[SGW] Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:26

Kom maar op met de verslagen!

Ik zal die van mij morgen posten!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:32

ik bijt wel het spits af;

Wij zijn ook weer thuis van Texel, heerlijk weer gehad en een lekkere stal voor Bam op het wedstrijdterrein met uitzicht op de cross!
De dressuur ging redelijk, hij plakte alleen zo vreselijk aan mijn linkerbeen? Kom ik die proef uit, vraagt die jury: "rijd je altijd met maar 1 spoor?", "Ehm nee, toen ik opstapte had ik er nog twee ." Ik dacht dat ik hem verloren had maar bij terugkomst zat hij netjes in mijn poetstas, ik was hem dus gewoon vergeten aan te doen . Het resultaat was gelukkig nog netjes, 189 punten.
Springen ging op zich wel fijn alleen zaten we al iets te veel in de crossmodus, wat te vlak en 3 palen eraf.
De cross ging echt super, alleen op de coffin/afsprong+greppel met water a la WW met een flinke tripple ervoor en erachter (ofwel hindernis met identiteitscrisis ) een jammere langsloper, was niet nodig geweest. Verder was Bam echt super meedenkend, had een rotafstand op zware bodem bij de tuunwal-driesprong maar daar wurmde hij zich mooi overheen en daarna de rest van de cross heel simpel verder, was 3 seconden onder de optimale tijd binnen dus dat was netjes. Had mijn beugels nog 2 gaten korter op aanraden van Martin L. en had een nog fijnere balans en Bam gallopeeerde nog makkelijker onder me door op de open stukken, heb daar echt van genoten van die galop !
heel stuk van de cross, te beginnen bij een hele brave Bam op de tuunwallen:
http://vimeo.com/28867529

Mijn complimenten aan de organisatie en vrijwilligers, het was een mooie en gevarieerde cross +:)+ !
(Met bordjes bij elke hindernis *\o/* !)

gr_roos

Re: Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:03

Even een stipje, verslag plaats ik als ik thuis ben.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:16

Eef_Bam schreef:
(ofwel hindernis met identiteitscrisis )

:+ Dat is echt precies wat het was ja. Zelfs de TA kon mij niet duidelijk maken hoe het ding nou bedoeld was. Want hij was betiteld als afsprong, maar een combinatie triple-afsprong-triple is te zot. De parcoursbouwer en ik hebben toch kennelijk een heel verschillend idee over faire hindernissen.

Voor de rest een heerlijke wedstrijd gehad, en prima stalling de nacht ervoor. Texelse, bedankt voor alle antwoorden op mijn vele vragen. Hier thuis is het concours van vandaag weer afgelast wegens de regen. Organisatie, bedankt dat ik heb kunnen rijden!

Ps. en de hindernisbriefjes! *\o/*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:25

Even een stipje! Ik ben wel benieuwd naar de verslagen. Wie weet is het toch een cross voor mij voor volgend jaar.

@ Evie: weer lekker gereden dus :D Wat een handige actie van je sporen :+
Je filmpje ziet er goed uit, wel een beetje traag? Of was de bodem daar zo giga slecht?

@ Tody: mooi dat je tevreden bent! Ben benieuwd naar je hele verslag.
Laatst bijgewerkt door rowo op 11-09-11 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:25

Tody: foutloos dus :D?

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:37

En gewonnen... *D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:38

Oh vond je dat niet spannend genoeg om te melden :P Gefeliciteerd!!!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:43

Gefeliciteerd Nina *\o/* !

rowo: Het stuk voor de tuunwallen en ertussen was gewoon best wel zwaar en daar reed ik ook niet hard, de rest van de bodems waren prima (op het stuk bij de laatste twee hindernissen na waar ik wel weer heel rustig gereden heb), ik heb verder niet heel hard gereden maar gewoon met een lekker tempo als er een open stuk kwam, was met 1 langsloper een van de twee die binnen de tijd had weten te rijden in het M dus was nog best snel, die van mij hoef je niet hard te rijden omdat hij zoveel meters pakt met die lange stelten van hem :) .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:49

T is volgens mij ook wel een cross waar je sommige stukken lekker tempo kan maken.
Maar alsnog knap om dan nog binnen de tijd te rijden :+ Dan heb je iig lekker door gereden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:52

Dan heb je wel doorgereden als je met 1 langsloper nog binnen de tijd weet te finishen. Of de tijd moet heel ruim gestaan hebben, dat weet ik natuurlijk niet. Iig zoals ik al zei fijn dat je lekker gereden hebt!
Gefeliciteerd Tody!

