[SGW] Doelen voor 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

[SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:48

Na het topic over de behaalde doelen van 2011, kon dit topic niet meer achterblijven. Zo kunnen we weer wat dromen over volgend seizoen en wordt het (lange) wachten misschien wat gemakkelijker :+

Mijn doel is om deze winter flink aan de dressuur te gaan werken en dan in Chaam van start te gaan in het L en afhankelijk daarvan nog een cross L of gelijk door naar de M en dan heeel heel misschien als alles mee zit in het najaar een keer CIC* te starten.
Met springen (buiten) eerst weer wat routine opdoen in het L, dan over naar de M. En dressuur (ook buiten) overgaan naar de L2.

Wie volgt?

Lielle

Re: [SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:49

Weer gewoon lekker rijden met alle paarden. En beginnen met het veulen van Raimaer die alweer drie wordt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:54

Mijn doelen voor 2012 zijn
Dressuur: ik wil eind 2012 Z2 startgerechtigd zijn
Springen: een wp in de B halen (daarna graag nog wat meer) zodat ik eindelijk officieel mag gaan crossen
SGW: B starten en daarin lekker rondrijden

Nu hopen dat die officiele sgw me eindelijk gegund is

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:58

Wel mijn doel is om zelf weer op een paard te kunnen zitten/rijden.
Of echt crossen weer gaat lukken zullen we wel zien.

Als het wel lukt heb ik wel wat doelen.
Hetje: Nu toch echt 1* starten.
Amati: Z springen en 1*eventing starten
Belizaar: Kijken of hij crossen leuk vind en wellicht een keertje B/L starten

Verder wil ik zelf afstuderen, baan vinden en gelukkig zijn met mijn vriend :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:07

Zeggen ze dan dat je misschien niet meer kunt crossen Lau?

Hoofddoel is natuurlijk allebei gezond blijven, maar verder:

Dressuur: Hoop einde van het indoor seizoen de punten voor het L2 te hebben en dan van de zomer L2 te gaan starten zodat ik hopelijk eind volgend jaar M1 startgerechtigd ben. Moet nog wel heel wat gebeuren wil dat lukken, dus dat is wel echt een uitdaging.
Springen: Wil dit indoor seizoen L gaan starten en daar dan lekker in door rijden.
Cross: Wil dit jaar in het L beginnen en dan later dit jaar de overstap naar het M maken. Weet nog niet precies waar... Hangt van paar dingen af. Baalde wel dat het seizoen klaar was. Ik had net de smaak te pakken. :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:10

Leuk weer een doelentopic! Mijn doel is heel simpel: Mijn paard weer helemaal heel krijgen zodat ik er weer op kan rijden. Of springen en crossen er nog in zit zien we dan wel, eerst maar eens zorgen dat depootjes weer heel zijn.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:16

Mijn doelen zijn voor 2012:
SGW: lekker in de M rondrijden en dan zien we wel waar wij eindigen.
Springen: lekker in het M rondrijden.
Dressuur: hopelijk gaan we de M2 uit maar het zal hoofdzakelijk om het springen en crossen gaan.
Verder gezond en heel blijven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:30

Het is afwachten of ik lang genoeg kan staan in de beugels en de klappen opvangen. Er is toch weer schade in de knie, meer Dan voorheen.

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:32

Dressuur: M1 te starten waarschijnlijk al voor 2012 (proberen)
springen: L eind 2012 hoop ik M
en helemaal voor het springen gaan
en mijn andere pony wedstrijd klaar maken

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:39

_lautje_ schreef:
Het is afwachten of ik lang genoeg kan staan in de beugels en de klappen opvangen. Er is toch weer schade in de knie, meer Dan voorheen.

Hoe voelt je knie nu aan dan als je draaft? Heb je al wat gegaloppeerd in verlichte zit?
Je menisci zitten er nog in toch? Ze hebben voorste kruisband gereconstrueerd toch? Hoop voor je dat het gaat lukken, je spieren goed trainen. Maar daar ben je al mee bezig en jou kennende ga je er voor. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:44

Meniscus is er volledig uit in de linkerknie. Draven gaat redelijk, maar ik voel het wel. Galopperen in verlichte zit heb ik 1x gedaan en dat gaat gewoon nog niet goed genoeg. Durf ook nog echt niet te springen nu. Ben heel erg mijn balans kwijt (wordt wel beter) maar zodra ze schudden hang ik er al half naast. Wel vandaag weer voor het eerst op Hetje gereden :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:50

Lau, hopelijk komt het helemaal goed. :(:) Je bent een doorzetter, dat scheelt de helft!!

Mijn doelen zijn;
Dressuur: eind van het winterseizoen M1 startgerechtigd met Capri en wat L1 rijden met Scene.
Springen: zomerseizoen Z starten met Capri en Scene wat parcourservaring op laten doen in het B
Cross: Capri 1* starten en Scene B en einde seizoen L.

Verder hoop ik dat de paarden en ikzelf heel blijven. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:54

Logisch dat het nu nog niet gaat, officieel mag je er nog niet eens op. :P Hoop dat het gaat lukken, maar komt wel goed denk ik. Je bent een doorzetter!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:54

Heb nu een paard onder mijn kont gekregen waarmee ik volgend jaar graag eens zou willen starten.

Doelen zijn dan ook:
Dressuur: lekker meerijden in de M1
Springen: winstpunt in de B
Cross: deelnemen

Lau, vorig jaar oktober heb ik ook een reconstructie voorste kruisband gehad in mijn linkerknie. Meniscus ook helemaal eruit en er is een flink stuk kraakbeen weg. Kan je vertellen dat ik na 8-9 maanden weer normaal kon rijden zoals daarvoor. Dus houd moed!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:58

Leuk topic!

