[SGW] SGW Alphen-Chaam - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

SGW Alphen-Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 16:08

Voor zover ik op mijn telefoon kon zien, was er nog geen verslagentopic. Ben benieuwd hoe de bokkers het gedaan hebben!

Ik heb superfijn gereden, dressuur gaat steeds beter, alleen kan ik haar in de proef nog niet zo fijn en ontspannen houden als met het losrijden, maar ik was wel tevreden. 198 punten :)
Springen ging wat minder fij n, aangezien ze de ring erg spannend vond, wel foutloos.
En toen de cross, die ging echt super, ze pakte zo fijn aan! Nergens twijfel, mooie afstanden en lekker het gas erop! Super stoer over de surfplank en door de coffin. Nog wel 13 seconden buiten tijd, maar sneller kon echt niet :P

Nu wachten op de totale uitslag.

Evony

Re: SGW Alphen-Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:09

Wauw super gereden dus Siep!
Hopelijk heb je nog een mooie klassering te pakken!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:14

Top! ik was er als bezoeker, heb nog wat filmpjes gemaakt, zal de linken zo snel mogelijk hier weg zetten. Het is geen top kwaliteit maar zitten leuke beelden tussen :)

Vond het een prachtige wedstrijd om te zien, en geweldige opening van het cross seizoen! Had toch wel respect voor de kuil en de water combi!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:25

Ik heb heerlijk gereden in de klasse M. Dressuur 3e met 202punten, springen 1 stomme paal en cross foutloos, alleen behoorlijk buiten de tijd. Mn klok deed het niet en heb dus gewoon gereden op een fijne wedstrijd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:32

geen last meer van je hoofd gehad Lau??

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:39

Niks! Alleen nu wel hoofdpijn, maar dat is niet zo gek.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:44

Siep & Lautje: mooi gedaan hoor! +:)+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:24

Wauw Laura wat goed! Dressuurprikker ;)

Wij zijn ook erg tevreden, Geert had 182 punten met de dressuur, 3 balkjes met springen (maar dat vinden wij met Ula nooit erg) en een fijne foutloze cross gereden. Ook zonder horloge omdat Geert de cross best pittig vond (na het verkennen) en wilde proberen om controle en fijne sprongen te rijden. Dat is gelukt, maar wel met wat tijdfouten. En achteraf zei Geert dat Ula erg simpel aanpakte, nergens twijfel. Dus dat is altijd fijn om mee te nemen naar de volgende cross :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:06

Goed gedaan Siep, Lau en Geert!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:22

Xsiep @ netjes, uitslag zal wel even wachten zijn.
lau @ helemaal goed bezig. ;)
mm @ geert gaat ook goed, nu hopen dat het springen ook zo blijft gaan dan komt het helemaal goed..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:37

Dressuur ging wel aardig zonder grove fouten, springen was meneer nog al tja heet wel goed rond kunnen sturen!
Toen de cross in ging ook super had op 5 een stop omdat er een lint onder lag te fladderen en toen tja de surfplakmwat groot en toen het water ...... Meneer ging en nam de sprong per tot hij er boven het water zag en ik een mooie duik nam :( ach ken er eigenlijk wel erg om lachen heb de cross niet gereden op wedstrijd maar als "oefen" rondje..
Nu lekker uit bad en richting bed met wat stijve spieren op naar eten-leur!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:07

Dan heb ik jou gezien Corien. Stond net te kijken daar en zag je duik. Echt balen dat je viel maar gelukkig was het water zacht (of niet?) Wel snel weer droge kleren aan kunnen trekken? De commentator maakte er ook wel een commedie van he :D

Was er als kijker en vond het leuk om alles te zien. mooi terrein was het weer :)
Iedereen tot nu toe gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

marrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:21

Voor ons doen fijne dressuur, springen foutloos, en een heerlijke rit met de cross,
wel wat tijdfoutjes,was ech geen doen,k lag er plat op.......belangrijkste een hele fijne rit in het zonnetje en de zeilboot vond ik spectaculair kan niet wachten op de foto's...kei trots op Master Class!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:25

Hopelijk hebben wij volgende week net zon mooi weer!
Iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten. En voor degenen met verwachte spierpijn: sterkte morgen :)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:56

Bijna allemaal mooie verslagen :)

Marijke, fijn dat Ula zo goed ging!!

Lautje, keurig gereden! Ik weet alleen nog steeds niet wie je bent...

Siper, goed gedaan!