Benieuwd naar de verdere verslagen. :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:17

De tijd stond ook niet heel krap, de meesten zaten er net een paar seconden of wat overheen, op een paar kleine stukjes na was de bodem ook heel goed en op die grote open stukken daar heb ik hem wel lekker door laten galloperen, zoals op mijn filmpje na de trakhener, maar met die lange stelten van Bam hoef ik niet eens echt hard te rijden, als ik foutloos ben moet ik alleen oppassen dat ik niet te snel ben ;) .

Ik ben nu ook wel benieuwd naar de rest van de verslagen!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:18

Dank je! :D

rowo: een heel verslag is moeilijk, vind ik. Er is zoveel dat je maar net zo op kan vatten als je wil. Complimenten voor het verplaatsen van de laatste springhindernis? Of juist commentaar omdat er combinaties zo goed als onderuit zijn gegaan in het springparcours voordat er verzet werd? Vervelend dat de cross erg lang stil werd gelegd bij het verbouwen? Of liever pas weer starten als alles duidelijk is? Ikzelf heb lekker gedressuurd, fijn gesprongen en was de cross rond voordat ik het doorhad. :9 (al zou je dat niet zeggen als je de foto ziet van mij over de picknicktafel. Werkelijk doodsnood in de ogen! Maar zo kijk ik eigenlijk altijd in de cross, geloof ik. Heel charmant! :+ )

Ik denk dat verder het meeste her en der al wel genoemd is. Wat betreft de tijd; die is op een weilandcross altijd een stuk makkelijker te halen dan in de bossen. Ik was een paar seconden buiten de tijd, maar heb zeker de tweede helft ook geen haast gemaakt.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:10

Mijn verslag dan ook maar, een heel dubbel gevoel over de cross ( daar waar ik in WW 2 weigeringen kreeg aangerekend had ik wel fijn gereden, nu foutloos, maar geen fijn gevoel )
Dressuur wist ik al dat ik wat korter dan normaal kon inrijden dus Bull was een beetje mieperig en dat zie je terug in de overgangen. Bodem was niet glad wel zwaar, maar een 10e plek wat ik begreep van mijn groom. Springen ging ritme en afstand eigenlijk heel goed, maar toch hoorde ik 3 balken tikken ?? daar stond ik even van te kijken. Bodem was toch wel heel zwaar als laatste in de L, balken zijn allen voorbeen fouten wat ik zo snel zag op film.
Cross vond ik heel fijn en de "triple afsprong" zag ik eigenlijk niet als probleem ?? ik vond het meer schuine steilen, dus wist al dat ik goed rustig moest inkomen omdat je anders idd een verrassing krijgt op de afsprong en dan gelik goed aan het been voor de opwaarste volgende steil.
Echter ....Bull heeft op 4 weilanden flink lopen "klooien", ik wist al dat ik het "open Terrein" als moeilijk kon krijgen met hem en omdat ik de bodem wel heel zwaar vond (absoluut niet glad) wilde ik gewoon weer rustig met controle rijden. De hindernissen zelf paktte Bull wel goed aan, maar tussendoor gingen wel heel vaak linksomkeert en in de rem. Onderweg werd mij aangeroepen dat ik een weigering kreeg (ondanks het feit dat ik heel ver van de hindernis in problemen zat, maar goed dat zal een discussie punt zijn) na halverwege bleef Bull rechtuit gaan en was er niks meer aan de hand. Resultaat voor mij was dus flink buiten de tijd ruim 8 minuten.

