[SGW] Welke springschoenen zijn nou echt goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Welke springschoenen zijn nou echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 00:03

Zoals titel zegt. Mijn probleem:
- rubber is na 1 hindernis in 2 stukken
- neopreen word te zwaar
- hoefbalbeschermers (veredus) blijven niet goed zitten over lange tijd/afstand water etc

Dusss welke wel? Mijne heeft grote ronde platte hoef us behoorlijke maat maar heeft lage verzenen. Ze moeten echt over ijzers vallen anders ben ik die zeker kwijt ;).

TheHorseInn

Re: Welke springschoenen zijn nou echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:25

Professional's Choice

Die van mij was ook elke cross 1 of 2 ijzers kwijt!
ik heb die aangeschaft en ze is geen ijzers meer kwijt geraakt!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:28

Wat is er dan anders aan Professionals Choice springschoenen waardoor ze zoveel beter zijn? Ik heb ook een ijzer-aftrapper en ben inmiddels lichtelijk wanhopig op zoek naar een oplossing namelijk...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:00

De springschoenen van Kentucky :j Blijven erg goed! Tot nu toe veel beter dan het paar van Style.

Het fijne aan de springschoenen van Kentucky en die van PC en dat ze niet draaien.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:51

Professional's Choice inderdaad, echt geweldig.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:34

Ik heb voor de cross de springschoenen van NEW gehad, die zijn ook erg fijn :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:14

colette_007 schreef:
- neopreen word te zwaar
- hoefbalbeschermers (veredus) blijven niet goed zitten over lange tijd/afstand water etc

Dusss welke wel? Mijne heeft grote ronde platte hoef us behoorlijke maat maar heeft lage verzenen. Ze moeten echt over ijzers vallen anders ben ik die zeker kwijt ;).

De mijne heeft ook een grote platte hoef. Daardoor kan hij van de crossmerken geen enkele springschoen aan. Ze vallen allemaal niet genoeg over de hoef heen.
Wij hebben dus al jaren Eskadron en ja, die zijn van neopreen. Kan hij prima mee crossen. En ze zjin er in een extra grote maat, wat al die andere merken niet hadden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:37

Ik vind mijn springschoenen van style erg fijn

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:56

colette_007 schreef:
- neopreen word te zwaar

Ik heb neopreen springschoenen, maar die nemen echt geen water op in grote hoeveelheden hoor. Het bovenste laagje stof wordt wel nat, maar das te verwaarlozen wat mij betreft!
Ik zou met crossen zelf niet zo snel voor rubberen gaan. Krijg het gevoel dat ze niet zo lekker een schok op kunnen vangen. Met speciale cross-springschoenen heb ik geen ervaring...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:35

Ik heb Style springschoenen. Ik heb ze nu een jaar en ze zien er nog mooi uit. Ze nemen geen water op en zijn heel sterk, volgens mij zijn ze gemaakt van nylon.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:17

Vriendin van mij haar paard trapte ook echt altijd met alle springschoenen de ijzers eraf. Nu met de PC niet meer.

Die dingen van Veredus zijn indd echt vreselijk! 120 euro draaien alleen maar en zijn bij mij na hooguit 10x crossen kapot.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:32

Oke bedankt allemaal!

Hennydehart: mbt veredus zijn wel fijne, maar mijne heeft vrij platte voorvoet waardoor elastiek dat eromheen gaat omhoog schuift en zeker bij cross lastig. Gelukkig had ik ze wat goedkoper :=

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:36

Hahahh dan heb je geluk! Maar de mijne heeft volgens de smid een hele goede voetstand en ze draaien ook.
Denk dat ze gewoon niet helemaal goed werken helaas. Succes verder met zoeken :)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:07

De Style beschermers hebben een buitenkant van ballistic nylon en plaszatote vulling die schokabsorberend is :j

De Dalmar springschoenen zijn ook super maar omdat ze heel erg voorgevormd zijn passen ze niet ieder paard, al helemaal niet als ie hele verschillende hoeven heeft :n

Wat ook goede springschoenen zijn zijn die van Premier Equine! Ze hebben een met kevlar verstevigde achterkant en omdat ze wel nog flexibel zijn vormen ze zich makkelijk om het hoef vh paard.

