[SGW] Premier Equine event boot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Premier Equine event boot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 20:22

Omdat mijn pony haast geen beschermers past, en ik van de zomer wil gaan crossen.
Heb ik besloten dan maar crossbeschermers te kopen, die dan misschien wel passen. (en voor springen en crossen kan gebruiken).

Nu heb ik deze gezien:
Permier Equine Extreme Event Boot
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=266

Premier Equine Air-cooled Event Boot.
http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=265

Ik wou eerst de Air-cooled nemen, maar nu zat ik eens te denken; komt er door die "Luchtgaten" nou niet ook veel water en zand binnen?
En koelt het echt wel ?

MelanieB

Re: Premier Equine event boot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:30

Vraag dit eens op het sgw/eventing gedeelte, daar hebben meer mensen ervaring met crossbeschermers :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:33

Ik heb geen ervaring met die specifieke crossbeschermers maar wel met andere (Dalmar's) en die hebben een nog mooier koelsysteem (vind ik) maar ook naar meerdere keren waterbak en ook stilstaan in waterbak, niks geen plekken, en eigenlijk ook amper/geen zand toen ik de beschermers af deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:59

NEW is ook een fijn merk vind ik(althans,gebruik het met buitenritten,crossen doe ik niet)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:04

Ik heb ze gekocht, ben er erg tevreden over, ik heb de Premier Equine Air-cooled Event Boot.
Ze zitten als gegoten! :)

Had alleen niet verwacht dat de achterkant zo hoog uitgesneden was, maar het is wel soepel!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:23

Aangezien het meer over spullen voor de SGW gaat verplaats ik het daar naartoe.
Op SGW zul je meer reacties van de ervaringsdeskundigen horen :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:17

blijven de benen onder de premiere equine ook goed cool? of onder de dalmar beter?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:35

Onder de Dalmar blijven ze zelfs met 30 graden gewoon goed. Onder PE geen idee :n

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:58

Ik heb ze zelf nog maar een keer om gehad met erg nat en slecht weer! ze blijven goed zitten.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:33

De Premier Equine beschermers zijn mooie beschermers voor een goede prijs :j Ze hebben meestal een mooie pasvorm en ze blijven (als ze goed passen, maar dat geldt voor alle crossbeschermers) ook tijdens de cross goed zitten.

Ze hebben hetzelfde luchtsysteem als de Dalmar, dat is daar gewoon van gekopieerd. De luchtgaatjes kunnen natuurlijk een beetje verstopt raken als er modder op zit (wat natuurlijk kan gebeuren tijdens het crossen) en als er een laag modder op zit wordt de beluchting natuurlijk iets minder. De enige beschermers wat echt altijd koeler blijven zijn de NEW Airoflow, omdat die compleet van een luchtdoorlatend/grof gewoven materiaal gemaakt zijn.

Mijn M-paard rij ik zelf met de Dalmars, omdat die gewoon super beschermen met de carbon voor- en achterplaat en ze hebben ook de luchtgaatjes :j Heb daarvoor altijd met de Woof Wear ultra boot gecrosst, ook een mooie beschermer die zich heel goed houdt (heb met een paar 4 jaar gecrosst, gedeeltelijk met 2 paarden tot op CIC* niveau en toen begonnen ze pas wat te verslijten).

Als jullie nog wat willen weten zie ik het wel :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:47

Ik heb ze ook gekocht en ga in maart voor het eerst starten dus dan kan ik ook een mening geven ;) haha!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:14

Ik heb ook de beschermers van Premier Equine. Het valt me iedere keer weer op hoe prettig koel de benen nog aanvoelen na een cross, zelfs als de gaatjes een beetje verstopt zitten met modder. Ik heb de beschermers nu 2 jaar en worden best intensief gebruikt. Je kunt nu aan het leer zien dat ze gebruikt zijn, maar niet storend. Verder passen ze echt heel fijn om de benen. Ik ben er erg tevreden over.