[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:15

Ik ben onderweg terug en dacht open meteen het topic maar :)

Voor mij was het een zeer geslaagde dag! Allemaal nieuwe dingen gesprongen en het voelde gewoon goed!!

198 dressuur! Netjes dus en ging ook echt fijn!

Springen ging ook goed! Doordat ik de bocht te kort maakte van 3 naar 4a/b een balk op 4b!
Binnen de tijd, dus netjes!

Cross ging fijn! Paard trok goed aan! Maakte me druk om de afsprong maar geen probleem!
Netjes afremmen en hij gleed zo naar beneden! Stijltjes het bos in ook geen probleem!
Toen reden we aan op de slingerboom.... Paard trok echt helemaal aan naar dat hoge opsprongding van het M ernaast! Hij wilde er echt naartoe!!!! :)) Dacht echt hij springt hem!
Kon nog net een harde ruk op het laatste moment geven waardoor hij precies tussen de slingerboom en dat ding door ging! Laars beetje geschaafd maar niks aan het handje :=
Ff volte en alsnog netjes over de slingerboom!
Mooie regelmatige galop door! Toen kwam de val... Was er al bang voor en indd hij stopte! Kon hem uit stilstand wel zo doordrukken en de waterbak ging weer zonder problemen!

De cross verder echt top uitgereden! Sloot ging hij zelf wat harder voor galopperen en sprong er mooi breed overheen! Benieuwd naar de foto!!!! Zag de fotograaf zitten :P

Zoooo dat was mijn verslagje! Benieuwd naar die van jullie!
Ben er volgend jaar sowieso weer bij :D

@ Manic echt enorm balen voor jullie! Gelukkig hebben jullie niks!
Tot snel ;) Ik denk Etten Leur ofzo...

manic

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:00

Ja, alleen een beetje last van mijn hand, maar heb erg mazzel gehad.

Ik lag dus met paard en al voor hindernis 2 op het asfalt. Hij sprong zo ruig dat ik vond dat ik naar 1 wel tempo kon maken. Kwam dus een beetje vlot op het heggetje aanrijden, paard brak uit naar rechts, kwam naast het zand en glibbert finaal onderuit. Ik eindigde onder een geparkeerde auto en paard draafde nog even een paar rondjes over het terrein.

Gelukkig hij alleen een schaafwondje en ik een blauwe hand en een gedeukt ego ;)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:43

Au, wat een rot val. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.

Ik heb in de BB meegereden vanmorgen. Springen ging makkelijk en foutloos binnen de tijd.
Cross was beetje twijfelend begin. 1e 2 hindernissen met wat geslinger en twijfel van het paard er op af, maar toch wel in 1x gesprongen. Afsprong was makkelijk en daarna kreeg ze de smaak te pakken. De hindernis vanaf het land terug het bos in weigerde ze eerst, 2x aanrijden deed ze het wel. En daarna zijn we gestrand op de Verplichte Doorgang met water. Kreeg haar er met geen mogelijkheid doorheen. Heel fijn geholpen door de mensen aan de kant, maar het mocht niet baten. Dus daarna de cross moeten verlaten.
Nog extraatje gehad van paardlief. Die ging bij de eindcontrole van de VET, met d'r stiften op m'n teentje staan. AU!!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:44

Ohh Touscha dan kwam jij me voorbij hinkelen. Ik stond met een voskleurig paard met blauwe zweetdeken bij één van de eerste trailers naast het starthok. Mooie blauwe voet nu?

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:20

Voorlopig is m'n teen nog model knakworstje met rood/blauwe nagel. :')

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:41

He dat zijn nog niet zon geweldige verslagen. beterschap meiden!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:52