Hier vind je een overzicht van de meest gebruikte springschoenen voor eventing: http://www.eventingshop.be/catalog/index.php?cPath=17_42

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:30

Ik gebruik de ProLight springschoenen van HH, ik vind ze echt super fijn! Ze zijn super licht in gewicht en waterdicht, dus ideaal voor de cross!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:45

Bedankt voor de link!
Er staan ook van die rubbers die vaast om hoef zitten? Die beschermen allen tegen afftrappen of niet?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:58

Die rubber hoefbanden zijn puur alleen ter bescherming van de hoefballen.

En neopreen neemt trouwens inderdaad geen water op. De merken die bij ons te koop zijn zijn bovendien allemaal voorzien van hele stevige klittenband die door water/modder niet zomaar losgaat. Dat is nogal wel eens een verschil met de 'normale' of goedkopere merken...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:59

Ik heb Westropp springschoenen, erg fijn maar denk dat ze voor jou paar misschien wat te kort zijn om de ijzers te beschermen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:04

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:29

Eventinggek. Die wil ik heel erg graag hebben die hoefrubbers.
Staan jullie op de Vlietlanden?? Kan ik ze passen. En scheelt weer verzendkosten :D

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:19

@hennydehart: yep, wij staan ook weer bij de Vlietlanden deze zomer :j

De Westropp springschoenen zijn ook fijn ja, maar ze beschermen niet tegen het aftrappen van ijzers. Het grote voordeel van die springschoenen is dat ze in modder of water niet om kunnen klappen en als ze erop staan kan er hoogstens 1 stukje afscheuren die je dan kunt vervangen.

De Trizone beschermers kan ik ook krijgen, denk dat ik die maar eens ga proberen want dat van die lage verzenen is een bekend probleem...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:23

Super!!! Zorg ik dat ik zat geld bij me heb!
Heb je de hoefrubbers van Trust standaard bij je?
Denk dat ik een L moet maar voor de zekerheid ook M kijken!
En zou je AUB ook de PC's in het paars in XL kunnen meenemen?!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:43

Ik heb hele simpele van Harry's horse met een verdikking erin. Dit omdat mijn merrie zichzelf raakt met het achterbeen. Ik doe er heel lang mee. Ik heb setjes van 5 jaar oud liggen die nu pas minder worden qua klittenband en rafelen aan de onderkant.
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4040412/86

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:08

is het bij springschoenen uit stevig neopreen niet gevaarlijk dat een paard er gaat opstaan bij afdaling of in de zware modder en zo struikelt?
ik heb dit al eens gezien...
ik rij nu altijd met rubberen springschoenen, mijn ene paard is er goed mee. maar mijn andere paard trapt ze elke keer in stukken.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:06

florence123 schreef:
is het bij springschoenen uit stevig neopreen niet gevaarlijk dat een paard er gaat opstaan bij afdaling of in de zware modder en zo struikelt?
ik heb dit al eens gezien...
ik rij nu altijd met rubberen springschoenen, mijn ene paard is er goed mee. maar mijn andere paard trapt ze elke keer in stukken.

Op een rubberen springschoen kan een paard in theorie toch ook wel gaan staan? Overigens weet ik uit ervaring dat een neopreen springschoen gewoon kapot kan scheuren als je er op gaat staan. Wat dat betreft schat ik een rubberen springschoen eigenlijk veel sterker (en in dát opzicht gevaarlijker) in. Maar goed, alles wat je aan je paard hangt wat er niet aan hoort kan in principe 'gevaarlijk' zijn...