Tijdens de uitslagen zie ik staan foutloos, dus ik dacht oke ?? dan is er dus toch iets veranderd en ik wilde dan nu wel weten hoe dat precies zat. Ik meld dat eerlijk en krijg een gesprek met de TA. Wat daarin gezegd werd ga ik niet publiceren, maar daar lustte de honden geen brood van. Zwaar aangeslagen van zijn woorden heb ik dus het terrein verlaten. Ik heb alles op film dus ik ga het eens bespreken met iemand met daarbij wat de TA gezegd heeft bespreken, dat vond ik echt niet kunnen.
Vervolgens wil ik weg met de auto en kon kon ik de boot van 18 uur halen, echter je kwam het weiland niet uit....even slepen.....uuuhh ja fijn !!!! :( mijn auto heeft geen sleepoog......ik kon wel janken, dat deed ik daarvoor al, maar nu kon dit er ook nog wel bij. Bull was al uit de trailer, dus hele fiets en twinny load eraf....ggrrrrr.....trailer los, toen kon ik de auto wel weg krijgen. Met de trekker de trailer heel voorzichtig uit het land gehaald en toen alles weer aankoppelen op de platen, fiets zooi er op paard erin.......ggrgrrrrrrr......en uiteraard de hele operatie nam 25 minuten in beslag dus op 7 minuten na de boot gemist. Dat was wel echt een domper. Dus de boot van 7 uur, daar vlak voor 22 uur op stal en toen nog naar huis....waar ik dus om 23.15 aankwam...toen was ik echt gesloopt. Ik weet niet hoe mijn planning volgend jaar loopt, maar dan wel 1 of 2 overnachtingen denk ik maar. Dit was wel een pittige zware reis zo. Bull vond het inladen en uitladen met de boot niet fijn... :P het is dan best wel rumoerig dus het maakte hem een beetje boos en onrustig in de trailer.......truus miep... :)

De organisatie verder uitstekend, mooie cross en na het L werd voor de B nog een en ander gewijzigd omdat de bodem te zwaar werd in zowel het springen als de cross. Enige minpuntje vond ik de plek van DA met best wel hordes fietsen die daar vlak langs de paarden gingen. Ik zei al tegen mijn groom, lekker de weg afsluiten, maar dan kunnen ze daar op Texel waarschijnlijk nergens meer heen... :D , maar zowel voor de paarden als DA leek het me zo nu en dan erg vervelend en druk en rommelig.

Ook Texelse ontmoet.. :D heb ik er nu een gezicht bij ... ;) en wat het gesprek met TA betreft, je liep weg om ons alleen te laten, maar dat niet gehoeven hoor, dan had ik er nl een tweede persoon bij gehad dat had ik zeker nu achteraf wel prettiger gevonden. Maar kan jou ook wel begrijpen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:22

Oh, Bianca dat klinkt echt niet fijn :(:) :(:) .

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 14:52

Nou wij waren er gister precies op tijd. Was blij dat we niet een boot eerder hadden genomen. Kon mooi zo! Ik ben gaan betalen en mijn vader is proppen gaan draaien. Nou de dressuur ging mwah, in het begin ging het nog wel dus ook een paar 7ens, maar op het eind was het aardig rommelig en kwamen er de 4en. Dus 175.

Toen de cross gaan lopen en dit was toch een serieuze cross. Uitdagende sprongen en ik had direct al door dat W 5 als een afsprong ging doen, wat dus ook zo was. Toch een beetje zenuwachtig aan het worden na het zien van de cross, aangezien het pas onze 2e L cross zou worden.

Bij het springen ging het niet heel handig. Op het moment dat ik de springring in zou, legden ze ineen het springen stil. Dit omdat ze langer tijd nodig waren met de cross te verlagen. Wat opzich wel logisch is, maar niet op tijd aangegeven. Op een gegeven moment moest ik nog springen en kwam nr 60 al bij het inspringen, die dus ook van niks wist. Maar goed na een onderbreking van dik een halfuur mochten we eindelijk de ring in. Toen zat ik er dus al bijna een uur op. We hadden een dom balkje op h6. Bodem bij 8/9 was echt niet goed, maar W heeft zich daar toch netjes over heen gekregen.

