Dankje. De reden waarom er een bodyprotector onder moest kende ik al. Dus daar was ik alvast van overtuigd, dank je 
Maar dat van die whiplash, er was mij verteld dat door het plotse opblazen van het kussen in nek zeg maar, je daarvan soms een klap kreeg in je nek, begrijp je wat ik bedoel? nu ja, dat is wat de man van een plaatselijke ruitershop vertelde.. maar naar 't schijnt was dat enkel bij de eerste modellen waarbij het nekkussen nog dikker was? maar ik weet het niet precies 
Wel fijn om te horen dat de AJ je al heel wat 'leed' heeft bespaart zegt maar ! Dat overtuigd me enkel maar om er toch misschien in te investeren ! Ik was er al langer over aan't denken, maar toen hoorde ik die man dat vertellen van die whiplash enzo, en heb er even niet meer aan gedacht zeg maar. Maar na m'n ongeval geleden, ga ik wel extra zorg moeten gaan dragen voor m'n rug, moest ik terug willen gaan rijden en liefst ook kunnen blijven rijden uiteraard
Maar een AJ als aanvulling op mijn BP lijkt me dan een nuttige investering
(hoop ik?)
Ik ben geen crossruiter, maar wel jumpingruiter. Maar op jumping kan je natuurlijk ook lelijk neerkomen op hindernissen.. 
Heel erg bedankt voor je verhaal en ervaringen ! Ik ben er alvast heel erg veel mee 
En hopelijk heb je die niet meer nodig in de toekomst 
Nog 1 vraagje: krijg je die gemakkelijk weer 'leeg' na een val?