens! Fijn omschreven Lielle. Zo'n hele dag op pad met je paard schept ook een bijzondere band en idd de sfeer op een wedstrijd is uitermate relaxed. De cross zelf, maar ook een crosstraining, voelt als een beloning voor ruiter en paard waarbij de ruiter een grote verantwoordelijkheid heeft om zijn/haar paard heel te houden en tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Succes met je scriptie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:06

Citaat:

De bovenstaande uitspraak van Lielle ben ik het ook helemaal mee eens. Zelf zou ik nog willen toevoegen dat ik het geweldig vind om op zulke mooie plekken in de natuur volop te kunnen rijden en springen zonder me druk te maken om ander verkeer e.d. zaken omdat het een afgezet parcours is. Ook denk ik dat niet alleen ik maar ook mijn paard dit het allerleukst vind om te doen en ik vind "de kick" van een goed gereden lastige hindernis of combinatie geweldig.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:32

Ik ben het eigenlijk al eens met al het bovenstaande. Ik vind vooral belangrijk dat mij paard het leuk vind en dat we samen lol hebben. De sfeer op de wedstrijd draagt daar ontzettend aan bij. Verder vind ik ook de adrenaline rush heel gaaf en vind ik het mooi dat het niet alleen het crossen is waarbij de snelste wint, maar ook een stukje techniek in de dressuur en het springen gevraagd worden.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:01

Omdat SGW met de drie disciplines de meeste veelzijdigheid weergeeft die je met je paard kunt doen, in mijn ogen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:16

Mijn voornaamste reden is dat mijn paard het zo leuk vind, dat is imo een basisvoorwaarde voor de SGW. Daarnaast geeft het een kick om een moeilijke hindernis te overwinnen en beiden gezond aan de finish te komen, vol adrenaline :D
Verder sluit ik me aan ij alles wat er hiervoor al gezegd is :j

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:25

IK sluit me ook aan bij al het bovenstaande.
Verder houden de afwisseling van de wedstrijd, maar ook de (noodzakelijke) afwisseling in de training houden paard en ruiter scherp en fris in het hoofd.
En het gevoel van een fijn gelopen cross(training) is niet te omschrijven. Dat blijft keer op keer gaaf.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:22

SGW is het mooiste om te doen, paard en ruiter genieten volop, het geeft een kick om over moeilijke hindenissen te springen, samen je grenzen te verleggen en genieten van het wederzijdse vertrouwen in een vaak mooie omgeving vol uitdagingen. 1 van de meest positieve randverschijnel is de geweldige sfeer op wedstrijden en de leuke contacten die je daar legt. Het maakt het echt tot een dagje uit.

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:45

Wederom bedankt voor de antwoorden! en heb je het nog niet gedaan, laat dan alsjeblieft jou mening ook horen, ook al staat hij erbij, want hiermee kan ik aangeven hoeveel mensen beantwoord hebben.

bedankt!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:48

Waarom sgw?

Een samengestelde wedstrijd is alles op 1 dag,
Netjes in de dressuur ring verschijnen, een parcours springen, en dan de beloning als je het goed gedaan hebt, de cross.

Je hebt hierdoor een veelzijdig paard, laat zien dat je een echt team bent.en je hoeft niet tig x op wedstrijd, want alles is op 1 dag. ideaal.
Plus dat de sfeer veel gemoedelijker lijkt.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:23

Lielle schreef:

EENS!

En indd de sfeer die op een SGW hangt, hangt op geen enkele andere wedstrijd!
Iedereen is behulpzaam, vrolijk enz!
Bij de paarden zie je ook altijd het plezier in hun ogen wanneer ze de cross in mogen!