[SGW] Zijn de (sgw)doelen van 2011 behaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Zijn de (sgw)doelen van 2011 behaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:56

Nu het cross-seizoen over is ben ik benieuwd of de doelen die voor 2011 gesteld waren behaald zijn.

Om even terug te kijken wat je doelen nou eigenlijk waren [SGW] Doelen 2011 (SGW!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:01

Mijn doelen voor 2011:

Mootje schreef:
Ik hoop in ieder geval mijn paard heel te houden, net als iedereen in dit topic :D
Qua dressuur hoop ik eind 2011 ergens halverwege de L2 te zitten. Een haalbaar doel, maar dan moet ik wel iets serieuzer worden :o
Qua springen hoop ik indoor wat ritme op te bouwen zodat ik outdoor lekker in de B kan starten en misschien aan 't einde van het jaar richting de L toerijden.
In de SGW hoop ik in het voorseizoen lekker in de B wat ervaring op te doen en misschien in het naseizoen een L cross rijden.

Direct na Chaam heb ik besloten dat dit niet het paard voor mij was en dat ik eigenlijk niet eens zeker wist of ik het paardrijden uberhaubt nog wel leuk vond....
Paard is verkocht en voor zover ik weet nog heel... Als het goed is loopt hij een dezer dagen zijn eerste jacht :)

Lielle

Re: Zijn de (sgw)doelen van 2011 behaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:08

Lielle schreef:
ik heb een heel simpel doel, gewoon lekker rijden volgend jaar. Meer doelen stellen heb ik al lang afgeleerd.

geslaagd dus :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:10

Is het doelen topic weer! :)

Dit waren mijn doelen:
Sannnn schreef:
Gaaf doel TG! :D

Ik wil eerst Vero weer goed op de rit krijgen en mijn voornaamste doel is dat we beiden gezond blijven!
Verder hoop ik dit jaar toch wel L te kunnen starten en L SGW met winst te worden.

Helaas is het anders gelopen met Vero dan ik had gehoopt en is ze nu niet meer bij mij. Wel heb ik het andere doel dik behaald, ben nu L + 10, dan wel met een ander paard. Maar dat ik nu zelfs aan het M voor ergens volgend jaar denk had ik vorig jaar rond deze tijd echt niet gedacht. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:20

Ik had als doel dressuurtechnisch Vies meer voor elkaar te krijgen, het springen te verfijnen en als heel voorzichtig doel om een B-cross te starten.

Alle doelen zijn helaas niet behaald. Het springen was al verbeterd met lessen, dat wel, maar nog niet genoeg. Helaas is Vies nu al even geblesseerd en is het eventing-seizoen aan ons voorbij gegaan.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:34

Mijn doel was om een stuk of 6 crossen te rijden, misschien aan het eind een keertje L ipv B, en om de overgang naar het L springen te maken in het buitenseizoen.

Die zijn wel behaald, we zijn alleen maar 1 keer B gestart en daarna al gelijk L. Wel precies 6 gereden, waarvan 5 foutloos.
L springen ook gestart, maar een paar parcourtjes omdat ik daarna naar Belgie ging.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:38

Ik kan mezelf niet bij de doelen vinden... maar wat betreft crossen heb ik die iig niet gehaald. Lekker rondrijden in de B zat er zelfs niet in. 5 crossen gestart, 4x uitgesloten en 1x foutloos en een 2e prijs :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:38

Joki schreef:
Nou mijn doelen voor 2011

Dressuur: eind 2011 wil ik een heel eind gevorderd zijn in de M2, hopelijk zelf Z1 startgerechtigd
Springen: zorgen dat het kijkerige er af gaat en dat ik lekker een aantal wps in de B gehaald heb
SGW: in ieder geval een aantal BB-crossen rijden en dan hopelijk ook nog de overstap naar de B maken

Dressuur heb ik gehaald. Ik ben op het moment M2 + 6 en mogelijk worden we dit jaar nog Z1 startgerechtigd

Springen: het kijkerige is er af, maar nog geen wp in de B behaald daar zijn we sinds oktober weer hard voor aan het werk op wedstrijd. Daarvoor een hele tijd alleen springles gereden om het kijkerige eraf te krijgen en het stakerige :o

SGW: ik heb dit jaar precies 2 oefencrossen kunnen starten de rest was afgelast. Maar wel lekker veel getraind.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:40

Mijn doel was:
Merrie:
SGW: Lekker veel crossen kunnen rijden en de punten voor het M bij elkaar rijden. Nog 11 te gaan haha.
Springen: Z startgerechtigd en stiekem hopen we eind 2011 het sportpredikaat te hebben. Nu nog de moed vinden haha.
Dressuur: Z2 met wp of minimaal Z2 startgerechtigd.
Verder eerst maar eens heel blijven en hopen dat zij er eind 2011 nog is...