Ik heb ook lekker gereden. Met Celeste (was haar derde dressuurproef) en Sunny heel fijn dressuur gereden. Met Zavira was het niet al te best.
Met alle paarden een fout met springen, ik reed niet al te sterk vandaag wat dat betreft.
De cross ging met alle paarden super. Voor Celeste en Zavira was het hun derde cross en beide voor het eerst L. Ze wareb beiden foutloos :D
Sunny liep echt heel erg fijn in de cross, ben zooo blij met haar!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:58

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-03-12 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 afbeeldingen ter illustratie. Voor meer kan een topic geopend worden op SGW-ITP. Overigen in link geplaatst.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:00

Las goede en minder goed verslagen, maar heb bijna iedereen hiervan wel gesproken! :)
Super renske van je rondjes!

Hier ook weer terug. Heb heerlijke dag gehad, het weer was zo mooi!!
Dressuur ging redelijk, kon beter. Maar hij was goed vrolijk, alsnog niet ontevreden want stijgende lijn t.o.v. vorig jaar was te zien. Had 193 punten en stond daarmee 7e. Lekker begin vond ik. Toen springen, hij sprong eigenlijk lekker. Maar na hindernis 7 wou hij ineens niet linksom naar 8. Toch naar 8 en 9 gekregen wat helaas tijdfouten en een ongehoorzaamheid gaf.
Cross ging super fijn tot de surfplank. Hij zette zijn what actie weer aan en draaide 10- 15 meter voor de surfplank ineens 180 graden om. Resultaat: Ik op zijn nek en we stonden andersom. Terug geklauterd maar kreeg hem niet in de buurt bij de surfplank. Toen maar de picknicktafel gesprongen. Eenmaal op het zand aangekomen begon die weer. Hoorde toen fluitjes en ben aan de kant gegaan. Daarna weer aangereden en toen ging het weer heerlijk. Coffin en alles ging top.
Baalde wel, maar was blij dat Rob er stond. Die heeft dus alles gezien en het is ook op film gezet. Krijg het filmpje nog via hem. Die zei ook dat het een What actie was en ik niet echt wat fout deed. Alleen op het water stak ik mijn hand te vroeg naar voren. Dat was dus mijn eigen schuld.
Belangrijkste vind ik dat ik nu wel goed de controle had, kon heerlijk terugnemen en gas geven en alles. Dus dat was top! Jammer van de vele strafpunten, maar ik heb wel een fijn gevoel en dat is mij belangrijker. :)
Zei al wel, had vandaag niet moeten zeggen dat als het goed zou gaan ik in MB naar het M wou. Blijkbaar wil What dat nog niet. :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:07

Allemaal positieve verhalen :)

Dressuur ging beter dan vorig jaar maar het is nog niet wat het moet zijn, 181 punten. Springen twee palen, drie weken niet springen en dan een parcours in is geen succes. Cross foutloos en 10 sec buiten de tijd, heb niet op de tijd gereden. Had weinig nut na de dressuur het springen. :+ Doel wel behaald, laatste twee punten gehaald en eind april gaan we maar eens 1* proberen. Heb nog 6 weken om de proef te oefenen, hopelijk gaat het dan beter. :P

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:10

Evelien: de *ster proef is heel makkelijk, vooral de A proef. Komt vast goed :)

San: Wat jammer van Whats acties, maar het maakt je wel weer extra scherp voor de volgende keer :) Met het mes tussen de tanden ;)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:14

Goede verslagen voor de meesten. Gefeliciteerd!
Voor degene waarbij het minder ging :(:)

Ik ben ook weer thuis. Dressuur ging redelijk goed, meneer vond dat ie genoeg gedraafd had, dus a afwenden en wijken werd a afwenden en in de wending galop aanspringen (stout paard). Had 198 en stond net boven het midden. Springen foutloos, redelijk fijn met losspringen werd ie wat schieterig dus niet meer te veel gedaan. In het parcour wel weer fijn. Daarna de cross een enkele vervelende sprong, maar toch een super gevoel. Op het eind na 15 iets teruggereden omdat paard beetje leeg begon te lopen. Tijd van 5.22, toch nog netjes. En goed voor een eerste plaats. Erg trots op mijn paardje dat een jaar vrij weinig heeft gedaan.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:36

evelien super hoor :D op naar de *
iedereen waar het minder ging :(:) en die lekker gereden hebben +:)+

dressuur drama ol wilde hard. slangevolte hoppa kan ook in galop dacht ol. en galop weer bokken wat ik al zei. zodra je in de buurt van voorlezer komt voel je hem al.
dus was echt zo mega chagie/verdrietig. dat ik eigenlijk naar huis wilde gaan maarja paps houd dat dan wel weer tegen.
gelopen. vond het niet moeilijk en kreeg toch wel weer iets zin.
springen ook een glijder in de hoek van 4 naar 5 (net als lielle) en dus ook in hindernis 5. Daarna nog een keer aangereden en daar ging hij zo hard dat ik weer te kort voor 6 kwam (dubbel) dus daar ook een weigering maar verder super door. dus 12 strafp.+tijd. de cross ging zo fijn hij pakte alles super aan en werd echt super fanatiek. foutloos door de finish. zelfs bij de DA was hij nog knettergek en terug lopen naar de auto ook nog draven aan de hand, scheef lopen etc dus hij had volgens mij beetje te veel energie. bleek dat ik voor de dressuur toch nog 170 punten had
dus toch nog heel fijn afgesloten.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:57

Leuke verslagen hier :) Mijn felicitaties voor de tevreden ruiters en een schouderklop aan diegene die het minder vonden ;).

Ik heb de hele dag foto's gemaakt aan het water en heb er toch wel van genoten. Vond het een mooie wedstrijd met een aantal moeilijke sprongen waardoor het toch selectiever werd.

Ik hoop volgende week opnieuw op mooi weer, al had ik het toch echt ijskoud na een dagje aan het water. De wind was er echt fel. Het leek wel of ik thuis moest gaan ontdooien!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:00

Sann @ what blijft een aparte aap .... :D maar dat gaat vast wel goedkomen. Puber streekjes nog.
Evelein @ jemig wat gaaf een eenster rijden..succes !!!!
sabertje en xxitsmexx @ allemaal lekker gereden

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:08

OH Corien, een nat pak. Als alles goed afgelopen is, is dat toch wel de leukste val :D :* .
Renske: fijn dat ze allemaal zo goed aanpakten! Jammer van het springen ~~}> voor jou ;) .
What blijft een aap :Y) . Kan me bij zo'n surfplank ook wel voorstellen dat dat wat aparte reacties geeft.
Shiirley: leuke filmpjes!
Evelien, fijn van de goede cross en veel succes bij de 1*. Knap hoor _/-\o_ .
Sabertje, gefeliciteerd met je 1e prijs!! +:)+

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:29

Mijn verslagje van vandaag. :-)

Dressuur ging gelijk al bij het tweede onderdeel de mist in, ik miste op de een of andere manier de slangenvolte en maakte er wijken voor linkerbeen van. Rest van de proef ging wel redelijk. Resultaat was 165 punten, naar mijn idee een klein beetje ondergewaardeerd maar goed blijft jurysport hea.
Springen ging fijn totdat we van 5 naar 6 moesten. Ik vond dat echt een rotlijn om te rijden met als gevolg een dikke weigering op 6a. Daarna wel gewoon weer verder gereden. Had volgens mij ook nog ergens een paal te pakken helaas.
Cross ging fijn zo voor de eerste keer weer sinds Barchem. Moest de pony wel een paar keer aantrappen omdat ie teveel terugkwam. Enige hindernis waar ik voor vreesde was nummer 14 volgens mij, die haag maar ook die sprong de pony zonder moeite. (denk alleen niet dat ie de schoonheidsprijs won). Coffin was ook geen probleem alhoewel ik het idee heb dat de pony de greppel niet eens ziet en gewoon door galopeerd. Volgende keer iets rustiger aanrijden zodat ie de tijd heeft om te kijken denk ik. Was overigens ruim buiten de tijd, had ruim 6 minuten.

@Bloempjeh_: ben zeer benieuwd naar de foto's :)
@xxitsmexx: fijn dat de cross goed ging. :)
@Sabertje: gefeliciteerd met je 1e prijs!
@EvenlienH: Ik zag je nog door de cross gaan, zag er goed uit. Veel succes met oefenen voor de 1*. :)
@Sann: Jammer van de surfplank actie. Wel fijn dat je toch nog een goed gevoel aan de cross hebt overgehouden.
@renskek: Las het al op fb van de 3 foutloze rondes, gefeliciteerd :)
@CoriienRN: Jammer van je val!
@muts_marijke: Fijn om met een goed gevoel naar de volgende cross te gaan!
@_lautje_: Netjes :)
@xSiep: Netjes gereden hoor! :)