Nou de cross gingen we opzich wel fijn van start. Wel iets twijfelend, want ook W vindt het op zo'n open veld nog wat spannend. Maar iig goed over h1 en 2. Ik werd voor h3 gestopt door de rode vlag. Toen ik weer van start ging, was de starter bij het starthok allang weer gestart. Daardoor hoorde ik boven 5 (geen fijne plek om dat te horen) dat de volgende al achter mij zat. Dus ik dacht huh ben ik dan zo langzaam? Daarna heb ik constant achterom gekeken of ik haar moest laten passeren of dat ik door moest gaan. Dus W had doordat ik er niet meer bij was ook totaal geen ritme meer. Constant overspringen en totaal niet aantrekken. Na de waterbak heb ik haar toch voorbij laten gaan, om iig te voorkomen dat ze zegt dat ik haar hinderde. Dit was gelukkig niet zo zei ze bij de finish. Maar daardoor ben ik dus veel tijd verloren. Het was dat ik zonder de tijdfouten ook geen prijs zou hebben gehad, maar anders had ik wel protest aan getekend. De starter kon duidelijk zien dat ik nog niet weer op weg was en had naar mijn idee moeten wachten met doorstarten tot ik iig bij 4/5/6 was. Meisje dat mij staande hield wist het ook allemaal niet precies of ze mij nu door mocht laten gaan of niet. Dus ja het was gewoon verre van ideaal om zo te rijden. Daardoor een dubbel gevoel. Wel foutloos, maar niet lekker gereden. Maar goed na 2 crossen dus wel al 4 wps! :)

Had pas na 9 door dat ze bij 5 bedoelden dat de volgende al achter mij zat, want ik hoorde alleen: "volgende!!" En ik dacht toen dat diegene de volgende hindernis bedoelde en dat ik dus wat meer moest rijden.

Verder de mapjes bij het secretariaat vond ik echt ideaal! Ook de rugnummers die op dikker papier waren gedrukt waren erg handig!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:59

Ik heb een toppaard! Okay, het was maar BB, maar hij voelde super. Soms wat wiebelig op bepaalde hindernissen, maar mijn zweepje kwam erg goed van pas om de schouder erin te houden :D

Springen foutloos (stond ook wel eeeerg laag), maar inspringen was niet echt een optie meer ivm bodem.

Starten ging ook bij mij een beetje vreemd... Springring was wat vertraagd en degene voor mij mocht na 3 weigeringen niet meer crossen. Echt toen ik van de dierenarts af terug kwam wou hij me gelijk laten starten, terwijl ik nog geen crosshindernis gezien had. Gelukkig mocht ik wel nog een paar keer erover, maar had gedacht meer tijd te hebben...

Is het overigens zo dat je bij het crossen niet alvast het parcours in mag als je voorganger al bezig is? Ik dacht ik ga alvast, dan kunnen ze weer een beetje inlopen, maar werd er dus uitgestuurd...?

Crossen ging verder super... Hindernis 2 wat duwerig, 2 heb ik hem met mijn zweepje bij moeten sturen en de rest sprong hij eigenlijk super. Had een stop op de dubbel, maar dat was een beetje mijn eigen schuld. Ik wou hem wat meer bij elkaar rijden en reed dus wat teveel terug waardoor hij eruit floepte, maar tweede keer ging hij er zo over. Picknick tafel heb ik volgens mij compleet omgekieperd, tenminste op het filmpje lijkt het zo...

Waterbak twijfelend maar met veel been, aanmoedigen ging hij er toch door, dus ben helemaal trots en de rest keurig netjes uitgesprongen.

In ieder geval bemoedigend genoeg om in overweging te nemen om in Lisse B te starten :-)

@TeeGee ik heb een filmpje van jou en Austin :-)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:06

Leuk om te zien dat er toch een verslagentopic geopend is. Had mijn verslagje al in het voorbesprekingstopic geplaatst vanaf mijn mobiel. Ervaringen zijn dus wat wisselend, maar positieve verhalen hebben toch de overhand. Er waren inderdaad wat organisatorische dingen die niet handig uitpakten, maar ja we hebben zaterdag allemaal kunnen starten.
Tjemig Bianca, dat klinkt heel naar! Gelukkig heb je niet je hele Texel-ervaring door die actie van de TA laten vergallen. En Manic, leuk dat je in Lisse B gaat starten. Zien we elkaar dan weer. Neem ik mijn eigen rugnummerhouder weer mee! Nog bedankt voor het lenen.

Had helaas teleurstellende punten voor de dressuur. Althans, de punten kwamen niet overeen met mijn gevoel. Toen we Vos net opgezadeld hadden voor het springen bleek alles 40 minuten uit te lopen. Het losrijden was daardoor erg druk en chaotisch. Springen ging best aardig, 1 balk op de eerste van de dubbel. In het losrijden voor de cross stopje Vos een keer voor het kleinste sprongetje. Ik wist dus dat ik er wat meer aan zou moeten rijden. Zo'n groot open veld is toch indrukwekkend. De cross zelf begon niet zo fijn. Mijn voorganger strandde op hindernis 2 en stond daar nog te praten met de hindernisjury's. Ik voelde al dat Zoncorde niet aantrok. Had m er misschien met een tik met de zweep overheen gekregen, maar vond ik niet eerlijk tegenover hem. Werd dus een weigering. 2e keer aanrijden ging prima. Vond het zelf ook wel een indrukwekkende ervaring, zo helemaal samen met mijn paard in de grote leegte. Alle andere hindernissen gingen top. Bodem was zwaar, maar niet glad. Ben dus meer dan tevreden over eindresultaat. Benieuwd naar de stijlpunten, maar denk dat ik wel een winstpunt heb. Op naar Lisse.
O ja, de camping en de stal bij Hoeve Vrij en Blij waren geweldig! Volgend jaar weer!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:37

Mooi verslag Eva!!
Ben benieuwd naar het filmpje! In de cross?

Bianc, he wat naar :(:)

Mireille, jammer dat de punten niet klopten met je gevoel, ik was de jury :+

Aussie had 182 dressuur, balkje met springen en een foutloze cross :D :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:41

Tja TeeGee, dat heb je soms toch? Was niet banketstaaf naar jou bedoeld, maar dacht na afloop van de proef: mijn beste outdoorproef ooit. Zegt natuurlijk vooral ook veel over de andere outdoorproeven . En dat het er soms anders uitziet dan het voelt weet ik. Pff lijkt wel of ik in de verdediging schiet. Is niet de bedoeling.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:43

Ook niet banketstaaf opgevat hoor!

Ik was zelf 50 seconden buiten de tijd. Waren in de B vanmiddag ook nog een best aantal binnen de tijd. Ik heb heel rustig aan gedaan maar ik kan me niet voorstellen dat je met de bodem binnen de tijd had kunnen rijden.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:58

Haha, het woord dat ik gebruikte is veranderd in banketstaaf. Hilarisch, wist niet dat dat gebeurde. Fijn dat je het zo niet opvatte gelukkig. Misschien wel goed om te vermelden dat ik zit te miepen over 184 punten. Nou ja, genoeg erover.

Heb geen idee hoe lang ik over de cross gedaan heb eigenlijk. Wel de korte route genomen bij 4 en 5, de combinatie met de afsprong/greppel maar een weigering kost natuurlijk tijd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:00

Dat was bij ons anders vandaag, hindernis 4 stond meer naar rechts en dan schuin en de sloot was afgevlagd.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:03

Ja, filmpje van de cross... Stond bij de waterbak, dus heb het ongeveer vanaf de Mallejan naar de wijnvaten... maar kan niet zoomen met mijn fotocamera als die filmt, dus voor het grootste deel ben je een stipje. Zag er goed uit hoor! En Austin glom als een spiegeltje...

Ik kwam zelf toch nog een beetje in de problemen op het veld na 4/5, paard ging toch nog wat aan de glibber en het knopje terug was wat ver te zoeken.

Hier ook hulde voor Vrij En Blij, paard voelde zich prima en staat er nu ook mooi bij (hij kan soms wat optrekken na een weekend weg) en de strandrit 's ochtends vroeg was ook erg leuk :)

En ook nog hulde voor de organisatie, want het lijkt me niet makkelijk om dingen draaiende te houden als de bodem soppig wordt. Ik vond het super dat er zelfs crosshindernissen verplaatst zijn om de boel "safe" te houden en ook super dat we op de weg mochten parkeren... ik hoop dat Buurman en Buurman niet al te erg in shock zijn over hoe hun land er nu uit ziet!

Ik had ook nog wat onverwachte supporters die de auto in Den Helder hadden laten staan en zo met boot/bus naar het terrein zijn gekomen. Ook ideaal!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:08

Leuk, ben benieuwd! Heb je springparcours, zag er goed uit hoor!

Ik ben na 4 richting die tuunwallen helemaal naar rechts gegaan, maar daar was het inderdaad zwaar.

Aussie had een heerlijke stal bij een particulier, echt super. Wij hebben een heel leuke weekend gehad.