[SGW] Goede beenbescherming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NinaBoyke

Goede beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:08

Hallo, :D

Heb inmiddels denk ik de knoop wel doorgehakt. Ik ga eerst maar nog een paar maandjes wat springlessen aan huis nemen en lekker buitenrijden voor ik weer te hard van stapel loop.

Wel wil ik lekker in het bos blijven trainen en springen over takken en boomstammen en door het water crossen. Wel vind ik dan goede beenbescherming van groot belang. Weten jullie waar je goede, maar betaalbare beenbescherming kan vinden voor een grote D-pony?? Zowel voor als achter. Ik weet niet wat voor prijzen reeel zijn in de cross, maar ikzelf zat te denken niet hoger dan 50 euro. Indien nodig heb ik er wel meer voor over hoor. :)

Heel erg bedankt! :P

sanurie

Re: Goede beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:10

Onmogelijk. Je bent zo over de 100 euro kwijt voor goede crossbeschermers.
Voor lage werk kan je gewoon met peesbeschermers, kogelbeschermers en desnoods springschoenen gewoon uit de voeten. Ik heb mijn 1e 3 officiele crosse ook daarmee gereden en ook alle trainingen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:34

Er zijn heel veel topics over beenbeschermers. Lees ze allemaal rustig door en kijk wat er bij jouw paard/pony past. Als je onder de 100 euro klaar bent met een goede set dan doe je het goed :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:36

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:38

Voor een setje van 4 kom je nooit onder de 50 euro uit.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:00

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:08

Die van Itsme zijn ook te koop bij Divoza! Zit wel een iet wat harde plaat in maar niet zo'n plaat als De duurdere merken! Ik heb ook meteen goeie gekocht! Zowel voor de training als de cross! Ik dacht liever wat meer geld aan de bescherming dan een DA!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:14

Je kunt wel even met peesbeschermers doen hoor.. ik heb ook een tijdje met alleen achter crossbeschermers getraind en voor peesjes, en als het echt bevalt keer goede aanschaffen. :j
Ik heb nog wel een setje crossbeschermers liggen van New maar denk niet dat dat je D pony past.. (is maat M voor en L achter).

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:54

henny dat weet ik had ik ook maar pony ging nog maar 3x starten en verder 2x per jaar een training dus dacht daar ga ik niet giga dure voor aanschaffen. en die plaat is natuurlijk beter dan alleen gewone peesjes.

Voor meerdere trainingen + wedstrijden zou ik (wat ik ook voor de andere heb) goede bescherming kopen.
heb zelfs 2 setjes gekocht

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:35

Ik zou persoonlijk wel kiezen voor in ieder geval achter cross beschermers. Ik ben van mening dat je bij (oefen)cross/crosstrainingen het aan je paard/pony verplicht bent om hem zoveel mogelijk te beschermen. Je trekt immers zelf ook een bodyprotector aan. (als het goed is ;) )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:43

Je kunt anders ook kijken of je een setje 2e hands over kunt nemen. Misschien dat je het dan wel met 50 Euro redt.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:01

Ik heb nog crossbeschermers van NEW voor de voorbenen
en springschoenen heb ik bij mijn D pony om gehad.
Zien er nog helemaal goed uit, nog geen half cross seizoen gebruikt.

Als je interesse hebt pb maar.