Ik wil met mijn vierjarige gup Camaro in 2012 wat tripalons en oefencrossen rijden! Allemaal startkaartloos, ik heb nog voldoende uitdaging in onze startkaartvrije carriere, haha! En regelmatig een crossles natuurlijk, om vooral mijn vaardigheden en technieken bij te schaven... :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:31

Mijn doel met beat is in september 3x m startgerechtigd.
Dressuur ben ik al, sgw bijna, en springen hebben we net een paar keer goed gedaan in het L dus dat komt wel goed.
Dress en springen wil ik ook de overstap naar het m maken, sgw eerst aan kijken hoe ze het weer gaat op pakken.
Ruby wil ik Z1 met winst rijden :)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:51

Springen en SGW: lekker B blijven, met meer vertrouwen en routine rondrijden.
dressuur: Z2 in 2012, we hebben geen haast, eerst in deze klasse meer bevestigen (en nog meer winstpunten rijden natuurlijk).
Genieten van mijn paard :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:59

Leonoor: klopt! Helaas is dit wel mijn tweede kruisband reconstructie ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:11

Leuk topic!!!

Nou als eerst ga ik in 2012 naar de paarden. Rijd nu nog pony's met mijn mega grote E pony. Dus dat is al nieuw, ben benieuwd hoe het me bevalt.

Dressuur: Momenteel me gericht op me dressuur. Mijn doel is dan ook om voor het buitenseizoen weer begint, in het L1 te rijden met punten en in hele grote vooruitgang zelfs L2(droomt verder). En verder het seizoen me dressuur op niveau houden dat niet alles voor niks is geweest. En dan aan het eind van het jaar punten in het L2 heb. Moeilijke taak voor mij als ruiter, en paardje. Dus trainen hard verder!!
Springen: Ik wil eind binnenseizoen weer x een wedstrijdje meepakken. Momenteel en voorlopig niet actief op de wedstrijden. Eerst dan weer x B(was L hoogte voor mij bij de pony's) en als lekker aanpakt naar het L(M hoogte voor mij bij de pony's) want hier ben ik geëindigd bij de pony's. Dan buitenseizoen lekker doorstarten in het L, goed bevestigd zijn en dan maar weer eens nadenken over M plannen.
SGW: Begin seizoen weer wat crosshindernissen opzoeken, eerste wedstrijdje starten bij de B paarden(moeilijkere cross dan pony's maar verwacht daar totaal geen problemen mee) en hopelijk winstpunten rijden. Dit jaar niet gelukt door me dressuur.....
En dan heel misschien in de toekomst L SGW, ligt aan vele dingen, me dressuur, me ouders(mamma vind het cross nog steeds best eng).

En natuurlijk met heel veel plezier en geen enge ongelukken graag O:)
Genoeg weer dus, jaar is eigenlijk te kort om alles in te kunnen doen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:55

Gezien ik dit jaar ook een voorste kruisbandreconstructie heb gehad is er dit jaar niet veel terecht gekomen van doelen behalen, gezien ik amper te paard heb gezeten.

Voor komend jaar hoop ik dus weer lekker in het wedstrijdritme te komen. Springen wil ik graag de punten voor het Z rijden en SGW de punten voor het M, maar denk voorlopig bij zowel springen als SGW nog niet aan een overstap maken naar een hogere klasse, eerst maar weer eens allebei op conditie komen en weer flink trainen ;)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:17

Hoi allemaal :D

Als dat mag wil ik ook graag deelnemen aan het SGW Topic hier op bokt, aangezien het ook mijn doel is om weer een fanatieke SGW-er te worden ;) in mijn pony tijd heb ik in de B gecrosst!

Ik lees dat ik niet de enige ben met een blessure! Ik heb namelijk over twee weken ook een voorste kruisband reconstructie |(

Mijn doel voor 2012 is dan ook om hiervan te revalideren en ik hoop eind van 2012 een oefencross te rijden en misschien zelfs een B cross, maar ik weet niet hoe realistisch dat is :') ( maar volgens mij kan ik dat het beste aan de 2 ervaringsdeskundigen vragen ;) )
En daarbij nog winstpunten rijden in het L2.

Groetjes,
Siobhan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:37

Laat ik voor de gein voor het komend seizoen ook eens wat doelen op een rij zetten:
Dressuur; M2
Springen: L
SGW; punten bijelkaar rijden voor het M en als alles lekker loopt de overstap naar het M maken.

Zo, eens kijken wat hier eind 2012 van terecht gekomen is. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:29

Mooie doelen van iedereen allemaal!

Ik hoop in 2012 een leuke nieuwe baas voor Vorstin te vinden, en zelf een nieuw paard te vinden die dienst kan doen als dressuur, spring en crosspaard!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:06

Leuk een nieuw doelen topic!

Mijn doelen voor 2012:
Natuurlijk mezelf en mijn paard lekker heel en gezond houden.
Dressuur: M1 starten
Springen: Indoor M starten
SGW: Lekker L starten en misschien aan het eind van het seizoen M, afhankelijk van hoe het loopt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:10

Ik heb maar 1 doel en dat is een levend veulen ;)
Mocht dit niet lukken, merrie opbouwen en weer beginnen met cross en springen. Dan ga ik fanatiek werk maken van een terugplaatsing naar het M sgw en bekijken of we M durven te springen.