Wat ik heb gehaald:
SGW: doel bijna behaald. Als ik in Loningen-Ehren niet had lopen stunten in de dressuur dan had ik genoeg wp gehaald. Kom er nu nog 1 tekort voor het M.
Dressuur/springen doelen niet gehaald. Zijn blijven steken in de M en M2.
Paard is er nog wel en is heel gebleven net als baasje.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:43

_lautje_ schreef:
Officieel stel ik ook geen doelen meer :+

Echter heb ik wel wat in mijn hoofd :Y)

Hetje: Z springen, Z dressuur (ok lui niet lachen :Y) ) en CIC1* eventing rijden.
Amati: M springen (en misschien nog Z), M dressuur en in eerste instantie M SGW en als dat goed gaat misschien 1*.
Trakkie Z1/2 dressuur.
Challenge: B/L springen en misschien een B crossje.

Bij mij is alles in de soep gelopen door (weer) een knie operatie. Halve seizoen is weggevallen. :+
Hetje is wel in alle klasse bijna/zo ongeveer Z startgerechtigd. Voor alle drie de onderdelen nog 2 winstpunten nodig :Y)
Amati: Zou ik M starten in het springen, maar toen werd ik geopereerd, Dressuur is er niet van gekomen en M sgw loopt hij fijn rond.
Trakkie: Is in juni verkocht.
Challenge: Is in mei verkocht.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:52

Citaat:
2011 wordt mijn laatste jaar dat ik bij de pony's start.

Met SGW wil ik iig de overstap naar de Z gaan maken.
Dressuurmatig hoop ik toch wel M2 te kunnen gaan starten en springmatig hoop ik nog wat winstpuntjes erbij te rijden

Jup gehaald; Z SGW met winst en M2 dressuur met winst geworden met Lasko. Daarbij nog een extra 'doel', een heel fijn nieuw plekje bij een nieuw baasje voor hem gevonden :) .

Doelen voor met Bo had ik toen (nov '10) uiteraard nog niet, die is pas sinds maart dit jaar bij mij.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:04

Ik kan niet quoten met mijn telefoon maar heb het even terug gezocht. :P

Capri, doel was M starten en Z startgerechtigd. Ik ben M gestart maar heb maar 4 wedstrijden kunnen rijden, wel allemaal foutloos. :)
Borex: verkocht aan Jetske
Wendalie: is een drachtige grasmaaier geworden.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:43

Ik kom niet voor in dat topic. In november 2010 had ik namelijk geen SGW doelen. Toen was ik nog niet besmet met het crossvirus. Dat gebeurde toen ik springlessen ging nemen bij Rob ergens in februari dit jaar. Ineens stond ik op de lijst voor de regiotrainingen (de eerste was in Ede) en "moest" ik me van Rob inschrijven voor een officiele cross! We vonden het ook erg leuk, mijn paard en ik! Na 1 training wilden we alleen maar meer, en al vrij snel reden we een dus een SGW, voor ons beiden de eerste keer!

In maart 2011 schreef ik in een ander doelentopic:
SGW: B starten
springen: nog ff lekker B blijven
dressuur: Z1 met winst (nog 2 puntjes in 't M2 halen, doortrainen en dan in het zomerseizoen ergens de overstap maken)

we hebben B SGW gestart, dus doel gehaald
Springen hebben we (te) weinig gedaan, maar we zijn nog B dus doel behaald :P
Z1 dressuur gestart aan het einde van het zomerseizoen en al vlug winst gereden, dus dat doel was ook al behaald
En ik heb het hele jaar genoten van mijn gezonde paardje :) Eig'k nog veel belangrijker.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:50

Margriet_ schreef:
Onze doelen voor 2011:
Wonderland: Misschien toch eens starten in de M1 dressuur en hopen op een wp. Springen naar de L. Crossen gewoon lekker doorrijden!
Carella: Dressuur B en Springen B. Misschien eens een crossje, als het springen fijn gaat!

