[SGW] Welke bodyprotector?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:03

Hallo allemaal (:

Mijn moeder wil graag dat ik voortaan met bodyprotector ga springen, dus nu zoek ik een goede. Ik had al een beetje op Bokt rondgezocht en nu heb ik er 2 uitgezocht die mij wel fijn lijken.

Het betreft de How's Racesafe RS 2000 en de Smartrider Bodyprotector.

Welke van de twee is het beste/zit het fijnste? Zo op het oog lijkt de How's beter zitten omdat er een figuur in zit, terwijl dat bij de Smartrider niet zo is. En zijn er ook andere winkels (wil hem niet bestellen) waar ik de How's kan kopen behalve Ooteman? Aangezien die erg ver weg is. Voor de Smartrider zou ik sowieso naar de Divoza gaan want die is dichtbij (:

Alvast bedankt!
Groetjes, goldenarrow

Lielle

Re: Welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:40

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:45

Welke prettig zit is voor iedereen weer anders. Via internet had ik een mooi model uitgezocht die mij wel prettig leek, maar voor de zekerheid toch maar even gaan passen bij Canter Equipment. Uiteindelijk kwam ik met een hele andere thuis!

Dus gewoon gaan passen, dan weet je welke het beste bij jouw lichaam past.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:54

Ik heb de How's Racesafe RS 2000 die vind ik zelf er lekker zitten.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 13:03

Lielle schreef:
http://www.canter-equipment.nl/how_s_racesafe.html

de smartrider ken ik niet, Racesafe is erg populair bij eventers. Canter equipment (zie link) levert ze ook en daar kun je ook passen.

Waar is dat dan? Want als ik op contact klik staat erbij dat het geen winkelpand is.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:04

Als ik uit deze twee moet kiezen, de eerste! Die tweede is enkel bevestigd aan de zijkant met kleefband (voor zover ik kan zien) en dat kan altijd open springen. Zelf hebben we er één met kleefband met daarrond een ruim met klip. Zodat de riem de kleefband dichthoudt. Die met rits (de eerste) lijkt me wel goed, weet wel niet hoe "duurzaam" de sluiting is.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:04

ik heb de smartrider merk tijdens het springen niet eens dat ik hem aan heb :j
en hij bestaat ook allemaal uit een soort van blokje die veren een beetje mee als je beweegt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 13:06

Ympi schreef:
Als ik uit deze twee moet kiezen, de eerste! Die tweede is enkel bevestigd aan de zijkant met kleefband (voor zover ik kan zien) en dat kan altijd open springen. Zelf hebben we er één met kleefband met daarrond een ruim met klip. Zodat de riem de kleefband dichthoudt. Die met rits (de eerste) lijkt me wel goed, weet wel niet hoe "duurzaam" de sluiting is.

De Smartrider is ook met rits ;) Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik zal er op letten (:

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:10

goldenarrow schreef:
Ympi schreef:

De Smartrider is ook met rits ;) Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik zal er op letten (:

Die is inderdaad ook met rits, maar als die kleefbandsluitingen lossen, is hij uit...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:13

goldenarrow schreef:
Lielle schreef:
http://www.canter-equipment.nl/how_s_racesafe.html

de smartrider ken ik niet, Racesafe is erg populair bij eventers. Canter equipment (zie link) levert ze ook en daar kun je ook passen.

Waar is dat dan? Want als ik op contact klik staat erbij dat het geen winkelpand is.

daar kun je een afspraak voor maken. Ze zit in Bussum.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:20

Je hebt tegenwoordig ook de RS 2010, dat is de nieuwste versie en die heb ik, zeker een aanrader!
Volgens mij is de RS inderdaad de meest populaire bodyprotector bij eventers.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:27

De smartrider ken ik van klanten en ik moet zeggen dat ik er niet weg van ben. Pasvorm is slecht, hij is neit mooi afgewerkt (stiksels laten los en ziet er gewoon goedkoop uit) en het stukje achteraan aan de onderkant klapt om door de lepel van je zadel, waardoor je daar (staartbotje/heup ongeveer) dus alsnog niet beschermd bent. Ik moet zeggen dat ik ook niet wist dat ze zo duur waren, ik zou het zonde van mijn geld vinden om zoveel geld te betalen voor zo'n simpele en goedkoop ogende bodyprotector.

Daphne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:02

Ik zou als ik jou was gaan passen ik had zelf ook een besteld via internet en toen kwam ik er achter dat dat helemaal niet lekker reed, en nu rijd ik met een heel ander merk als dat ik in me hoofd had gewoon omdat die lekker zit

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:33

Eef_Bam schreef:
Je hebt tegenwoordig ook de RS 2010, dat is de nieuwste versie en die heb ik, zeker een aanrader!
Volgens mij is de RS inderdaad de meest populaire bodyprotector bij eventers.

Yep, de RS2010 is het laatste model Racesafe :j . De Airowear Outlyne wordt ook veel gedragen. De Rodney Powell Elite is de veiligste bodyprotector, maar de meeste ruiters vinden die wat stugger dan de andere 2. Wat ook handig is om te weten is dat voor alle 3 deze modellen ook bijbehorende schouderbeschermers te verkrijgen zijn.

Bij ons kun je ook een afspraak maken om te komen passen. Wij zitten in het zuiden, tussen Roermond en Venlo.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:41

In welk opzicht is de Rodney Powel het veiligst eventingek? Wat heeft die wat de andere niet hebben?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:05

Ik heb zelf ook de Racesafe, die zit gewoon heel fijn. De Rodney Powell is inderdaad ook een fijne BP. Iets stugger inderdaad, maar als je een goed passende hebt dan zit die ook fijn.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:35

Evony schreef:
In welk opzicht is de Rodney Powel het veiligst eventingek? Wat heeft die wat de andere niet hebben?

Die biedt over de hele lengte van de ruggewervel de driedubbele bescherming van wat voorgeschreven staat in de norm :j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:21

Passen! Ik ben van mening dat je heel veel verschillende moet passen. Ik heb er heel erg veel aangehad en uiteindelijk bleek de nieuwste van HH het beste te passen. Ik wilde graag de Racesafe, maar die was te kort voor mijn lijf, terwijl hij verder super goed aansloot! Dus echt alle merken en modellen passen!