[SGW] crosshorloge en afstanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cillusion

crosshorloge en afstanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 21:29

Het een en ander over het instellen van het horloge heb ik al gevonden, maar dan... Volgens mij heb ik vorig jaar alleen in Westerbork een 1 km paaltje gezien, andere crossen is mij dat niet opgevallen. Staan die er altijd wel? Hoe meten jullie de minutenpunten uit? Mijn plan is de GPS meenemen, om dan te meten, houd wel in dat ik geen stapje terug kan doen om de hindernis nog een keer te bekijken. Makkelijkst lijkt mij om vanaf de start alle minutenpunten te noteren, bij onze pony dan dus op 450 meter. Andere ideeen soms? Ben benieuwd!

xSiep

Re: crosshorloge en afstanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:32

Loopwieltje mee :j Dat lijkt mij de enige manier, ik ben nog nooit een cross tegengekomen waar de minutenpunten vermeld staan, alleen soms 1km paaltjes. GPS is denk ik niet precies genoeg en je kan idd dan niet van de route afwijken, wat me niet handig lijkt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:53

ik deed vorig jaar voor het eerst en gas erop en merkte het wel, was ruim binnen de tijd en bijna te snel :j
maar ik stelde mijn horloge in op de minimale tijd en wist dan dat ik nog wat tijd had. Als ik dan nog een eind moest nog even gas erop, als ik er bijna was dan gewoon doorrijden.
Iig dat is mijn theorie erin, zullen vast wel betere ideeen zijn :o

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:58

Loopwiel is inderdaad het handigst! En anders miss vragen bij collegaruiters!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:02

Ik gebruik sinds kort de app sporty pall pro om snelheid en afstanden in het bos bij te kunnen houden. Een ideaal programma waarin ik zelfs kan terugzien dat ik in het bos een hek gepasseerd heb, zó nauwkeurig is die. Je kunt die ook pauzeren (dus bij een hindernis op pauze zetten en er lekker om heen lopen) Je kunt hiermee ook precies de afgelegde afstand zien... Misschien is het wat om hiervoor.te gebruiken? Ik rij zelf nog niet op tijd in de cross, dus ik heb me hier zelf nog niet mee bezig gehouden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:14

met de kilometerpaaltjes kom je al een aardig end. Ik zet mijn klok op oplopen en dan moet ik bij de tweede piep op het kilometerbordje zijn (M = 500m/m). In het L mag je er dan 40 meter voor zitten en in het B 80 meter.

En ik heb nu ook zo'n app (crosscountry walk) en die rekent zelf de punten uit. Alleen heb ik daar nog niet mee gereden, gleed uit in Chaam in het springparcours en kon dus niet crossen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:18

Had je hem wel gebruikt met de cross lopen Lielle?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:06

nee, had te weinig tijd in Chaam. Zal het zaterdag in EL uitgebreid proberen.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:45

Apps heb ik bar weinig verstand van,.... als ik het goed begrijp installeer je die op je phone, moet bij mijn samsung wel kunnen, maar ik het prepaid, maakt dat uit voor het gebruik? Vorig jaar hebben we ook niet op tijd gereden hoor, eerste cross was ze foutloos met een forse tijdsoverschrijding, laatste had ze maar een paar tijdfouten. Dit jaar proberen dichterbij de ideale tijd te komen. Ben benieuwd!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:09

Met de GPS de afstanden noteren is niet gelukt,... helaas! Op de een of andere manier had ik veel te weinig meters gemaakt, vreemd! Beetje inschatting gemaakt met de plattegrond, mijn dochter was 19 sec. binnen de ideale tijd. Dus geen tijdfouten, ware het niet dat de ideale tijd in Markelo voor de B-C stond op 420 m / per minuut, net als voor de cat b pony's. Extra handicap, aangezien we voor het eerst geoefend hadden op die 450 m / minuut!

Volgende keer misschien toch eens een app testen, met zo'n wieletje zie ik mijzelf nog niet lopen; laat staan dat we zo'n ding aanschaffen....