[SGW] Heck Airvesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Heck Airvesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:24

Ik ben nu al 2 keer een flyer tegen gekomen van Heck Airvesten die eigenlijk wel heel erg aantrekkelijk geprijsd zijn (EUR269)

Aangezien ik toch best vaak een stuiter maak zou ik toch mischien wel een airbag aan willen shaffen, maar ik vind de Air Jacket toch net even te duur (en ja ik weet, de kosten van je gezondheid, etc, maar mijn bankrekening denkt daar anders over).

Iemand al ervaring met deze?

Ik ben met name geinteresserd met de protectie van de onderkant rug/staartbeen, aangezien ik me daar altijd het meest schijn te bezeren en dat voor mij sowieso al een beetje een lastige plek is ivm rugklachten.

Ennuh, iemand nog tips voor valtraining? :D

maximiliano

Re: Heck Airvesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:05

Haha valtraining... Laten we nou gewoon hopen dat die niet meer nodig is!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:07

cursusje judo meedoen :) en dan vooral de valtechnieken :D

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:10

Kun je je bodyprotector niet onder dat jacket aandoen. Die beschermt (als je tenminste een goede hebt), je onderrug wel.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:49

Nou ik ken mijn paard en heb hem al bijna 10 jaar, dus ben er nogal van overtuigd dat die valtraining geen verkeerde investering is :D

Bodyprotector moet inderdaad onder airjacket, Bodyprotector alleen beschermt ook me rug, maar net niet het stukje rug wat ik steeds bezeer (bovenkant bekkern zeg maar, links en rechts van mijn ruggegraat).

Ik was benieuwd of iemand deze "Heck airvesten" al in het wild tegengekomen was.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:47

Ik heb er 1 en ze zijn echt top! Absoluut waar voor je geld. Ik draag het airvest over mijn bodyprotector in de cross.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:07

Is dat de Heck dan, of een andere?

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:39

Heck Airvest

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:54

waar worden die airvesten van Heck verkocht dan? Kan er via Google niets over vinden, maar ben ook niet zo'n held in googlen :o

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:14

Ik kreeg op Princenhage zo een foldertje en in Diepenheim ook.

Staat alleen een adres en email op en een korte beschrijving van het vest. De prijs is wel heel aantrekkelijk EUR269, maar verder dus heel weinig info. Ik ben dus met name benieuwd naar de navullingen, opblaassnelheid, bevestiging aan het zadel en eventueel meer foto's...

Wil graag weten of je staartbeen hier ook mooi mee beschermd wordt. Dat vind ik bij de Hit Air namelijk mooi gedaan, zo een flapje wat uitklapt als je een smak maakt.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:16

Wel raar dat er zo weinig over te vinden is. Het prijsverschil is ook wel erg groot. Veel aantrekkelijker geprijsd dus idd. Zeker als het vergelijkbare bescherming biedt. Had nét een nieuwe bodyprotector gekocht toen die combi Hit-Air uitkwam. Wat een geld, maar dan was ik wel in 1 keer klaar geweest..

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:03

Heck Airvesten is ook relatief nieuw op de markt. Komt vanuit de motorsport. Voor meer info kun je ze het beste even een mailtje sturen. Zij kunnen je ook vertellen waar je de airvesten kunt kopen.

GFans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:08

als die nieuwe wat meer ontwikkelt zijn krijg ik die waarschijnlijk, is wel prijzig maar dat is bp + air jacket in een, vind ik comfortabeler en deze blazen naar buiten op i.p.v. naar binnen, alleen zijn ze nog niet in veel maten te krijgen