Ik spring graag met mijn Pony en ik vind het springen op buitenrit de laatste tijd heel erg leuk! Lekker crossen door het bos haha.
Lage boomstammetjes, waterplassen en soms nog best wel hoge takjes. Dat vind ik heel erg leuk. Zo leuk dat ik me de laatste maanden was meer heb verdiept in Cross-Country. Het lijkt me echt superleuk! Als die coole hindernissen, zoals de piano enz. Ik zou heel graag willen crossen! Maar ik weet dat ik dat niet op mijn eigen houtje kan doen. Heb in mijn vorige topic wel wat tips gekregen: lessen, springlessen, crosslessen, veel trainen. Maarja. Hier alle problemen op een rijtje:- Geen trailer.
- Geen lessen hier in de buurt.
- Pa heeft geen trailerrijbewijsding en ik durf niet aan iemand van stal te vragen of die me wil brengen.
- DUUR
- Heb nog geen BP.
- Dressuurzadel, mag geen ander zadel
Lekker handig dus.
Maar ik wil het wel supergraag. Heeft iemand hier ideen hoe ik zelf heel rustig op een verantwoorde manier kan beginnen? Hier wat ik wel heb:- Een superlieve trouwe pony die overal overheengaat en echt supertrouw is.
- Ik ken een aantal mensen die mij kunnen helpen op springtechnisch gebied.
- Heb een bos in de buurt waarbij ik beschikking heb over lage boomstammen, lange mooie paden, veel afgebroken takken en brede waterplassen die tot halverwege het onderbeen komen.
- Ik heb wel gewoon een goede cap, goede beenbeschermers en een relatief dikke bodywarmer die aardig in de buurt komt van een BP.
- Ik kan voor een lage prijs lessen krijgen op spring en dressuurgebied, maar ik heb al eerder van die les gehad en er niet superdepuperveel van geleerd.
- Ik kan in principe elke dag rijden.
Ik heb ong. 8 jaar rijervaring, waarvan eerst 2 jaar les gehad op verschillende maneges, steeds afwisselend. Vervolgens 3 jaar op een echt goede, maar niet leuke manege waar ik wel heb leren springen enz. Daarna kreeg ik een pony, heb ik eerst ook een jaar les mee gehad, zowel spring als dressuurgewijs. Nu heb ik 2 jaar geen les meer, maar ik ken wel hele aardige mensen die veel van paarden weten en mij altijd helpen.
Ik heb dus al wel een beetje ervaring met springen enzo. En in die 2 jaar lesloos heb ik dus veel gereden in het bos en ben ik steeds hoger gaan springen. Met takken spring ik nu ong op mijn pony's borsthoogte. Dat gaat vrij goed maar niet altijd foutloos. Breedte schat ik op 75 cm - 1 m.ik hoop heeeeeeel erg dat jullie me kunnen helpen! Het lijkt me echt superleuk om te crossen en over al die gave hindernissen te springen en ja, ik weet dat dat tijd en oefening kost!
Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven. Mochten jullie nog meer willen weten zeg het dan.
Heel erg bedankt voor het lezen!