Ai Manic :(:)
Touscha ook pijnlijke tenen

Ik heb een top dag gehad!
Nou ja... de dressuur was poedersuiker met peren. Ik had het gevoel dat ik binnen no-time in volle galop door alle ringen zou vliegen, dat viel mee, maar met 174 stonden we wel 5de van onder.
Voor het springen was ik erg zenuwachtig, omdat het de laatste tijd niet echt lekker gaat en we allebei een beetje ons vertrouwen kwijt zijn/waren. Maar voor het eerst sinds maanden voelde ze weer als de oude vertrouwde Nuta :+: Foutloos en met tranen de ring uit :o
Bij die dierenarts alles goed en na 3 sprongetjes naar het starthok en ze pakte zo lekker aan, heerlijk! Op de lange stukken galoppeerde ze goed door zonder druk van mij, feilloos de afsprong, het rare waterplasje en toen kwamen we bij de waterbak. Ik had al vroeg gelopen en zag opeens een boom, ik dacht huh? Waar is de plek waar je het water in kon lopen? :+ Ik ben maar over de boom gegaan en zag toen pas dat het goed was. In draf door de geul en in volle galop de laatste hindernissen. Ben erg benieuwd naar de foto op de sloot! Foutloos en binnen de tijd (4.19).
Oh wat was ik trots en blij :+: En ook nog een 7de plaats mee gepakt. Tijdens het winterseizoen dressuurmatig stappen vooruit maken en dan op naar het nieuwe seizoen!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:49

Jeetje Manic, dat klinkt heftig! gelukkig viel het mee met de verwondingen.

Ik had ook een leuke dag :) wij hebben BB paarden gestart.

Ik was in het parcours foutloos en binnen de tijd,. Met het inspringen bij de cross sprong hij alles heel fijn. De cross zelf ging opzich ook goed, hij trekt wel gauw de handrem erop, zeker in het begin, en door mijn eigen zenuwen rij ik er te weinig aan. we waren foutloos tot de 2e verplichte doorgang waar hij vol in de ankers ging. Ik lag echt op z'n hals, gelukkig kon ik weer in het zadel komen. Daarna in een drafje naar het water en toen heb ik hem er wel doorheen kunnen drukken. Ook bij de waterbak moest ik hem er doorheen drukken. Daarna trok hij niet fijn aan op de laatste 2 hindernissen, ik wou hem er niet overeen drukken, dus die heb ik even opnieuw aangereden. Dus 2 stops én een stop bij de verplichte doorgang, maar wel de cross uitgereden. :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:54

Was ook mijn eigen schuld hoor, want ik reed veel te overmoedig aan... Hij voelde zo fijn en ik vond eigenlijk dat ik zo een heggetje wel zo kon aanrijden. Maar kenneliijk waren de witte balkjes in het heggetje en aan de zijkant toch een beetje te intimiderend.. Nou ja, harde les voor volgende keer :D

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:56

manic schreef:
Gelukkig hij alleen een schaafwondje en ik een blauwe hand en een gedeukt ego ;)

en een vieze broek :+
je stond naast ons, dus ook een bokker

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:58

zeker een harde les. ik vond het daar ook wel wat spannend, want in lisse laatst waren we onderuit gegleden op zulk mul zand. toen reed ik hem ook wat te hard door denk ik. maar daar lag geen asfalt onder/naast.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:12

@ Manic, oliebol toch nog :(:)
Rustig aan ff doen komt het vast weer goed!
En die heg vond ik ook best wel vreemd met die witte hekken zo half naar beneden gericht!
Je was niet de enige hoor zoals ik al verteld had welke het asfalt mee pakte!
Schreeuwde jij trouwens naar mij bij die heg "gas"?!

@ splashislief, super zeg!!! Volgens mij reden er maar heeeel weinig foutloos!
Laatst bijgewerkt door maximiliano op 15-10-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:13

Waarom schrijft dat ding steeds oliebol als ik wat anders schrijf????
Kan je hier geen sh*t schrijven ofzo?! Hahaha

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:14

Nee :P En ook geen l*l, k*t en ho*r. Dat kun je overigens wel uitzetten ;)

En dankjewel! Ik heb ook weinig foutloze combinaties gehoord en ik ben ook heel erg trots :+:
Afbeelding

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:15

hier helaas ook geen positief verslag. Afgelopen week nog extra geoefend met springen. Parcoursje op wedstrijd gedaan (heel simpel foutloos) en een springlesje en ze deed het weer geweldig. Zou wel goedkomen vandaag, dacht ik. Inspringen ook nog goed. En het parcours zelf leek ook wel aardig te gaan. Tot ik 1 weigering kreeg, een van haar fameuze "ik ga springen -zet af-, oh nee, toch maar niet"-weigeringen. Dus toen lag ik op haar hals en kon helaas niet terugklimmen. Niets bezeerd, zelfs geen vieze broek, wel gedeukt ego en was goed pissig!!Je komt tenslotte toch voor de cross...
Ik laat de SGW ff links liggen, ben er ff klaar mee, op deze manier vind ik het niet leuk.

