[SGW] Airjacket patronen in vliegtuig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Airjacket patronen in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 11:10

Iemand enig idee of ik dit mag meenemen? Ik heb gisteren op de Olympia Horse Show een Airjacket gekocht, met 2 patronen. 1 Erin en 1 los. Mag ik deze gewoon in de ruimbagage meenemen? Op de KLM website staat over wat niet mag: "gas en gasflessen, zoals butaan, propaan, acetyleen, zuurstof in grote hoeveelheden", maar dit is duidelijk geen grote hoeveelheid. Bovendien zit er volgens mij in elk reddingsvest in het vliegtuig ook een patroon tot zover ik weet.

Nou ja, iemand enig idee?

En iemand nog opzoek naar een goedkoop airjacket? :D GBP369 waren ze gisteren voor alle kleuren (maar kan een foutje geweest zijn, anders GBP390). Ik had alleen een wijde nodig ivm dragen over bodyprotector en die was er alleen in het zwart :(

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:07

Ik zou het even goed navragen. Toen ik een keer in Engeland schipbreuk had geleden (tja, ik maak wat mee… :D ) en onverwacht met het vliegtuig (lijndienst) terug naar Nederland gebracht werd, hadden enkele van mijn medeschipbreukelingen hun reddingsvest nog aan (met luchtdrukpatronen). Die hadden daar toen wel problemen mee. Ik kan me niet herinneren of ze nou uiteindelijk wel of niet mee mochten, ik geloof dat ze in het bagageruim moesten.

Tessa_1

Re: Airjacket patronen in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:11

Spuitflessen deo gaan iig in het bagageruim gewoon goed hoor, en daar staat ook druk op O:) (Heb er alle keren dat ik met het vliegtuig ben geweest geen problemen mee gehad.. laatste keer is wel 3 jaar geleden though..)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:13

volgens mij mag het gewoon. Deoflessen en zo mag je ook gewoon meenemen in de ruimbagage. Anders voor de zekerheid even de KLM bellen

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:18

Dat mag! Je mag je reddingsvest met 2 kleine patronen meenemen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 23:18

Ik heb inmiddels al gebeld... en volgens KLM mag het wel, maar ze klonken niet echt overtuigend. Ik heb dus inmiddels een of andere aanvraag lopen, zodat er een aantekening van gemaakt wordt. Probleem is denk ik dat de vlucht niet door KLM zelf uitgevoerd wordt. Nou ja, we gaan het morgen beleven :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 22:38

Het eindresultaat na een keer of 3 doorverbonden te zijn, een paar keer te hebben teruggebeld, in de wacht te hebben gestaan, te zijn verbroken en het uiteindelijk maar opgegeven te hebben...

Gewoon ingecheckt in het ruim en niks meer van gehoord. Koffer is niet eens opengemaakt zo te zien.

Non avontuur dus ;)