Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paardj schreef:Mijn paard wordt in de cros heel heet en dus ook sterk. Ik rij hem met een dubbelgebroke scharentrens maar zou toch iets anders willen proberne omdat hij zo sterk word en ik haar niet meer kan houden. Ook gaat zij hard op mijn handen hangen terwijl zij dit thuis of in het springparkoer niet doet.
Had al gedacht aan een kinneton of beugelneusriem?
Iemand een idee welk bit ik kan proberen of iets anders...?
paardj schreef:Maar mag ik vragen wat er mis zou zijn met communicatie als zij het in het springparkoer, dressuurproef en thuis het niet doet?
toch bedankt voor de reacties! ik sta open voor alles
gretoes schreef:ik zou t met je instructie overleggen, niet zomaar vana alles erin hangen, maak je meer kapot dan goed denk ik.
bontkwagga schreef:gretoes schreef:ik zou t met je instructie overleggen, niet zomaar vana alles erin hangen, maak je meer kapot dan goed denk ik.
Ik ben het hier mee eens! Je instructie kent jou en je paard beter dan wij allemaal.
Al dat geneuzel over dat er wat mis is met de communicatie o.i.d.
Zelf rijd ik, op advies van mijn instructrice (die zowel Z dressuur/springen/eventing is), met een pelham bit. Mijn paard is namelijk ook erg sterk (zie m'n profiel wat voor reus ik rijd). Bij verschillende paarden werken verschillende bitten... het is dus niet 1,2,3 te zeggen wat voor jou het beste werkt.
paardj schreef:Ik denk dat ze idd enthousiast wordt, want haar oortjes staan heel de rit naar voor.
Wel goede tip dat je geeft van de aandacht, daar ga ik zeker aan werken!
ponyparadijs schreef:Maritje1991 schreef:wat is het verschil voor een paard tussen oefen en officieel?
paard vind het eng of niet.
Nu doe je voorkomen alsof elk paard wat in de cross loopt met een 'zwaarder' bit een cross eng vindt!
Beetje heel kort door de bocht!