Gelukkig liep het goed af manic.. Ik was ook van plan die hindernis zo aan te rijden. Maar zo ver ben ik dus niet gekomen :P
goed gedaan javayo, heb je door de finish zien gaan en herkende jouw paard,. dacht ik (de 00seven toch?)
goedzo splash
en au! tousha!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:19

@ splashislief, stoere foto!!!! Jullie zaten trouwens heerlijk te zonnen met je paardje in de paddock ;)

@ FF snap je helemaal! Ff weer je vertrouwen helemaal terug krijgen!
Succes ermee...

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:19

Hier een zeer vermoeide, maar voldane medeorganisator... We hebben een heerlijke dag gehad. Op een paar aparte gevalletjes na alles soepel verlopen. Leuke reacties van mensen gehad, alles alweer klaargezet voor morgen en dan gaan we voor dag 2!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:19

Hoooi!
ik was met Touscha mee! vond het heel leuk om te zien allemaal,
jammer dat mijn pony te oud is...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:20

Weet iemand trouwens welke fotograaf bij de sloot stond??? Mijn paard sprong er (gevoelsmatig) echt mega overheen :D

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:20

manic schreef:
Was ook mijn eigen schuld hoor, want ik reed veel te overmoedig aan... Hij voelde zo fijn en ik vond eigenlijk dat ik zo een heggetje wel zo kon aanrijden. Maar kenneliijk waren de witte balkjes in het heggetje en aan de zijkant toch een beetje te intimiderend.. Nou ja, harde les voor volgende keer :D

mijn man (de arts) stond er bij en vertelde net dat jullie zo naar gevallen waren. Gelukkig valt de schade mee...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:21

@ Mamabird jullie verdienen ook echt complimenten!!!!
Alles was top! Zelfs de wc :P

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:22

Touscha schreef:
Au, wat een rot val. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.

Ik heb in de BB meegereden vanmorgen. Springen ging makkelijk en foutloos binnen de tijd.
Cross was beetje twijfelend begin. 1e 2 hindernissen met wat geslinger en twijfel van het paard er op af, maar toch wel in 1x gesprongen. Afsprong was makkelijk en daarna kreeg ze de smaak te pakken. De hindernis vanaf het land terug het bos in weigerde ze eerst, 2x aanrijden deed ze het wel. En daarna zijn we gestrand op de Verplichte Doorgang met water. Kreeg haar er met geen mogelijkheid doorheen. Heel fijn geholpen door de mensen aan de kant, maar het mocht niet baten. Dus daarna de cross moeten verlaten.
Nog extraatje gehad van paardlief. Die ging bij de eindcontrole van de VET, met d'r stiften op m'n teentje staan. AU!!!

Dan heb ik jou nog proberen te helpen (met als gevolg blubber op mijn broek en veel paardenkwijl op mijn jas) Ik was diegene met de hoed op (paarse jas). Balen zeg dat ie het echt niet deed!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:24

hennydehart schreef:
@ Mamabird jullie verdienen ook echt complimenten!!!!
Alles was top! Zelfs de wc :P

hahahaha! onze pleemeet heeft helaas afgebeld vanochtend, en dat was niet helemaal goed doorgekomen....

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:25

Ik vind trouwens dat er vandaag beter gereden werd dan vorig jaar in de BB en B. Het ging niet altijd vlekkeloss, maar bijna alle deelnemers luisterde goed naar de posten en reden met hun verstand!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:26

@mamabird: heb een grote kater overgehouden aan deze cross, maar dat lag absoluut niet aan de organisatie. Super geregeld allemaal en aardige mensen! :) dikke pluim hoor!
Als de toiletdeur door mij nog verder ontwricht is: sorry, die kreeg je echt niet op een normale manier open en dicht dus dat ging nogal lomp!

henny: goed gedaan, helemaal over jouw verslagje heen gekeken, terwijl je de eerste was!

EDIT
Bedenk me nu pas: Touscha volgens mij heb ik jou gezien. Ik was degene die zei dat je het achterwaarts moest proberen. Was jij dat?
Wel apart dat ie zelfs toen ie er middenin stond, niet meer verder wou en toch weer terug ging!! Jammer dat het een VD was en je niet na 2 pogingen verder kon.
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 15-10-11 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt