[SGW] Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:20

Hee,

Ik heb 22 oktober mn eerste cross training in ermelo! :))
Ik heb het altijd al gewild en super veel zin in!
Alleen soms denk ik wel van, wat als je paard nou blijft haken met zn benen achter een sprong? want ze zijn wel vast natuurlijk.
Ik vroeg me dus af wat jullie er van vinden! En waarom jullie wel/geen cross rijden.

Sim

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:24

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:30

Daar heb ik al gekeken ;)
niet echt n antwoord op mn vraag. :')

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:46

Wat leuk dat je gaat crossen!
Maar je daar maar niet teveel zorgen om. Je zult die eerste keer heus niet zo hoog springen en ik vind een vaste hindernis vaak veiliger dan één met losse balken. Omdat de hindernis "dicht" is is hij vaak makkelijker in te schatten voor een paard. En ook als hij hem een keer raakt met een beentje, dan is er meestal helemaal niets aan de hand. Die glijdt er gewoon overheen. Daarom heb je goede beschermers om, ik heb daar nog nooit wondjes van gevonden op mijn paard.

Je zult zien dat de paarden deze natuurlijke hindernissen erg leuk vinden.
En het is natuurlijk ook heel goed dat je paard (en jij ook) aan verschillende situaties gewend raakt. Dat je een keer een afsprongetje neemt (en leert hoe dat moet) en een opsprongetje en een keer door het water.
Tja, wat wil je nog meer weten? In elk geval veel plezier, wie weet een start van een crosscarierre?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:41

Wat leuk zeg! :D
Ben ooit naar KNHS instructie week geweest, we hadden toen ook gesprongen maar dat was niet hoger dan 50 cm, en de waterbak natuurlijk :)
Ze laten je echt niet iets springen wat je pony niet kan, dus blijven hangen hoef je niet zo bang voor te zijn :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:11

Ik vond het de eerste keer ook heel eng hoor, maar ik heb toen voordat ik op ging geven gebeld naar diegene die de les gaf en gevraagd hoe hoog het ongeveer was. Daar zeiden ze dat het allemaal wel meeviel en dat ik natuurlijk niets hoefde te springen wat ik niet wilde. Ik ben toen gegaan en vond het (zoals verwacht :P ) echt heel erg leuk!
Nu doe ik dus vaker een crosstraining tussendoor, gewoon voor de lol en omdat het goed is voor het vertrouwen tussen mij en mijn pony :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:14

Vaste hindernissen vonden wij vroeger ook eng. Maar .....wat bleek, ons paard ging door de gewone opgestelde hindernissen letterlijk heen en in het bos heeft hij nog nooit een vaste hindernis getoucheerd..............raar maar waar.... :j

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 16:26

oke bedankt!
Ik heb er super veel zin in! :))
Heeft een van jullie ook wel eens in Ermelo gereden?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:25

WD-V -> SGW

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:27

ik heb ook wel eens in ermelo gecrosst, is echt een super mooi terrein daar!
ik kom je vast wel tegen, want Speedy en ik zijn ook van de partij!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:20

SaBiNa_S schreef:
oke bedankt!
Ik heb er super veel zin in! :))
Heeft een van jullie ook wel eens in Ermelo gereden?

Ja, ik. Ik geloof dat ik mijn eerste crossles daar heb gehad tijdens de zomerinstructieweek. Toen was ik meteen verslaafd hoor, dus pas maar op! ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:05

Kijk eens op de zoekmachine, en dan bij RIJ-ITP zoeken met kernwoorden KNHS instructieweek, krijg je een heleboel topics met fotos van o.a. crossles :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:43

Ik heb al heel veel foto`s gezien!

En ik vroeg me af, als je peesbeschermers omdoet en je gaat door de waterbak en daarna nog rijden, gaat het dan niet schuren dat natte?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:22

Als jij je peesbeschermers goed vastmaakt, gaat dat niet schuren. Als het goed is blijft een peesbeschermer nagenoeg op zijn plek en is er niet genoeg wrijving om te schuren.

Als je paard enkel met zijn achterbenen op een sprong blijft hangen is er weinig aan de hand gok ik. Dan trekt hij zijn benen eraf en rijd je verder. Ik heb wel vaker gehad dat mijn paard iets aantikte, of in de afzet twijfelde en toch niet afzette waardoor hij met een been al op de sprong zat. Paard heeft daar nooit iets aan over gehouden en gleed er gewoon weer soepel vanaf.

Ik ben zelf nog niet op veel tereinen geweest en heb nog maar een jaartje crosstraining gehad, maar ik kan je vertellen dat ik de eerste keren ook heel erg spannend vond! Ik ben daarna door gegaan omdat ik merkte dat mijn paard het echt super gaaf vond. Hij knapte echt helemaal op van een uurtje crossles en voor mijn eigen lef/zelfvertrouwen is het ook echt super goed geweest. Mijn paard is een trage goedzak en ik ben een angstige ruiter, maar door de crosslessen zijn wij samen toch al een beetje uit onze schulp kunnen komen. Mijn paard vindt het supermooi en daardoor ben ik het ook gaan waarderen.
Nu mijn paard geblesseerd staat merk ik ook pas hoeveel plezier ik eraan beleefd heb het laatste jaar! Als ik nu foto's zie, of zelfs al zo erover praat, dan begint het ontzettend te kriebelen! Wees dus gewaarschuwd, want je gaat echt vaker willen!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 13:58

Ben net terug, het was echt super leuk! Heb ook de grote ronde gereden en door de diepe waterbak!
Peesjes op de helft afgedaan, we hadden ze strak maar ze lieten de hele tijd los...