[SGW] Sgw Regiotraining Gelderland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Sgw Regiotraining Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 16:45

Wie doet er dit jaar mee met de regiotraining in Gelderland?
De lessen worden gegeven op maandag , dinsdag en eventueel woensdag.
Een of twee trainingen worden gegeven in Ermelo en de rest in Lunteren.

Dit is de site : http://www.sgwregiotraining.nl/

Ik doe dit jaar voor het eerst mee.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:50

Ik heb vorig jaar meegereden, maar het is me niet zo goed bevallen... DIt jaar doe ik dus niet mee. Ga wel lekker op mn eigen houtje trainingen volgen. :j

_Liez

Re: Sgw Regiotraining Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 19:39

Oke.
Mag ik vragen waarom niet?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:15

Het niveau van de lessen vond ik erg laag. Ik was net begonnen met crosstrainingen, dus ik had mij ingeschreven voor de 'beginners' groep. Ik was ook écht een beginner, maar wel een die serieus wou trainen omdat bijna aan het einde van de cursus Maarsbergen zou starten.
Het niveau in mijn groep was echt zó laag!! (niet dat ik zo goed was, de rest was gewoon slecht...) In de eerste twee lessen vielen er 3 van de 6 van hun paard! Eentje uit de groep kon nog niet eens normaal springen! En dat terwijl je BB of B springen moest zijn?
Verder vond ik de groepen ook vrij groot. Wij reden met 6 of 7 in de groep, maar zag dat ze dit jaar zelfs voor 8 gingen. Dat werkt gewoon niet fijn, zeker niet bij zulke grote niveau verschillen. Ik heb dan ook heel vaak niet lekker gereden, omdat ik er niet 'in' kwam. Iedere keer 6 wachtenden voor me, die minstens 3 pogingen nodig hadden om een boomstammetje over te komen.
Daarnaast vond ik de les op zich ook niet echt goed. Ik heb niet veel geleerd. Het commentaar kwam vaak niet verder dan 'recht aanrijden' 'meer/minder tempo' en 'meer meekomen'. Van die lekkere open deuren zeg maar...
Maar als je gewoon leuk en gezellig eens kennis wilt maken met de cross, is het een leuke manier om begeleid wat te oefenen. (Maar zie dat je zelf ook voor het eggie start...)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 20:19

Oké bedankt.Dat is inderdaad niet fijn en ook erg vervelend.
Ik heb mezelf ook opgegeven voor de gevorderden en na jou berichtje ben ik daar ook wel blij om haha. :D
Ik ben benieuwd!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:21

Is www.sgwoost.nl als SGW training niet iets voor jullie? Die zitten verspreid over Gelderland.
En zijn echt fijne lessen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:23

O goedzo Liez! Misschien is het daar allemaal wat serieuzer en heb je geen last van de dingen waar ik tegen aan ben gelopen! Indien ik weer mee had gedaan had ik me ook zéker bij de gevorderden gemeld. Denk dat dat meer met het echte B niveau overeenkomt. De beginnersclub is écht voor beginners. (geeft niks, die moeten er ook zijn, maar voor de wat serieuzere (wedstrijd) ruiter was het in mijn groepje gewoon niet echt wat.
Veel plezier in ieder geval :P
Ik ga 7 trainingen doen in de regio met 3 stalgenootjes, ipv deze training. Gaat vast ook leuk worden.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 05-03-12 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:25

De genoemde website heeft hele gerichte trainingen, fijne begeleiding, max 5 of 6 mensen in de groep. En afwisselende locaties. Gericht op het toekomstige starten in de cross als je er nog niet zo bekend mee bent, en anders natuurlijk ter voorbereiding op het daadwerkelijke crossseizoen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:27

Revanches schreef:
Is http://www.sgwoost.nl als SGW training niet iets voor jullie? Die zitten verspreid over Gelderland.
En zijn echt fijne lessen!

Ja dat heb ik inderdaad al wel eens gezien ja. Maar dat vond ik echt veeeeeels te duur. Daar heb ik priveles voor, voor dat geld!!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:32

Ik kom dan ook maar even binnen gillen!!

Ik heb 2 jaar training gevolgd bij Wout. Heel veel geleerd, eerste x beginners, paard had 1x een boom gesprongen paar jaar terug. En de meeste hadden 1x met de club in Ermelo gecrosst. het niveau was gelijk van de groep en waren meestal met zijn 6e. Goed te doen vooral als iedereen gewoon lekker meedoet en oplet. Dus het heeft ook gewoon erg te maken met wie je in de groep zit.
Het 2e jaar gevorderden gedaan, ook bij Wout. Ook echt technische lijntjes gedaan en veel technische aanwijzingen. heb dat cross seizoen met gemak het B rond gecrosst want in de trainingen deed ik meer.
Verder heb ik zelf veel op het terrein gereden, en op 3 hindernissen na(slechte aanrijdlijn) alles daar gesprongen. Dus ben uitgekeken op het terrein. Ik vind erg jammer want vond Wout een goede instructeur maar omdat ik vorig jaar al gevorderd reed en alles daar heb gesprongen wil ik nu een stapje hoger op.
Anders had ik zo weer mee gedaan aan de training maar nu ga ik het hoger op zoeken!

Dus mijn oordeel: Hele leuke trainingen met goede instructeur voor WEINIG GELD!!! Voor B niveau en begin L is te doen. Wil je echt goed voor het L/M trainen voldoet het terrein in Lunteren niet meer.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:36

Sanurie, ik heb ook niet bij Wout gereden hoor :P (Viel me wel op dat met de aanmeldingen veel mensen vroegen om bij hem in de les te mogen. Misschien snap ik nu waarom...)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:46

Ik heb zelf 1x een les ingehaald bij Wim, vond dit ook minder. Maar ken ook mensen die Wim weer heel fijn vinden. Dus ook maar net hoe je paard werkt en wat jij fijn vind.
Maar gevorderden bij Wout voor B niveau, beginselen van L is echt aan te raden als je op dat niveau wil trainen!! ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:36

ik heb 2 of 3 jaar geleden mee gedaan met de trainingen.
heb les gehad bij wout.
vond 1e keer dat ik mee deed ngo wel leuk 2e keer totaal niet, inderdaad beginners in een gevorderde groep
en vind zelf de groepen te groot. train liever met 2/3 man ofzo

maar voor de beginners zijn het zeker leuke trainingen voor weinig geld.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 07:25

Bedankt voor de info!
Ik hoop dat het wel leerzaam is en de groep qua niveau wel ongeveer gelijk is. .Dan is het voor iedereen leuk.
Ivm met de rhino kan ik deze maand niet trainen daarom heb ik Sgw Markelo ook afgezegd.
Dus de regiotrainingen worden mijn eerste crosstrainingen van het jaar. :D Hopelijk bevalt het wel.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:23

Ik doe mee in de gevorderden groep. 2 jaar geleden ook gedaan en die groep was heel prettig.
En voor het geld kun je het bijna niet laten ;-)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:25

Indd het is totaal niet duur! :D
Hoop dat de lessen gaan bevallen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:53

had opzich met me jonge wel graag mee willen doen (wel in de gevorderde) maar kan de maandag en dinsdag helaas niet

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:38

Ik doe dit jaar ook voor het eerst mee... Superspannend want ik ben niet zo'n held ;) ik ben erg benieuwd

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:52

Wat leuk Nicole !! Yentl gaat ook mee doen, welke dag en welk tijdstip ga je rijden ?
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen,want wat ik van hierboven begrijp valt het dus een beetje tegen.

Hier in principe ook een beginners duo,maar al wel meerdere lessen bij Rob gereden,de combinatie springt alles.
We wachten het rustig af !

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:26

Heeey,

Vorig jaar getrained bij de beginners bij wim, ontzettend genoten. Veel geleerd en met veel geduld wordt er getrained. Dit jaar heb ik gevorderde ingeschreven, omdat de beginnersgroep idd erg beginner is. Dus na een aantal trainingen werd het ietsje saai voor me!

Wie van jullie gaan er ook naar de bijeenkomst? Ik vind het persoonlijk een leuk initiatief!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:05

Ja, ik ga ook naar die theorie avond!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 12:15

De indeling is bekend. :D
Ik moet om 7 uur op maandag.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:00

Curly..we zitten bij elkaar! Grappig

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:42

Ik doe ook mee!
Sta nu op maandag 7 uur ingedeeld maar dat gaat hem niet worden!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:12

Grappig Nicole !!
Alleen jammer dat we op woensdag moeten, hoop dat ik dan kan (werk), we hadden nl. maandag als voorkeur aangegeven.
Maar goed we zullen wel zien,komt vast goed !