Maar bovenal gezond blijven!

Nou het is bij mij deels wel en deels niet behaald. Ben met W niet meer in de dressuur uitgekomen. Springen ben ik wel L gestart en met crossen ook. En zelfs M startgerechtigd dus.
Met C gaat alles ook wat trager. Maar heb nu ook besloten om de coupons terug te sturen dus wacht met starten tot januari.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:56

fatal_flower schreef:
Ik kom niet voor in dat topic. In november 2010 had ik namelijk geen SGW doelen. Toen was ik nog niet besmet met het crossvirus. Dat gebeurde toen ik springlessen ging nemen bij Rob ergens in februari dit jaar. Ineens stond ik op de lijst voor de regiotrainingen (de eerste was in Ede) en "moest" ik me van Rob inschrijven voor een officiele cross!

Hoe kan dat nou? }:)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:46

Lielle schreef:
fatal_flower schreef:
Ik kom niet voor in dat topic. In november 2010 had ik namelijk geen SGW doelen. Toen was ik nog niet besmet met het crossvirus. Dat gebeurde toen ik springlessen ging nemen bij Rob ergens in februari dit jaar. Ineens stond ik op de lijst voor de regiotrainingen (de eerste was in Ede) en "moest" ik me van Rob inschrijven voor een officiele cross!

Hoe kan dat nou? }:)

:? geen idee, snap er ook niets van :=

besmettingshaard vh crossvirus was dus Lielle!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:00

Bij mijn eerste doel ging het al mis: Mezelf en paard heel houden :+
Heb uiteindelijk alleen Chaam kunnen rijden door mijn knie-operatie helaas.
Verder dus ook geen springwedstrijden meer gereden. Maar goed, dat was ook wel logisch in deze situatie natuurlijk.

Inmiddels ben ik weer lekker aan het opbouwen en hoor je mij dus tot zover niet klagen, op naar 2012! :)

En dat verhuizen en wennen op ons nieuwe stekkie is ook wel gelukt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:32

_Sim_ schreef:
Ik zie wel wat de tijd ons brengt. Ik ga iig (ijs en weder dienende) lekker rijden en genieten.

Door pech heb ik de 1e helft van het seizoen gemist. Daarna wel lekker gereden. Had eerst nog een minstand weg te werken, maar heb het seizoen wel fijn af kunnen sluiten met een super foutloze cross in Barchem. En qua wp's sta ik weer een beetje in de plus nu. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:25

Dit schreef ik vorig jaar
Snoekiej schreef:
2011, wat klinkt dat raar :D
Ik wil in 2011 Vorstin nou eindelijk eens blessurevrij houden!
Verder zou ik qua SGW graag M startgerechtigd worden. Echt over naar de M gaat nog niet gebeuren denk ik.
Met dressuur wil ik eind volgend jaar toch wel M2 gaan rijden (heb nu 7 winstpunten in de M1), maar ik ben benieuwd of dat er van gaat komen. En met springen hetzelfde, dan zou ik graag L startgerechtigd worden en misschien L starten.
Maar eerst maar eens zien of we de tijd ervoor overhouden naast het crossen :Y)

Mijn seizoen is (as always) niet zo gelopen als de bedoeling was.
Vorstin is niet blessurevrij gebleven. Ik heb alleen maar 1 oefencrossje gestart in Vrouwenpolder, en verder helemaal niks. Springen heb ik ook helemaal niet gedaan, maar ik ben wel 1x in het M2 gestart!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:41

Ik had geen doel in het topic opgeschreven, jong paard eerst maar eens kijken hoe dat zou gaan.

Echter waren de gestelde doelen halverwege het jaar:
L springen
L sgw + 3 aan het einde van het seizoen.

Nou beide ruimschoots gehaald :D Dus dat is wel erg fijn.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:59

Dit had ik opgeschreven, alweer een jaar geleden...
Rosalie123 schreef:
Ik stel ook niet meer zoveel doelen als voorheen. Alles heel houden, geen blessures vind ik toch het belangrijkste 'doel'!
In 2011 wil ik L SGW starten en rondkomen, puntjes op de i zetten bij de dressuur en zien hoe het gaat in de L2. Met springen weet ik nog niet hoe het gaat lopen, daarbij geen concrete doelen. Is nog steeds niet echt mijn sterktste punt...

Het belangrijkste doel, geen blessures, is gelukkig uitgekomen (op een korte peesblessure na dan, maar dat was maar een paar weken).
Mijn dressuurdoelen heb ik wel gehaald. In de L2 ging het lekker, 9 wp inmiddels. Zit nog steeds wel vooruitgang in! Springen niet, dat is afgelopen jaar waardeloos gegaan. Daardoor ook mijn SGW doel niet helemaal gehaald. Wel één keer L gestart, maar niet rondgekomen. Doordat het springen nog niet safe is, heb ik ook niet meer SGW's gereden afgelopen seizoen. En gebrek aan tijd voor goede (conditie)training speelde ook een rol... Hopelijk lukt het volgend jaar beter.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:01

Ja :D ik heb 1* gestart :D :D
Helaas is het bij 1 gebleven door een blessure, maar het doel was behaald :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

gr_roos schreef:
Ik stel geen doelen. Ik hoop dat ik een levend veulen en levende merrie heb in April. Dan hoop ik dat de KNHS nu eindelijk eens wil meewerken en mij wil terug plaatsen, zodat ik met de merrie weer rustig in het M kan beginnen. Als ik W'werf kan rijden zou dat super zijn, maar haar gezondheid en conditie (weet niet of ze erg mager wordt met een veulen aan de voet) gaan ten alle tijden voor. Heb nu al 2 jaar niet gecrosst, kan dat derde jaar er ook nog wel bij.

Mijn doel is niet behaald, dit jaar voor de laatste keer in de herkansing en zo niet dan zie ik wel wat het volgende jaar brengt.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:41

Mijn doel was:

Citaat:
Mijn doel voor 2011 is eerst mijn paard weer op de rails krijgen En als alles goed gaat zou ik wel graag eind volgend jaar de punten voor de M SGW willen hebben en goed rond kunnen komen in het M springen.

Verder zou ik een paar B dressuurproefjes willen starten met onze nu nog 2,5 jarige

En helaas wederom mijn doelen niet behaald. Paard is wel weer op de rails gekomen, er nu weer vanaf maar gelukkig niet zo ernstig. Ipv de punten voor het M SGW heb ik zelfs een minpunt in het L weg te werken volgend jaar en de 2,5 jarige was toch iets lastiger zadelmak te maken als dat ik had gedacht.

Maar joh, misschien wordt 2012 wel mijn jaar :+

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:16

Javayo schreef:
Allerbelangrijkste doel blijft natuurlijk Volumia gezond en gelukkig te houden :) dat we samen plezier hebben, en daarnaast:
SGW: ik wil in 2011 mijn B-debuut maken, wel even afhankelijk van het behalen van een winstpunt in het B-springen, want anders moeten we het noodgedwongen houden bij de BB. Daarnaast wellicht de regiotrainingen West mee doen om in 2011 vooral veel ervaring op te doen en daarnaast een paar keer te starten.
Dressuur: ik start nu L2 met winst, maar een poosje niet meer gestart. Ik wil de dressuur in 2011 weer een beetje oppakken en m'n winstpunten voor het M1 bij elkaar rijden.
Springen: ik wil in 2011 mijn B-debuut maken, afgelopen jaren alleen maar oefenparcoursen gestart en dat gaat super. Nu ik graag SGW wil starten doet de noodzaak zich voor om een winstpunt in de B te behalen.

Nope, niet gelukt. hij is nog wel gezond en blij en we hebben plezier gehad :)

Wel veel ervaring opgedaan tijdens de regiotrainingen, maar een gebroken arm aan het begin van het seizoen heeft roet in het eten gegooid. ben er niet meer aan toegekomen mijn winstpunt in het B springen te halen, dus ook geen B sgw. we hebben wel BB kunnen starten. Aan de dressuurwedstrijden ben ik al helemaal niet toegekomen. Volgend jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen!